- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
i kdyby byl memobox zlaty, implementaci v telecomu v trus se obrati. a pak se nelze divit, ze obliba a pouzivani voicemailu je v cesku tak nizka...
krome pruseru zasadniho rozsahu, ktery spocival v nevyzadane masove aktivaci sluzby se jedna i o ignoranci telecomu v dvou mensich, ale nikoliv nevyznamnych aspektech sluzby:
- v porovnani s presmerovanim na mobilech je to blbe, neumi to nastavit presmerovani pro pripad "no reply" (+cas) a "busy" (to je problem i obecne telekomunisticke sluzby Call forward)
- asi jste si vsimli, ze se pri aktivaci sluzby naporad zmeni oznamovaci ton. tahle vec ma svoji logiku, ale telecom ji nepochopil a nezavedl: ten oznamovaci ton by se mel menit POUZE v pripade, ze ma clovek v memoboxu nevyzvednutou zpravu. (v usa krome toho lze ziskat telefon s diodou, ktera signalizuje ulozeni zpravy)
zkratka neni nic, co by telecom nedoprasil, prestoze v oblasti pevnych linek neni prakticky co objevovat a je mozne se inspirovat ze zahranici a sluzbu vyrazne zatraktivnit...
Jako memoboxý uživatel a fanda, mám několik výtek na redakci mobil.cz. V jejich článku také chybí několik faktů : 1) U memoboxu komfort plus je možné sestavovat, editovat, mazat tzv. skupinové seznamy, díky nimž můžeme odesílat hlasové zprávy do schránek memobox. 2) Nesouhlasím s tím, že po vytočení čísla 960 + čísla hlasové schránky nebo pevné telefonní linky např. 960581234567 nebo 960960960960 se automaticky ozve konverzant, který mne vyzve zadat číslo schránky a hesla. Po vytočení čísla se mi nejprve ozve osobní pozdrav pro volajícího, pokud není nahrán, tak jméno schránky, pak je nutné během uvitací hlášky stisknout hvězdičku * a pak zadat vstupní heslo do schránky a potvrdit to křížkem.
3) Redaktoři uplně zapoměli informovat čtenáře, že v loňském roce před dnem přečíslování, hlasové schránky vůbec nebyly chráněny proti memoboxovým hackerům tzv. pirátům. Tyto prakticky, kteří hackeři prováděli s memoboxem bylo většinou v rozporu se zákonem, protože se dopouštěli trestného jednání, především, tito hackeři se vloupávali do schránek pomocí koncového hesla, heslo bylo nastaveno na poslední čtyři čísla schránky, což nebylo i pro 5 leté dítě problém. Jakmile vstoupili hackeři do schránek, automaticky začali v nich provádět nekalé úmysly. Nejprve změnili heslo, pak změnili uvítací pozdrav, pokud to byla hlasová schránka memobox komfort plus, nebylo problém vytvořit pro ně pobočkovou schránku a zaopatřit to heslem, který neznal majitel hlasové schránky. Majitel většinou ani nevěděl, že má memobox, ba dokonce ani nevěděl, že má vytvořené pobočky.
Hackeři začali nastavovat v hlasové schránce tzv. oznamování o nových zprávách telefonem, takže nebylo problém nastavit oznamování o nových zprávách na mobilní telefon. V konečném důsledku se tak hackeři napojili na telefonní stanici a mohli tak protelefonovat tisícové účty, protože v té době stála minuta hovoru na mobilní síť 9,40 Kč/min.
Služba oznamování o nových zprávách telefonem byla bezplatná do té doby, dokud se jednalo o volání ve směru hlasová schránka - telefonní číslo stanice, ke které byla schránka zřízena, ostatní hovory byly zpoplatněny. Jestliže si někdo nastavil oznamování na mobil, toto volání nebo-li příchozí hovor byl zpoplatněn.
Někteří hackeři i samotní uživatele memobox si uvědomili, že schránky memobox nejsou dostatečně chráněné proti neoprávněnému používání. To mělo za následek, že Telecom monitoroval schránky, pokud zjistil, že bylo uskutečněno velké množství hovorů ve směru hlas. schránka - mobilní stanice, začal automaticky telecom informovat své zákazníky, pokud zákazník byl v šoku nezbývalo než podat trestní oznámení na neznámého pachatele. Pátrání bylo většinou neúspěšné, neboť se jednalo o anonymní předplacené karty GO, Twist, Oskar.
Po přečíslování, však Telecom udělal rázný řez a skutečně uzamkl hlasové schránky memobox proti neoprávněnému vniknutí ( vloupání ). Ten zákazník, který si chtěl pořídit hlasovou schránku musel nejprve provést inicializaci schránky přes číslo 800 12 13 14 a pak mohl do schránky vstupovat i z jiného telefonu a to přes přístupové číslo 960. Jinak nebylo možné používat hlasovou schránku i mimo domov. Dále telecom zablokoval možnost posílat hlasové zprávy přes přístupové číslo 960. Takže ten, kdo chtěl posílat hlasové zprávy musel být přímo u telefonní stanice a vytočit číslo 800 12 13 14. Děkujme Telecomu, že až po 2,5 letech provozu služby, zavedl důmyslnou ochranu proti hackerům. Stále by majitelé schránek memobox měli mít na vědomi, že heslo do schránky by si měli měnit maximálně 3x krát za půl roku. Nastavit takové heslo, které by bylo těžké uhodnout.
me memobox nabizeli ale nechtel jsem ho. Mam s nim obecne spatne zkusenosti a znami me vzdy zastihnou na mobilu. Slecna co mi volala mi upozornovala ze na pulsnich telefonech nefunguje. To jsou ty s tim kruhovym ciselnikem, dodala.
No tak to mam pulsni telefon, jsem ji odvetil, hned prestala nabizet memobox :)))
Co na tom ze telefon jsem si zridil az v roce 1999 :)))
Zdravim,
tak takovouhle komunikaci jsem si u CTc uz vyzkousel... bylo to presne pred 4 roky. Zarazi me, ze se to zde objevuje az dnes. To uz je skutecne takova krize ze neni mozne najit jine tema a tedy se zacnem bavit o dobre znamych sluzbach CTc, ktere jsou poskytovany uz radu let.
Mam tedy namet na priste: vynalezeni telefonu, clovek si muze popovidat se znamym a nemusi k nemu jezdit. co vy nato??
:)))
Zdravim vsechny. Sluzbu pouzivam a nechavam si posilat jak hlasove zpravy tak fay mailem. Je to OK, az na to ze obcas lidi, kteri mi chteji poslat fax (zejmena z PC) maji problem fax odeslat do memoboxu (behem me nepritomnosti mam nastavene na tvrdo presemerovani do memoboxu). Mam pocit, ze memobox ma obcas problemy s rozpoznanim pruchoziho faxoveho volani.
Z mobilu (ET) se pochopitelne da dovolat do memoboxu. Je treba akorat behem uvodniho povidani automatu stisknout *(hvezdu) a pak me automat vyzve abych zadal heslo a pak uz to frci.
Hezky den.
Lecho