Diskuze

Jak jste spokojení s účtováním hovorného? Kterému dáváte přednost? Uvítali byste u svého operátora n

Když nedávno RadioMobil změnil účtování u karet Twist, vzedmula se okolo toho vlna vášní odsuzující nové účtování. Víte, jaké jsou používané způsoby účtování hovoru a v čem jsou jejich slabiny a výhody? A to pro uživatele i pro operátory?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Luky

19. 6. 2002 20:08
Účtování 60+1 je nevýhodnější než 30+30

Nové účtování u T - Mob. vyjde asi o 0,3-0,5 hal/sec dráž než při původním účtování po půl minutách.

Příklad při volání na NEJ číslo (2,80/min)

Hovor: 4,24 minut

Cena: 13,00Kc

--------------------

Pokud odečteme 1. minutu za 2,80, zůstane nám 3, 24 minut za 10,2Kč.

3,24 min = 204 sec          10,2Kč = 1020hal

z toho plyne, že   1020/204 = 5 hal/sec.

Zatímco dříve stálo 4,24min hovoru 12,60Kč.

4,24min = 264sec             12,60 = 1260hal

z toho plyne, že 1260/264 = 4,7 hal/sec.

Za těchto podmínek se proto vyplatí volat do 1 a půl minuty. Potom vyjde nové účtování dráž než předchozí.

0 0
možnosti

Bob

20. 5. 2002 9:02
Nová tarifikace AOC u Oskara - u Dohody je v ....

Zkoušel jste někdo si nastavit automatickou novou tarifikaci u Oskara?

U Dohody to jaksi nejde. To je žřádlo od Oskara. Takže po každém hovoru si psát počet minut ve a ´mimo špičku. Jak v době kamenný.

0 0
možnosti

TomCat

14. 5. 2002 17:14
Statistika a novinari

Pekna ukazka jak novinari ZNEUZIVAJI statistiku. Proto mnozi rikaji ze existuje lez, velka lez a statistika. Prumerna delka hovoru a prumerne usetreni spolu VUBEC nesouvisi. (Priklad pro nechapave novinare: polovinu hovoru mam v delce 2 sec a polovinu v delce cca 3 minuty, prumerna delka hovoru je 1 minuta 31 sec a zmenou z 30+30 na 60+1 usetrim v polovine pripadu -30 sec hovorneho a v polovine prumerne +15, takze celkem je to zdrazeni kazdeho hovoru v prumeru o 15 sec hovorneho. Pokud mam vsechny hovory v delce cca 1 min 30 sec pak je to zlevneni o 15 sec na hovor v prumeru, pokud mam nejake kratsi nez jedna minuta tak tech se to netyka.)

Zcela nahodou znam nejenom prumernou delku hovoru na pre-paidech ale take distribuci delky hovoru (pro novinare: distribuce znamena kolik hovoru je jake delky, prumer neni vsechno!) a mohu Vam s usmevem sdelit, ze zmena z 30+30 na 60+1 je pro devadesat procent lidi nevyhodna a v prumeru je take nevyhodna - hrubym odhadem jsem dospel k prumernemu zdrazeni hovoru o 11 sec. To je take hlavni duvod, proc T-Mobil k tomuto kroku pristoupil - potreboval zvysit ziskovou marzi na Twistu.

Cely tento clanek je UPLNE spatne, vetsina jeho zaveru je mylna, autor si mysli ze prumernou zmenu platby lze spocitat z prumerne delky hovoru, coz je nejvetsi nesmysl jaky jsem kdy slysel. U zkousky by letel okamzite, ale mozna by ho zamestnal nektery z nasich operatoru - mohl by vytvaret nove tarify a optimalizovat zisk, ale obavam se ze uz i nasi operatori se dostali tak daleko, ze by mu na to neskocili (i kdyz kdo to nezkusi ten to nikdy nezjisti - blbcu je vsude dost).

Nabizim autorovi ZDARMA konzultaci nez priste napise podobny nesmysl pouzivajici statistiku a slova jako prumer. Podobne clanky cteme vsichni denne v novinach, vetsinou pojednavaji o platech. To jsou exemplarni priklady nepochopeni pojmu prumer. Pekne prosim, kdyz uz je distribuce prilis slozita vec pro novinare, neslo by zacit pouzivat alespon dvojici prumer - median. Pak by kazdy pochopil ze je neco spatne kdyz by si precetl prumer 1min40sec a median 21sec, nebo prumer 15000Kc a median 4500Kc.

S pozdravem  (a prosim neberte si to osobne, ale opravdu jste me desne rozcilil  - ten clanek by si zaslouzil komplet prepsat )

Tomas Kocka (kocka@vse.cz)

0 0
možnosti

Marek Stransky

15. 5. 2002 11:28
Re: Statistika a novinari
Naprostej souhlas. Na novinarinu totiz chodej lidi, co nemaj radi matematiku a techniku. Pak to ovsem podle toho vypada ... nejhorsi je cist v novinach (treba i MFD) clanek o necem, cemu clovek rozumi. To pak vaha mezi smichem a vztekem a zakonite si musi rict: a co clanky o vecech kterym nerozumim?
0 0
možnosti

Pierre

13. 5. 2002 21:13
Dovolání se do hlasové schránky a odmítnutí hovoru je o 100% dražší.
Změna účtování na 60+1 u Twistu mi ani moc nevadí, i když bych raději uvítal účtování po sekundách. S čím se ale těžce smiřuju je účtování celé minuty při dovolání se do hlasové schránky, anebo při odmítnutí hovoru volaným účastníkem. V případě Oskara a Eurotelu zaplatím 6,80 za nic.
0 0
možnosti

Roman Durdis

13. 5. 2002 20:30
Průměrná délka hovoru...

V článku se uvádí, že průměrná hodnota volání je 1:05 až 1:40. Jenže to takhle vůbec nejde brát! Protože čím delší hovor někdo uskuteční, tím více lidí uskuteční spousty krátkých hovorů. Dlouhé hovory jsou navíc často z mobilů např. firemních a nebo z oskaret kde je volání za 10 Kč/hodina. A kdo volá dlouho, tak je mu snad jedno, jestli platí 25,55 nebo 25,80 Kč, ne?? Pokud někdo uskuteční hovor o délce 10 minut, musí to vyvážit zhruba 15 hovorů za půl minuty a nebo 30 hovorů za čtvrt minuty, aby vznikl ten průměr. A že někdo volá 10 minut není vůbec nic neobvyklého => z toho vyplývá (samozřejme velice hrubá ale správná "logika"), že ale těch co volají 15 vteřin je o tolik 30x víc! Zkrátka, jednoduché počítání se statistikou ukáže, jak jeden (natož hodně) vysokých hodnot velice ovlivní a zkreslí konečný průměr...

0 0
možnosti

quak

13. 5. 2002 15:20
Konec levnejsich SMS
pokud se uctovalo po 30s mohl jsem v dobe "mimo spicku" poslat SMSku pomoci PDA jako email za 1,40 CZK. To se za tu pulminutu stihlo. Ted uz mam utrum :-(
0 0
možnosti

telefonista

12. 5. 2002 11:20
kdo nema na minutu tak ani nevola :-))
Co tady resite? Kdyz nemate na to aby jste zaplatili minutu telefonovani z mobilu, kterej se da pouzit skoro vsude, tak si poridte od oskara "Slysim vas" a vubec netelefonujte, a jste porad na drate pro ty co jsou ochotni telefonovat. A kdyz si budete chtit zavolat, tak si zavolejte za super tarify ceskyho telecomu, tam vam ale taky budou uctovat trosku vic nez jen pulminutu :-)) Ja jsem rad, ze paegas presel na 60+1, nebot telefonuju tehdy kdyz to potrebuju a ne jen tehdy kdyz "franto za pet minut v hospode, cau" , a vetsinou telefonuju pres minutu, casto i pres 10 :-) ale jen tak jeden hovor ze sta je pod 30s :-)))
0 0
možnosti

ahoj

12. 5. 2002 19:11
Re: kdo nema na minutu tak ani nevola :-))

Za telefony utratím opravdu hodně peněz, přesto - nebo právě proto se také snažím šetřit.

Myslím, že 60+1 je jednoznačně zdražení. Tomu odpovídá i v článku avizovaná průměrná délka hovoru 1:05 - 1:40 minuty.

I já mám hovory přes 5 minut, tam by se ale "sleva" vteřinového počítání ztratila (Twist jsem měl, ale přešel jsem díky značnému nárůstu hovorů na lacinější paušál k jinému operátorovi - tím jsem prozradil vše - jo, je to OS). Ale přestože používám telefon i "podnikatelsky", tak mám také spoustu hovorů do 30 s:

manželce či milence "ahoj, kde jsi?" "kdy přijdeš?" "půjdeme na večeři?"

kamarádům: "je dnes trénink?" "neskočíme na pivo?"

pak spousta hovorů, zamýšlených jako delší končí:

"jsem v bance - v metru - na obědě - zavolejte mi za 10 minut", "dovolali jste se do schránky" (a já se nezlobím a do 30 s stačím nahlásit své jméno s přáním, aby mi dotyčný zavolal")

Občas mi někdo stačí do těch 30 s i nadiktovat objednávku - pokud rychle chytím papír a tužku. I v práci člověk třeba pracuje a nevykecává se. A myslím, že obyčejný Twistař má těch krátkých hovorů ještě více ............

 

0 0
možnosti

MICHAL

12. 5. 2002 0:35
MAM POCIT ZE BUDE JESTE HURE...
DVE POZNAMKY: 1) JDE TO UPLNY STEJNYM TRENDEM JAKO V NEMECKU, KDE T-MOBIL TAKY ZRUSIL PUVODNI 30+30 TARIFIKACI A PRESEL NA "VYHODNEJSI" 60+1. DALSI PRASARNOU JE PAK POVINNA HLASOVA SCHRANKA, KTEROU SICE U NAS PAEGAS ZRUSIL, ALE POKUD SE BUDE "HARMONIZOVAT" PSOLECNA OBCHODNI POLITIKA T-MOBILE (SAMOZREJME PRO DOBRO ZAKAZNIKA) TAK SE MUZE STAT ZE JI U NAS NA TWISTU TAKY ZAVEDOU POVINNE 2)KDYZ JE 60+1 PRO ZAKAZNIKY VYHODNEJSI, TAK PROC NENECHA T-MOBIL NA LIDECH, ABY SI ZDARMA VYBRALI JESTLI CHTEJI 30+30 NEBO 60+1?!?!? PROTOZE JE 60+1 VYHODNEJSI UPLNE PRO NEKOHO JINEHO NEZ PRO ZAKAZNIKY... PS: A TO JSEM NEMLUVIL O SMS ZDARMA Z INETU, TO NAPRIKLAD NEMECKY T-MOBILNI BRATRICEK TAKY NEPROVOZUJE... (SMS SE DA SICE Z OFICIALNICH STRANEK POSILAT, ALE STRHAVA SE Z KREDITU!!!!!!!) - KDE JSI, ORANGI??????
0 0
možnosti

14. 5. 2002 17:20
Re: MAM POCIT ZE BUDE JESTE HURE...
Ja nevim jaka je Vase zkusenost s posilanim SMS z internetu na T-Mobil v CR, ale moje je takova, ze kdyby ta sluzba nebyla, nic by se nestalo - kdykoliv jsem to zkusil, vzdycky me to napsalo at to zkusim znovu. Skoro v tom tusim zamer, a jsou uspesni - posilam SMS radsi z mobilu.
0 0
možnosti

miki

11. 5. 2002 19:59
60+1
60+1 je, jako kdybych si musel v obchodě koupit nejméně 10 rohlíků, i když hned potrebuju třeba 2. Prostě mi chybí  možnost vzít si míň. Snad si tohle pekárny nikdy nedovolej...
0 0
možnosti

jarda

11. 5. 2002 13:21
Účtování u Českého Telecomu
Zdravím a přikládám účtování u Českého Telecomu, které bylo v článku uvedeno u meziměstkých a mobilních hovorů chybně. Tarify HOME: Místní hovory ........................... 120+60 Meziměsto a mobilní sítě v ČR.... 60+30 Internet 2002 .............................120+60 Mezinárodní hovory .................... 60+1
0 0
možnosti

Tomáš

11. 5. 2002 21:48
Re: Účtování u Českého Telecomu

Měl jsem za to, že Telecom účtuje na mobilní sítě - tj. při krátkém hovoru z většiny předplacenek/tarifů se mi vyplatí zavolat z pevné linky místo volání na konkurenčního operátora. Ale mrknul jsem se na stránky Telecomu a máte pravdu - změna od 1. února - první minuta se účtuje celá !

Ještě připomínám, že Telecom účtuje vyšší poplatky za volání do cizích mobilních sítí - v případě Německa, Rakouska a Polska je to až téměř dvojnásobná cena. Dříve to dělal taky, ale nikde to neváděl :-) Oč férovější mobilní operátoři.

0 0
možnosti