- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem proste dobrej. V noci se mi podařilo nabourat http://www.pallmall.cz. Byla to naprostá brnkačka. Nechal jsem tam zadní vrátka heslo letenka.
No tento vikend som mal okruznu jazdu po CR. Ba-breclav-Prerov-Ostrava-Praha-Karlovy Vary - piatok a K.V-Praha-Bratislava v pondelok. Okrem useku breclav - prerov - ostrava som pouzival EC vlaky a tiez 1.triedu (tu stale). Mal som roaming, a nechal som si automaticky menit siete. Mozem povedat, ze mi to vzdy naslo nejakeho operatora - ale bolo dost miest, i ked len kratkych, ked signal nebol. Full signal bol iba v staniciach a v okoli, zvacsa inak sa pohyboval dost na minime (t68i). Na sms to stacilo, na hovory menej - zase som nevolal stale. Skor by som to zhrnul, ze na kratke hovory sa to da, ak nemate smolu, ze prave idete usekom bez signalu. SMS problem nerobi. GPRS som nemohol vyskusat, lebo nas "uzasny" errortel - sk neposkytuje gprs roaming, a ze vyskusat som to chcel :((.
Ale je pravda, ze pre mobil, teda bateriu to bolo narocne. Dost rychlo sa vybijala.
Nemyslim si, ze by vlaky boli len pre socky, nechcel by som moc ist tu cestu autom. Dnes su uz EC vlaky pomerne komfortne (teda nase - t.j. slovenske, ceske, polske, ci madarske - zalezi od EC suprav) a v prvej triede mate aj pokoj dost a tiez je tam cisto. Defacto aj v druhej - pokial to nema nahodou este stare vagony - aj to sa obcas stava - ale dnes uz vynimocne.
Jo - kilometricka banka - sa vyplati a to dost. A este vam ma zlacniet myslim od 2.3.2003 az o 1/3 ceny, ak sa nemylim. Takze si myslim, ze to mate dobre a pomerne lacne. Uz len pri sucasnej cene KB (1350Kc) za 2000km to vychadza 0,67hal/km, co je dost konkurencne voci autu a ked to vynasobite 1,5 tak dostanete 1.05 Kc/km v prvej triede - lubovlneho vlaku vratane IC/EC, co stale konkuruje autu. Samo, ze su pripady, ked je lepsie auto, ale nie vzdy a za kazdu cenu.
Věřím v dobré úmysly p. Nachtmanna, proto si dovolím upozornit na několik nepřesností v jeho článku. Jezdím vlakem velice často a s tím telekomunikačním horrorem to není tak zlé, ostatně viz jiné odpovědi na článek (čímž netvrdím, že neexistují místa nepokrytá, ale to je i v řadě dalších lokalit, bez závislosti na železnici), seriozní hodnocení sítě a vlastností vozu poskytne jen odpovídající měření signálu vně a uvnitř vozu (který může být i známou stínící klecí).
Kromě vyzařovacích kabelů existují i jiné způsoby "ozáření tunelů" méně nákladné a pro délky našich tunelů vyhovující, jejich realizace je ale skutečně závislá na obchodní strategii operátorů. Nicméně odvozovat ekonomický efekt porovnáním rozestupu vlaků na trati a aut na dálnici jistě není nejvhodnější metoda, aspekt "využitelného volného času a rukou" (který je v každém vlaku evidentně patrný) by zřejmě vedl ke zcela opačným závěrům.
Zajímalo by mne , odkud čerpáte informace o pokrytí tratí ?
Eurotel prováděl podrobná měření jízdou měřícího vozu po tratích ČD , určitě by šlo u nich získat nějaké výsledky .
Z praxe můžu říct , že největší problém při datových přenosech za jízdy byl v Praze - Cardphone nestíhal vybrat nejvhodnější BTS . Při jízdě "v polích a lesích" na trase Praha-Hradec Králové došlo ke dvěma výpadkům v odpoledních hodinách a cca. čtyřem ráno , pokud byl les "mokrý" ( mlha ,rosa a pod. ) . Zkoušel jsem to 3krát , výpadky byly vždy ve stejných místech . Telefonování v uvedené trase není problém ( podle typu telefonu ) . Na ostatních trasách bývají problémy , pokud trať vede v zářezu uprostřed lesa a ještě do oblouku - tam se signál opravdu dostává velice špatně .
To jsem tedy netusil,ze je nejaky extra problem s moznosti telefonovani z vlaku...Ja kdyz jsem jel vlakem,vzdycky jsem signal mel v pohode,i jsem mohl telefonovat.Obcas se vyskytla mista,kde to blblo,ale to byla takova mista,kde asi neni silny signal ani normalne i kdybych nebyl ve vlaku,nekde uprostred poli,lesu,ci v nejake "dire"...Jinak je pravda,ze v zahranici se vlaky asi vyuzivaji jinak nez v CR,sam totiz nyni nejsem v CR,nybrz ve Spanelsku,a tady se vlaky vyuzivaji vice.A rovnez ani zde jsem nezaregistroval problem s mobilem pri ceste vlakem-az na tunely-fakt tedy nevim "vo co go" v tom clanku.Mimochodem v Barcelone vlak vede podzemi pod celym mestem,a prakticky po cele delce tunelu je plny signal.
Abychom se zase neradili mezi zaostale narody: v Anglii je sice pokryti zeleznice relativne obstojne, ale v tunelu taky signal nemaji (a ze tech tunelu tady neni malo) a to jsem zkousel ruzne operatory...
Mimochodem, neumim si stejne predstavit vyuziti treba notebooku ve vlaku, kdyz v tech pitomych starych vagonech CD nejsou ani poradne stolecky...