Diskuze

Co si myslíte o novém "zámku" eBanky? Budete jej pooužívat?

Od včerejška existuje v ČR další způsob ochrany platebních karet. eBanka totiž jako první na našem trhu zprovoznila službu, která umožňuje uzamknout platební kartu před zneužitím. Stačí k tomu jediné - mobilní telefon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kájínek

16. 5. 2002 11:19
Myslím, že nákladnost téhle novinky dobře ilustruje článek na http://www.mesec.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.mesec.cz. Nic neušetříte, embosované karty tím stejně neochráníte, je to jenom na efekt a na vytáhnutí peněz od těch, co se nechají nachytat.
0 0
možnosti

SF2-Mobilní komunikace

15. 5. 2002 18:55
Redaktorova chyba?
Je to opravdu redaktorova chyba, anebo mohu pouzivat u Oskara uvedene cislo 0603 500 050. Nezda se mi to tedy!!!! Viz cituji: Oskar službu nabízí zatím pouze prostřednictvím služby SMS Klasik, kde zadáte klíčové slovo a odešlete na telefonní číslo 0603 500 050.
0 0
možnosti

Josef Macháček

20. 5. 2002 15:07
Re: Redaktorova chyba?

Dobrý den važený čtenáři.

O chybu autora se nejedná. Z dostupných zdrojů je zřejmé že službu zamikání platebních karet u eBanky opravdu můžete požívat prostřednictvím SMS Klasik na číslech:

T-Mobile : 1024

Ostatní operátoři, (tedy Oskar i Eurotel): 0603 500 050

Nicméně popis služby včetně popisu odesílání dotazů pomocí SMS Klasik lze najít na stránkách eBanky http://ebanka.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://ebanka.cz v sekci: formuláře a dokumenty / Příručky / GSM-SMS Klasik (Paegas i Eurotel).

S pozdravem autor článku Josef Macháček redakce mobil.cz

0 0
možnosti

Pepa

15. 5. 2002 11:26
Zase takova bomba to neni
Abych neopakoval vyrcene, podivejte se i na diskusi na konkurencni MM, kde byl clanek uverejnen o vikendu a je tam jiz vic nazoru. Nase banky (ani obchodnici) nechteji (na rozdil od zvyklosti u zahranicnich ustavu) nest prakticky zadnou odpovednost a snazi se ji ruznymi "skrckami" a nejasnymi formulacemi prenest na zakaznika (viz. treba "Autorizace, kterou nevydala přímo eBanka, nemusí být v souladu se stavem uzamčení karty"). Pepa. http://www.mobilmania.cz/Zpravy/F.asp?ARI=102267&CAI=2122&HID=26
0 0
možnosti

Jan Novotný

15. 5. 2002 10:49
Že prý ušetříme za zapsání do STOPlistu???
I zamknutou kartou jde přece platit offline (do určité částky se platby neautorizují), takže zapsání na stoplist se stejně při ztrátě karty nevyhneme. Milý autore článku Josefe Macháčku. Služba si možná najde hodně příznivců, ale určitě ne kvůli ušetření poplatků za zapsání do stoplistu!  Ostatně právě offline platby dělají tuto "novou a revoluční" službu naprosto zbytečnou, což zřejmě k velké spokojenosti marketingového oddělení eBanky normálním lidem jaksi nedochází.
0 0
možnosti

Jiri Hlavac

15. 5. 2002 23:23
Re: Že prý ušetříme za zapsání do STOPlistu???

Ackoli do jiste miry souhlasim, jen do jiste.

Pokud totiz budete mit normalni kartu, s moznosti platby off-line, tak nehklede na zamknuti, ale i nehlede na blokaci pomoci stop-listu s kartou pujde zaplatit. A pokud jsem dobre zaregistroval v rucnych materialech, majitel karty je spoluucastny na nahrade skody do urcite vyse, i bez ohledu na to, ze je karta uz na stoplistu.

Takze to zamykani je k necemu dobre, pokud totiz ztratite kartu a mate ji zamcenou, on-line s ni zaplatt nepujde. Zatimco jinak by bylo zpozdeni a) nez to zjistite, b) nez to zavolate do banky a za c) musite jim jeste dopravit pisemnou zadost. Nebo odfaxovat. Tusim.

Takze jeste jednou, off-line platbam nezabranim imho ani stoplistem. Ale bez zamykani nezabranim ani on-line platbam

0 0
možnosti

Richard Matečka

15. 5. 2002 9:54
Zhoršení služeb eBanky
Ale musím uznat, že je to se službami trochu horší. Myslím, že to souvisí s tím, že teď eBanka vlastně patří české pojišťovně. Vymýšlejí opravdu zrůdnosti v cenících, co bylo kdysi zdarma se teď platí. Taky operátoři mi jaksi v poslední době připadají tupější. Ale myslím, že si pořád zachovávají standardní přístup k zákazníkovi. Není pro ně problém vám zavolat po chvíli zpět s požadovanou informací nabo s vámi komunikovat v zahraničí a dotáhnout každý problém do konce. To žádná jiná banka neposkytuje.
0 0
možnosti

Richard Matečka

15. 5. 2002 9:50
Nejlepší ale taky asi nejdražší

No jo, to máte těžké, když ona je tak skvělá, že si ji prostě musíte vydržovat, i kdyby Vás to mělo zruinovat :-)

Pokud jde o zamknutí karty, nevidím důvod, proč by to nemělo jít kdykoliv, třeba jen jednou za život karty, a to tehdy, když ji ztratím.

A ještě bych měl malou poznámku k článku: proč autor říká, že je nedostatkem, že to nefunguje na imprinterech - to je snad každému jasné, že to nejde a ani nemůže nikdy fungovat ...

0 0
možnosti

Tomáš Kapler

15. 5. 2002 9:39
jde to použít jinak?

no protože se snažím nyní vše platit kartou, je to v průměru tak jeden nákup denně a stálo by mě to měsíčně 100-150 korun navíc. Takže je levnější jednou za půl roku blokovat kartu, než používat tohle.

Ale jde to použít i jinak a explicitně blokovat kartu z mobilu? Tj. zapnout blokování když zjistím, že mi byla pravděpodobně ukradena a když ji třeba najdu, tak si to zase sám odblokovat? Sice zde stále hrozí, že vám ukradou mobil i s kartou (ale nostím to odděleně, tj. málo pravděpodobné), pak už by zbývala jen klasická blokace. Ale rozhodně by mi se mi to takto líbilo více.

0 0
možnosti

klapzuba

15. 5. 2002 7:18
Včera?
Nerad bych se mýlil, ale od eBanky jsem dostal zprávu o zamykání platebních karet uz v pátek 10.5.2002 s tím, že funguje od 9.5.2002. Tak to asi nebude včerejší nejčerstvější informace.
0 0
možnosti

Tomas Symersky

15. 5. 2002 9:05
Re: Včera?
Take jsem dostal e-mail drive a v pondeli jiz na to byla i reklama v televizi....myslim, ze vcera to nebylo poprve...
0 0
možnosti

JAKE

15. 5. 2002 3:47
Hezka sluzba, ale eBanka je trochu predrazena
Tato sluzba je opravdu pekna. Je to jedna z mala unikatnich sluzeb, ktere eB nabizi. Problem je, ze je eB trochu predrazena. Do nedavna jeste nabizela ruzne vyhody, typu slevy na poplatcich pri zustatku nad x Kc, ale od 1.4. vsechny vyhody zrusila a zbyly jen vysoke poplatky a nizke uroky.
0 0
možnosti