Diskuze

Využíváte služby Memoboxu a jste s nimi spokojeni?

Hlasové schránky Memobox zřizuje Český Telecom, lze je využít i pro bezplatnou výměnu vzkazů. Praktickým doplňkem Memoboxu je upozorňování na přijaté zprávy e-mailem. Stručný souhrn vám připomene, za co u Memoboxu platíte a za co nikoliv.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

baby bell

9. 4. 2003 2:06
memobox

i kdyby byl memobox zlaty, implementaci v telecomu v trus se obrati. a pak se nelze divit, ze obliba a pouzivani voicemailu je v cesku tak nizka...

krome pruseru zasadniho rozsahu, ktery spocival v  nevyzadane masove aktivaci sluzby se jedna i o ignoranci telecomu v dvou mensich, ale nikoliv nevyznamnych aspektech sluzby:

- v porovnani s presmerovanim na mobilech je to blbe, neumi to nastavit presmerovani pro pripad "no reply" (+cas) a "busy" (to je problem i obecne telekomunisticke sluzby Call forward)

- asi jste si vsimli, ze se pri aktivaci sluzby naporad zmeni oznamovaci ton. tahle vec ma svoji logiku, ale telecom ji nepochopil a nezavedl: ten oznamovaci ton by se mel menit POUZE v pripade, ze ma clovek v memoboxu nevyzvednutou zpravu. (v usa krome toho lze ziskat telefon s diodou, ktera signalizuje ulozeni zpravy)

zkratka neni nic, co by telecom nedoprasil, prestoze v oblasti pevnych linek neni prakticky co objevovat a je mozne se inspirovat ze zahranici a sluzbu vyrazne zatraktivnit...

0 0
možnosti

informační služba memobox

8. 4. 2003 19:16
Memobox je prima služba !
Nemám co k tomu dodat, memobox je prima služba, ikdyž trošku zneužitelná ke komerčním účelům tzv. spamu, jenže co je v dnešní době nezneužitelné že ? Pokud máte problémy s memoboxem, nebo máte nějaké dotazy týkající se služby memobox, nebo nevíte si rady se svou hlasovou schránkou, tak neváhejte a nebojte se mne kontaktovat a to na telefonním čísle 960 960 500 920 ( 1,40 Kč/min ve špičce a 0,70 Kč/mim mimo špičku dle sazebníku českého telecomu ). Lze volat i z čipových karet, volání je také zpoplatněno jako místní telefonnní hovor. Ti co z vás mají vyspělější typ schránky, mohou mi poslat zprávu do memoboxu virtual na číslo 960 500 920. Odpověd,reakce bude zodpovězena nejpozději do 48 hodin a to buď ve formě emailu, sms zprávy či hlasové zprávy poslané z mé hlasové schránky memobox. Na závěr uvádím hlasovou schránku memobox, na které jsem dosažitelný nonstop 24 hodin denně a to na telefonním čísle 960 960 500 920
0 0
možnosti

Pepa

8. 4. 2003 8:18
Zase češi
Kdo jiný než češi by zase chtěli někoho okrást. Pouze dementi se snaží něco obejít a končí to tím, že pak všichni přicházejí o všechny výhody nebo se přichází s limity. Bez dementů by tu bylo lépe.
0 0
možnosti

Slonik

7. 4. 2003 18:03
Memoboxy jsou bezva :-)
Pamatuju si, na báječnou fintu, když Telecom memoboxy zaváděl. Tehdy tuto službu mnoha firmám v Praze (a možná nejen v Praze) aktivoval aniž o tom zákazníky jakkoli uvědomil. Zažil jsem pár takových nedorozumění, když jsem v dobré víře nechal vzkaz na záznamníku někomu kdo vůbec netušil, že nějaký záznamník má. Byla to fakt bomba. Po těchto zkušenostech bych uvažoval o pevné lince od ČTc jen v nejvyšší nouzi (nebo kdyby poskytovali všechny služby gratis)
0 0
možnosti

Max Payne

7. 4. 2003 17:58
Několik výtek redakci mobil.cz

Jako memoboxý uživatel a fanda, mám několik výtek na redakci mobil.cz. V jejich článku také chybí několik faktů : 1) U memoboxu komfort plus je možné sestavovat, editovat, mazat tzv. skupinové seznamy, díky nimž můžeme odesílat hlasové zprávy do schránek memobox. 2) Nesouhlasím s tím, že po vytočení čísla 960 + čísla hlasové schránky nebo pevné telefonní linky např. 960581234567 nebo 960960960960 se automaticky ozve konverzant, který mne vyzve zadat číslo schránky a hesla. Po vytočení čísla se mi nejprve ozve osobní pozdrav pro volajícího, pokud není nahrán, tak jméno schránky, pak je nutné během uvitací hlášky stisknout hvězdičku * a pak zadat vstupní heslo do schránky a potvrdit to křížkem.
3) Redaktoři uplně zapoměli informovat čtenáře, že v loňském roce před dnem přečíslování, hlasové schránky vůbec nebyly chráněny proti memoboxovým hackerům tzv. pirátům. Tyto prakticky, kteří hackeři prováděli s memoboxem bylo většinou v rozporu se zákonem, protože se dopouštěli trestného jednání, především, tito hackeři se vloupávali do schránek pomocí koncového hesla, heslo bylo nastaveno na poslední čtyři čísla schránky, což nebylo i pro 5 leté dítě problém. Jakmile vstoupili hackeři do schránek, automaticky začali v nich provádět nekalé úmysly. Nejprve změnili heslo, pak změnili uvítací pozdrav, pokud to byla hlasová schránka memobox komfort plus, nebylo problém vytvořit pro ně pobočkovou schránku a zaopatřit to heslem, který neznal majitel hlasové schránky. Majitel většinou ani nevěděl, že má memobox, ba dokonce ani nevěděl, že má vytvořené pobočky.

Hackeři začali nastavovat v hlasové schránce tzv. oznamování o nových zprávách telefonem, takže nebylo problém nastavit oznamování o nových zprávách na mobilní telefon. V konečném důsledku se tak hackeři napojili na telefonní stanici a mohli tak protelefonovat tisícové účty, protože v té době stála minuta hovoru na mobilní síť 9,40 Kč/min.

Služba oznamování o nových zprávách telefonem byla bezplatná do té doby, dokud se jednalo o volání ve směru hlasová schránka - telefonní číslo stanice, ke které byla schránka zřízena, ostatní hovory byly zpoplatněny. Jestliže si někdo nastavil oznamování na mobil, toto volání nebo-li příchozí hovor byl zpoplatněn.

Někteří hackeři i samotní uživatele memobox si uvědomili, že schránky memobox nejsou dostatečně chráněné proti neoprávněnému používání. To mělo za následek, že Telecom monitoroval schránky, pokud zjistil, že bylo uskutečněno velké množství hovorů ve směru hlas. schránka - mobilní stanice, začal automaticky telecom informovat své zákazníky, pokud zákazník byl v šoku nezbývalo než podat trestní oznámení na neznámého pachatele. Pátrání bylo většinou neúspěšné, neboť se jednalo o anonymní předplacené karty GO, Twist, Oskar.

Po přečíslování, však Telecom udělal rázný řez a skutečně uzamkl hlasové schránky memobox proti neoprávněnému vniknutí ( vloupání ). Ten zákazník, který si chtěl pořídit hlasovou schránku musel nejprve provést inicializaci schránky přes číslo 800 12 13 14 a pak mohl do schránky vstupovat i z jiného telefonu a to přes přístupové číslo 960. Jinak nebylo možné používat hlasovou schránku i mimo domov. Dále telecom zablokoval možnost posílat hlasové zprávy přes přístupové číslo 960. Takže ten, kdo chtěl posílat hlasové zprávy musel být přímo u telefonní stanice a vytočit číslo 800 12 13 14. Děkujme Telecomu, že až po 2,5 letech provozu služby, zavedl důmyslnou ochranu proti hackerům. Stále by  majitelé schránek memobox měli mít na vědomi, že heslo do schránky by si měli měnit maximálně 3x krát za půl roku. Nastavit takové heslo, které by bylo těžké uhodnout.


 

0 0
možnosti

q

8. 4. 2003 1:56
Re: Několik výtek redakci mobil.cz
Co se týče toho hesla,za to si mohl každý sám,Telecom doporučovat to heslo změnit.
0 0
možnosti

jhm

7. 4. 2003 14:14
memobox

me memobox nabizeli ale nechtel jsem ho. Mam s nim obecne spatne zkusenosti a znami me vzdy zastihnou na mobilu. Slecna co mi volala mi upozornovala ze na pulsnich telefonech nefunguje. To jsou ty s tim kruhovym ciselnikem, dodala.

No tak to mam pulsni telefon, jsem ji odvetil, hned prestala nabizet memobox :)))

Co na tom ze telefon jsem si zridil az v roce 1999 :)))

0 0
možnosti

Freakox

8. 4. 2003 2:48
Re: memobox
V dnešní době, kdy je pomalu každá firma vybavena konverzantem, je zcela nezbytné vlastnit pristroj s tonovou volbou... Za to bych Memobox neodsuzoval. Ovladani konverzantu pulsy jsem ještě neviděl :-)
0 0
možnosti

josef

7. 4. 2003 12:58
hezke, ale stareeeee

Zdravim,

tak takovouhle komunikaci jsem si u CTc uz vyzkousel... bylo to presne pred 4 roky. Zarazi me, ze se to zde objevuje az dnes. To uz je skutecne takova krize ze neni mozne najit jine tema a tedy se zacnem bavit o dobre znamych sluzbach CTc, ktere jsou poskytovany uz radu let.

Mam tedy namet na priste: vynalezeni telefonu, clovek si muze popovidat se znamym a nemusi k nemu jezdit. co vy nato??

 

:)))

0 0
možnosti

gasgano

7. 4. 2003 13:21
Re: hezke, ale stareeeee
Myslim, ze vetsina "obycejnych" uzivatelu o takovychto sluzbach nema ani poneti!
0 0
možnosti

radka

7. 4. 2003 12:32
spatna zkusenost
Nas pripravil memobox o posledni nerv. Zridili si ho moji stari rodice, kterym casto volame. Casto jsme se nedovolali cele tydny, ozyval se pouze memobox i kdyz rodice byli doma a nevolali. S pristroji zasadne nemluvim. Az dodatecne jsme se dozvedeli, ze tuto sluzbu si deli nekolik zajemcu, takze kdyz ti telefonuji u dedy jde memobox. Nakonec to deda definitivne zrusil, kdyz se babicka po predcasnem prijezdu z dovolene vubec nedovolala domu. Utratila vsechny penize a asi 15x mluvila s memoboxem. Deda ma totiz dobre spani a tak potrebuje dele k probuzeni. Dusledkem byla zlomena prsni kost u babicky, jak se v noci potacela sama domu. Proste vse ma vyhody a nevyhody a pro nekoho memobox jednoduse neni.
0 0
možnosti

Lech Kowalczyk

7. 4. 2003 9:51
Spokojenost

Zdravim vsechny. Sluzbu pouzivam a nechavam si posilat jak hlasove zpravy tak fay mailem. Je to OK, az na to ze obcas lidi, kteri mi chteji poslat fax (zejmena z PC) maji problem fax odeslat do memoboxu (behem me nepritomnosti mam nastavene na tvrdo presemerovani do memoboxu). Mam pocit, ze memobox ma obcas problemy s rozpoznanim pruchoziho faxoveho volani.

Z mobilu (ET) se pochopitelne da dovolat do memoboxu. Je treba akorat behem uvodniho povidani automatu stisknout *(hvezdu) a pak me automat vyzve abych zadal heslo a pak uz to frci.

Hezky den.

Lecho

0 0
možnosti

Freakox

7. 4. 2003 14:26
Re: Spokojenost
Nevím, jestli s tím nejsou problémy u těch nových Memoboxů. Vím, že to fungovalo u těch starých, ale nevím, jak je to teď. Jenomže si třeba budu chtít vyslechnou zprávu ve své pobočkové schránce - zavolám, po 6. zazvonění mi to zvedne Memobox. Ale většinou u nás doma někdo bývá, tak to by mi bral a musel bych uskutečnit hovory dva - "prosím, nezvedej to, když budu teď volat, chci se mrknou to Memoboxu-do svý pobočky"... Co se týče přímého přístupového čísla 960xxxxxxxxx,. tak to má autor pravdu, to opravdu nefunguje, i když Telecom hlásá, že to lze z LIBOVOLNÉHO telefonu na světě...
0 0
možnosti

nuny

7. 4. 2003 9:34
buzení
Jen pro upřesnění buzení memoboxem funguje pro ty chytřejši zdarma.Stačí si zřídit pobočkovou shránku a pak si z ní poslat správu do hlavní schránky načasovanou na určitý den a hodinu a budík je tady. A navíc ještě oznámení na telefonní emajl a můžu říct že je to s přesností jedné minuty.
0 0
možnosti

Vena Věčněžasnoucí

7. 4. 2003 11:20
Re: buzení
A pro ty ještě šikovnější a odvážnější existuje ještě jeden elegantní a přirozený způsob jak se probudit bezplatně a navíc bez stresujícího vytržení ze spánku zvoněním. Stačí se naučit probudit se v okamžiku, kdy to člověk potřebuje. Chce to trochu cviku a hlavně se nejistit budíkem, to by to nefungovalo.
0 0
možnosti