- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
čistě ze zvědavosti:
kdysi jsme ve firmě koketovali s http://www.fayn.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.fayn.cz nevíte o tom někdo něco?
Zmínka o IP telefonech v článku chybí. Na druhou stranu mnoho instalací použivá k telefonování možnosti počítače, minimálně v call centerech postavených na IP se s IP telefonem prakticky nesetkáte.
Psát o ceně v konkrétní podobě však nepovažuji za zcela účelné, protože možných řešení je poměrně velké množství a výsledná pořizovací cena se pak liší přímo řádově. Záleží na tom, zdali stavíte zcela nový systém či rozšiřujete možnosti telefonní ústředny. A tam jsou ceny dosti individuální, nemluvě o nemalých slevách pro velké firmy, pro něž je VoIP primárně určeno. Pokud budete kupovat například Alcatel OmniPCX Office, zaplatíte jen za něj přibližně 250 tisíc. Ale pokud už vlastníte ústřednu, která IP pobočky a IP trunky podporuje, investice navíc bude jen v řádu desítek tisíc.
Bezdrátové řešení VoIP mi přijde jako luxusní, než zcela účelné řešení. Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale ve většině případů vyjde lépe rozšířit ústřednu o DECT.
Petr Pavlík
... tuším, že to byla Amerika.
Podobný článek bych si se zájmem přečetl v roce 1994. Teďka je to dost trapné...