Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle sdělení tiskového mluvčího našeho dominantního operátora Český Telecom velmi dobře spolupracuj

Má se podle vás používání falešné, tzv. "věčné" telefonní karty soudně trestat? Myslíte si, že desetileté používání těchto karet způsobila nedbalost Českého Telecomu, nebo mu nešlo zabránit? Co si vlastně o "věčných" kartách myslíte?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tonda

Nové telefonní přístroje Ascom
Nemá někdo podrobné informace o těch nových telefonních automatech Ascom firmy Monetel? díky. fekus@centrum.cz
0/0
2.3.2003 19:30

roman

super diskuze
cerna karta je super! vysvetlete mi jak muzou nekoho chytit pri pouzivani cerne karty,kdyz je clovek trochu pozorny a ma u sebe i orginal kartu tak by me museli chytit jedine s cernou primo v automatu a na vytazeni je vzdycky casu dost.jednoduse pozorovat okoli a kdyz se neco deje tak konec.
0/0
27.7.2002 16:08

AinUK

No a co?

Telekom je mi ukradeny a je mi jedno, ze ho nekdo okrada, Ja to nedelam, protoze to nemam zapotrebi. Urcite se nekonecna karta da vyuzivat tak aby vas nechytili...ale me by se ani do budky nechtelo. Hlavne, ze se ted z automatu da poslat SMSka...z toho asi vytecu blahem ((-: Aspon se pobavi i takovy TEENAGERi jejichz rodice nemaj na mobil a TeleShum dostane vice penez.

Az budu mit jiny pristup na internet, nebudu uz vlastne vubec potrebovat pevnou linku. GSm je u nas diky konkurenci na velmi solidni urovni.

 

0/0
27.7.2002 1:21

baby-phreaker

Kdo jinemu jamu kopa,...
Myslim si, ze nejaky nekonecny tel. karty je nic oproti tomu, kdyz se vam nekdo sikovnej (phreaker) napoji na domaci tel. linku, odtamtud si zavola treba na 0906........ a vy jen platite a platite,... Takze Telecomu sice vadi, ze nekdo vola za jeho prachy, ale ze Telecom dostava vic penez od Phreakeru, prostrednictvim vas normalnich lidi s bytovou linkou to jim nevadi. je to kazdyho blbost, kdyz se necha chytit, ale resil bych to max. zabavenim karty a blokovou pokutou cca. 1000,- az 3000,-
0/0
26.7.2002 23:46

Pavel P.

Zkušenosti
Sám n.karty rutinně používám, dá se opatřit za +-2000kč. Je pravda že se Serecomu daří chytat lidi, už to není to co bývalo. Sám vím o několika případech. Hlavně jsou chytání volající do zahraničí z arabských zemí (tam je to drahé...) K dokazování bývá využíváno kamerového systému. Naštěstí n.karty fungují i na některých nových budkách. Pro redaktory bych teoreticky mohl mít i nějaké ty zajímavé informace, ovšem docela pak bych měl obavy aby se někdo nezačal šťourat....
0/0
25.7.2002 16:30

Přemysl Souček

Re: Zkušenosti

Zdravíme,

rádi bychom se seznámili s některými podrobnosti, o kterých píšete. Můžete nás prosím kontaktovat prostřednictvím mého mailu? Zdroje samozřejmě chráníme.

Předem děkuji

P.Souček, Mobil.cz

0/0
26.7.2002 17:57

ffffff

Re: Re: Zkušenosti
známý z Košic hlásil, že tam chytli nějakého Afričana. Šel k soudu a tam ho odsoudili k "zhabaniu karty".
0/0
26.7.2002 23:52

neuvedu

Telekom je /téměř/ zločinecká organizace
V důsledku několika desetiletí nasupené arogance a nehorázných podmínek na jedné straně a poníženosti a bezmocnosti na straně druhé se domnívám, že jakékoliv poškozování tohoto postkomunistického polostátního podniku by mělo být morální povinností nás všech. Uvážíme -li klíčový význam telekomunikací pro rozvoj ekonomiky je podvazování ekonomiky jaké činí onen moloch ve svém důsledku horší než činoost všech mafií dohromady. Zhoubný vliv monopolu je myslím dostatečně prokázán a tvrzení že uživatelé nekonečných karet poškozují ostatní zákazniky je čirou demagogií. Z formálního hlediska je používání nekonečných karet sice nezákonné, nicméně z morálního hlediska je více než opodstatněné, jelikož ona organizace zneužívá své monopolní postavení ve značném rozsahu a s velmi negativními celospolečenskými důsledky. (Uvědomte si, kolik bychom platili za telefony, kdyby zde byla konkurence.)
0/0
25.7.2002 16:23

taky neuvedu

Re: Telekom je /téměř/ zločinecká organizace
Mě u Telecomu štve, že ačkoliv má zisk kolem 6 mld ( někde jsem to četl tak mě nekamenujte jestli to není pravda) tak cenama pořád dusí svoje klienty - živitele. U soukromé firmy by to bylo pochopitelné, ale u státního podniku?
0/0
25.7.2002 22:08

Re: Re: Telekom je /téměř/ zločinecká organizace
Je to v podstate soukroma firma, nebot je to Akciova spolecnost a ta musi narozdil od statniho podniku vydelavat.
0/0
26.7.2002 8:10

Josef Havlíček

Re: Re: Telekom je /téměř/ zločinecká organizace
tady v te diskuzi ani tak nejde o zisk, ktery ma telekom kazdy rok vysoky. tady jde predevsim o obrat a ten je nekde na 30 mld a vyse, takze z toho vyplyva, ze telekom jen tak nejaka nekonecna karta vyrazit nemuze.
0/0
26.7.2002 22:28

Re: Re: Re: Telekom je /téměř/ zločinecká organizace

Obrat muzes mit velky jak chces,

ale pokud neudelas zisk, ale budes mit ztratu, tak te veritele poslou do konkurzu bez ohledu na tvuj vysoky obrat. A tak kazda nekonecna karta snizuje jeho zisk. Pokud by neplatila vetsina tak skonci tak jako tak v konkurzu i pres svuj obrat 40 mld.  

0/0
29.7.2002 9:02

7thatom

Re: Telekom je /téměř/ zločinecká organizace
Dovolím si Ti oponovat, že konkurence tu už je (ať už možnost carrier selection nebo přístup přes bezdrátové technologie). Proč si ale myslíš, že se nehrne do domácností? Zkus chvíli přemýšlet a možná Ti to dojde. Nechápu jak můžeš psát, že podvod je tvou morální poviností.
0/0
1.8.2002 8:42

asdf

okurková sezona

lameři z ms

loooooooooooooool

uoha

du na CS

0/0
24.7.2002 23:00

Petr

Odpoved

pravnika na otazku k diskuzi je jednoznacna - jedna se o umzslne podvodne jednani a tudiz by mel automaticky prijit postih... Vyse skod prokazatelne behem jednoho telefonatu nebude patrne nad zakonnou mez, tudiz patrne nebude naplnena skutkova podstata trestneho cinu.

Osobne si myslim, ze je to stejne jako krast treba rohliky nebo jezdit na cerno tramvaji... znam ale lidi kteri toto vse delaji jako "sport" a zvysuji si tim hladinu adrenalinu v krvi...

0/0
24.7.2002 17:25

papek

Re: Odpoved
Neviem ako v Čechách, ale na Slovensku už pozmenili zákon a používanie falošnej tf. karty napĺňa skutkovú podstatu trestného činu, bez ohľadu na spôsobenú škodu.
0/0
26.7.2002 8:23

Mirek

Souhlas

Já o tom vím, že home mini nemusím mít, ale chci ho. Jen komentuji toto: Služba (třeba minuta tel. hovoru) stojí poskytovatele stejně u jakéhokoliv tarifu, třeba X Kč. Pokud ji prodává za cenu X + Y%marže, je to OK. Takto ji prodávat musí, ze zákona nesmí prodávavat pod nákupní cenu a s nulou marže to jistě nedělá. Ale pro home mini tutéž službu prodává za 2*(X+Y%), což znamená, že třeba při původní marži 20% prodává jinému zákazníkovi s marží 140% a to zde kritizuji jako nemorální sazbu. Přesto ten tarif chci, protože volám minimálně a chci být k dosažení i na pevné lince. Ale ještě jedno zdražení a může si Telecom ten aparát nacpat někam, i s tím drátem, jak jsem onehdy četl na internetu v odhlášce patřične vytočeného zákazníka.

PS: Pak se divte, že někdo chce volat zdarma, když my všichni to sponzorujeme, i když nechceme.

0/0
24.7.2002 13:20

xxx

Re: Souhlas
Pak by se rovnou tarif home standart mohl zrusit, nebot by nabizel stejny kredit a stejnou cenu za volani jak home miny jen misto 190 za 299 Kc. Zkratka tady si pristoupil na urcity pocet pocet volani v cene. Pokud volas vic, tak jim doplacis z rozdilu pausal. Pokud se tito nevyplati muzes kdykoliv prejit na jakykoliv jiny. Ja si taky nastezuje ze za telefon platim misto 190 jako ty 299 Kc. U MOBILNICH OPERATORU JE TENTO ROZDIL PREDPLACENA KARTA VERUS TARIFY CASTO JETSTE VESTSI A NKDO SE TOMU NEDIVI. Osobne bych tarif Home miny vubec nezavadel a za odhlaseni telefonu tech kterym by se zdrazeni nelibilo bych jsem jim nabidl kupon na nakup telefonu EUROTEL GO. A takto uvolnene linky bych napriklad casem pronajmul alternativnim operatorum. Vydelal bych jsem zrejme jeste vic.
0/0
25.7.2002 7:52

Karel

Faux pais Telecomu

Myslim, ze je to jeden z mnoha prusvihu CT, kterymi tuto zemi obstastnil. Neznam technologii novych Trick karet a zda je mozne je obelstit. Kazdopadne i v pripade, ze ucine opatreni prislo nyni je to dost pozde. Absolutne nesouhlasim s tim, ze je to problem Telecomu. Je to okradani i ostatnich klientu, i kdyz jsou to zde pravdepodobne celkove nevyznamne castky.

Jedno vim velice dobre. Technologie, kterou v tomto oboru nelze zatim obelstit existuje a jeji implementace je velice jednoducha. Funguje bez problemu ve svete a mluvit o moznosti jejiho zneuziti by bylo, jako kdyby nekdo uvedl, ze lze prolomit el.odpis. Kdyby tak dodavky pro CT nebyly postaveny na kamaradcovtu.

Presto, ze CT nefandim, nazor na postih je jasny. Je to trestny cin vyrobce i uzivatele, o tom neni diskuse.

0/0
24.7.2002 8:09

volající

nic není nemožné
osobně znám několik lidí, kteří používají tzv. nekonečné  karty. Já osobně jí nepoužívám jsem příliš pohodlný na to, abych chodil do automatu. S každým novým typem si známí nechají kartu přeprogramovat ev. vyměnit. Dosud pokořili všechny automaty. Bojovat proti tomuto jevu připomíná snažení Dona Quchota. Tito "piráti" mají značný zájem na levnějším volání a proto budou vždy o krok napřed před oficiálními strukturami...
0/0
24.7.2002 2:29

Novák

Já chodím s přístrojem 12 let.
Já osobné chodím přes 12 let s přístrojem a napíchnu se na jednu dotyčnou budku a volám.Něco podobnýho jako ukázala Nova včera nebo předevčírem.Zatím bez problému,nikdo mě nechytil ani neudal.Je lepší si vzít montérky,líp to vypadá a řeknu v nejhorším zvědavým,že opravuji telefon.
0/0
23.7.2002 15:23

Pavel

Re: Já chodím s přístrojem 12 let.
Tak to jsi fakt borec, prostě super a všichni Tě obdivujem. Je to úplně normální a jseš na tom moc dobře ....
0/0
24.7.2002 20:07

Áďa

12 let ? - Mám co dohánět
Já sice chodím načerno brouzdat a volat cca 5 let, ale 12 je uctyhodný výkon. Jo a schovávat a v montérkách chodit nemusím. Ten VTA zná celá vesnice a chodí tam volat téměř všichni :)
0/0
26.7.2002 13:28

Proč má Telecom vlastní karty? Proč nefungují tel. automaty např. na kreditku? Bylo by pak ještě o čem mluvit?
0/0
23.7.2002 13:26

Re: Volanie na kreditku
Nie je to také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá - po zasunutí kreditnej karty by automat musel overiť jej platnosť volaním do autorizačného centra, potom by mohol človek uskutočniť svoj hovor a po jeho skončení by zase bolo potrebné volanie do autorizačného centra a "odpísanie" prevolanej čiastky z účtu volajúceho. Takže také minútové miestne volanie za cenu 4,- Sk by sa telekomu riadne predražilo. Jedinou možnosťou by boli automaty pripojené cez ISDN, to si ale vyžaduje externé napájanie NT-čka, taktiež by neúmerne vzrástli náklady na kúpu automatov, zriadenie linky, údržbu... Keďže služba verejných telefónnych automatov nie je príliš zisková (ak vôbec je), nikto do nej nechce investovať stovky miliónov, ktorých návratnosť je v nedohľadne.
0/0
24.7.2002 8:37

RPX

Je to o ceně
V podstatě už v minulosti nic nebránilo ČTc používat telefonní automaty, které by pracovaly na principu čipové karty, tj. každá karta by měla své vnitřní výrobní číslo, které by se ověřilo na kartovém centru pro uskutečnění hovoru. Proto také nové verze "nekonečných karet" generovaly při každém zasunutí do automatu jiné číslo, aby nešlo jednodušše jejího uživatele vysledovat například podle volaného čísla (ale jak je známo, kdo často a dlouho volal na jedno číslo z "nekonečné karty", tak ho někdy překvapila policejní jednotka spolupracující s ČTc). Proto se zavedla "renovace" prázdných karet. Ta fungovala (a funguje tak), že se vykupují prázdné telefonní karty, do které se osadí nový čip s plnými jednotkami a sériovým číslem původní karty. Cena čipu 5 - 10 Kč, cena Karty 10 Kč, práce svépomocí. Velkou výhodou těchto karet je skutečnost, že její uživatel je v podstatě právně nepostižitelný - nedá se mu dokázat že věděl, že užívá falešnou kartu. Díky tomuto mechanismu, kdy se výrobě karet věnují pomalu firmy, zakázal slovenský Telecom volání do zahraničí z telefonních automatů. U nás se díky množství studentů ze Slovenska tento způsob silně rozšířil (a od nich mám také tyto informace). Proto závadění karet Trick od Čtc je v podstatě tichý přechod od nevyhovujících čipů k registrujícím se kartám, které se principielně zatím nedají obelstít (více viz princip SIM karty).
0/0
23.7.2002 10:53

paco

Re: Je to o ceně
Slovenske telekomunikace zakazali pristup do mobilnich a zahranicnich siti pouze ze starych typu tf. automatu, ktere nemaji zvysenou ochranu vuci falesnym kartam. Na novych typech tf. automatu si s falesnou kartou nebrnknete.
0/0
23.7.2002 13:32

Aiki

Re: Je to o ceně

Jo s těmi Slováky mate pravdu, nebyt jich tak o tom ani nevím. Jen mi ještě kámoš ze Sloveska řikal něco o automatu, který provolanou kartu mechanicky znehodnotí, ale nevím co je na tom pravdy. Na Slovensku to taky kontrolovali policajti, zejmena měly vitipované budky a pokud z ni někdo dlouho volal tak tam, už prý za chvili byli.

0/0
23.7.2002 23:37

Maryn

Diskuse je o ničem
Myslím si, že jakákoliv diskuse na toto téma je zbytečná. Používání věčných telefonních karet je prostě a jednoduše vědomné poškozování někoho jiného. Využíváte něčí služby a neplatíte za ně, je to prostě trestný čin a jako takový by měl být postihnutelný.
0/0
23.7.2002 8:33

Swift

Re: Diskuse je o ničem
Souhlasim. Dokud je poptavka bude i nabidka. proto je treba trestat i ty, kteri je pouzivaji.
0/0
23.7.2002 14:29

Kódl

Re: Re: Diskuse je o ničem
Řekl bych, kdo umí ten umí. Ona tendence odrbávat jeden druhého je prakticky všude. Co má například říkat zákazník, který například kupuje salám a aniž by se změnily ceny vstupů surovin, jej kupuje za stále více peněz a při tom kvalita se snižuje. A obvykle to bývá způsobováno tím, že neexistuje závazná norma a pokud existuje, tak se tam dávají třeba méně hodnotné suroviny, eventuálně se nahradí něčím jiným. Inu každý se snaží - nejen být poškozován, ale i obráceně, na někom si něco vzít. A vo tom to je !!!
0/0
24.7.2002 6:52

Mirek

Re: Re: Re: Diskuse je o ničem

Mám doma Home mini, protože moc nevolám. Chápu to tak, že když po mne Telecom chce dvojnásobek za hovory, je to taky zlodějna. Ale to se mu toleruje. Argument "tak nevolej, když se ti to zdá drahé" neuznávám, protože zatím mají prakticky monopol a nemám na výběr jiného operátora pevných linek. Vůbec se nedivím, že je chce taky někdo odrbat. Nemohu napsat, že to schvaluji, to by určitě bylo schvalování trestného činu nebo jak se to jmenuje, ale myslet si mohu naštěstí co chci.

Mimochodem, existuje přeci nějaký zákon, který říká, že prodávající nemůže prodávat za libovolné ceny, ale za ceny myslím obvyklé nebo jak to tam je psáno. Je dvojnásobek za stejnou službu obvyklý? Někde možná. Je to přinejmenším v rozporu s dobrými mravy. Ale nic z toho se na Telecom jistě nevztahuje, protože je Telecom.

0/0
24.7.2002 8:00

xxx

Re: Re: Re: Re: Diskuse je o ničem

Ty ses ale chytrej,

na Home mini si pristoupil dobrovolne. A zadne okradani to neni. Kdyz mas predplacenou kartu do mobilu tak bezne platis vic nez 2 nasobek co majitele tarifu. Volanim z Home mini nad ramec volnych minut jim v podatste doplacis pausal. Proste cim vic si predplatis zbozi tim mas kus za levnejsi cenu, je tomu tak vsude v obchode. Jinak pokud provolas vsechny minuty v Home mini na mistni volani a nic vic, tak ti to vyjde levnejc nez drive 175 kc + poplatek za tyto minuty.

Chtit volbu operatora zde je stejny nesmysl jak chit ho na predplacene karte TWSIT SMS, urcite by se pak nasly firmy ktere by te byly schopny propojit za min nez onech 6.60 za minutu. 

0/0
24.7.2002 8:30

JA

Karta
Myslim, ze to je nemozne. Dokazte ze volal falesnou kartou, kdyby to preci bylo technicky mozne dokazat tak by telefonni automaty nastavili tak aby falesnou kartu neprijal. At Telecom prizna barvu vcas. Pamatuji si na dobu davno minulou kdy o nekonecnych kartach telecom mluvil ze neexistuji. Musel jsem se vzdy smat nebot jsem mel jednu v kapse :-) No kdyz si to Telecoumaci mysleli. Neni co resit. Navic by me zajimalo jak by to chteli trestat kdyz dnesni legislativa je tak derava.
0/0
23.7.2002 8:21

Dareba

To víš...
No to víš, okurkovka...
0/0
23.7.2002 7:48

Grepy

?
Touto diskuzí se pokoušíte se rozfoukat skomírající uhlíky ohně kdysi dávno zažehnutého?
0/0
23.7.2002 0:08

Přemysl Souček

Re: ?
Dobrý den, nedmýcháme do hasnoucích uhlíků. Máme další informace na toto téma a tak jsme diskuzi znovu otevřeli. Například bychom rádi mluvili s někým, koho skutečně u telefonní budky přistihla policie. Takový kontakt by pro zamýšlený článek byl docela přínosný. Víte o někdo o někom? S pozdravem P.Souček Mobil.cz
0/0
23.7.2002 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.