- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nové účtování u T - Mob. vyjde asi o 0,3-0,5 hal/sec dráž než při původním účtování po půl minutách.
Příklad při volání na NEJ číslo (2,80/min)
Hovor: 4,24 minut
Cena: 13,00Kc
--------------------
Pokud odečteme 1. minutu za 2,80, zůstane nám 3, 24 minut za 10,2Kč.
3,24 min = 204 sec 10,2Kč = 1020hal
z toho plyne, že 1020/204 = 5 hal/sec.
Zatímco dříve stálo 4,24min hovoru 12,60Kč.
4,24min = 264sec 12,60 = 1260hal
z toho plyne, že 1260/264 = 4,7 hal/sec.
Za těchto podmínek se proto vyplatí volat do 1 a půl minuty. Potom vyjde nové účtování dráž než předchozí.
Zkoušel jste někdo si nastavit automatickou novou tarifikaci u Oskara?
U Dohody to jaksi nejde. To je žřádlo od Oskara. Takže po každém hovoru si psát počet minut ve a ´mimo špičku. Jak v době kamenný.
Pekna ukazka jak novinari ZNEUZIVAJI statistiku. Proto mnozi rikaji ze existuje lez, velka lez a statistika. Prumerna delka hovoru a prumerne usetreni spolu VUBEC nesouvisi. (Priklad pro nechapave novinare: polovinu hovoru mam v delce 2 sec a polovinu v delce cca 3 minuty, prumerna delka hovoru je 1 minuta 31 sec a zmenou z 30+30 na 60+1 usetrim v polovine pripadu -30 sec hovorneho a v polovine prumerne +15, takze celkem je to zdrazeni kazdeho hovoru v prumeru o 15 sec hovorneho. Pokud mam vsechny hovory v delce cca 1 min 30 sec pak je to zlevneni o 15 sec na hovor v prumeru, pokud mam nejake kratsi nez jedna minuta tak tech se to netyka.)
Zcela nahodou znam nejenom prumernou delku hovoru na pre-paidech ale take distribuci delky hovoru (pro novinare: distribuce znamena kolik hovoru je jake delky, prumer neni vsechno!) a mohu Vam s usmevem sdelit, ze zmena z 30+30 na 60+1 je pro devadesat procent lidi nevyhodna a v prumeru je take nevyhodna - hrubym odhadem jsem dospel k prumernemu zdrazeni hovoru o 11 sec. To je take hlavni duvod, proc T-Mobil k tomuto kroku pristoupil - potreboval zvysit ziskovou marzi na Twistu.
Cely tento clanek je UPLNE spatne, vetsina jeho zaveru je mylna, autor si mysli ze prumernou zmenu platby lze spocitat z prumerne delky hovoru, coz je nejvetsi nesmysl jaky jsem kdy slysel. U zkousky by letel okamzite, ale mozna by ho zamestnal nektery z nasich operatoru - mohl by vytvaret nove tarify a optimalizovat zisk, ale obavam se ze uz i nasi operatori se dostali tak daleko, ze by mu na to neskocili (i kdyz kdo to nezkusi ten to nikdy nezjisti - blbcu je vsude dost).
Nabizim autorovi ZDARMA konzultaci nez priste napise podobny nesmysl pouzivajici statistiku a slova jako prumer. Podobne clanky cteme vsichni denne v novinach, vetsinou pojednavaji o platech. To jsou exemplarni priklady nepochopeni pojmu prumer. Pekne prosim, kdyz uz je distribuce prilis slozita vec pro novinare, neslo by zacit pouzivat alespon dvojici prumer - median. Pak by kazdy pochopil ze je neco spatne kdyz by si precetl prumer 1min40sec a median 21sec, nebo prumer 15000Kc a median 4500Kc.
S pozdravem (a prosim neberte si to osobne, ale opravdu jste me desne rozcilil - ten clanek by si zaslouzil komplet prepsat )
Tomas Kocka (kocka@vse.cz)
V článku se uvádí, že průměrná hodnota volání je 1:05 až 1:40. Jenže to takhle vůbec nejde brát! Protože čím delší hovor někdo uskuteční, tím více lidí uskuteční spousty krátkých hovorů. Dlouhé hovory jsou navíc často z mobilů např. firemních a nebo z oskaret kde je volání za 10 Kč/hodina. A kdo volá dlouho, tak je mu snad jedno, jestli platí 25,55 nebo 25,80 Kč, ne?? Pokud někdo uskuteční hovor o délce 10 minut, musí to vyvážit zhruba 15 hovorů za půl minuty a nebo 30 hovorů za čtvrt minuty, aby vznikl ten průměr. A že někdo volá 10 minut není vůbec nic neobvyklého => z toho vyplývá (samozřejme velice hrubá ale správná "logika"), že ale těch co volají 15 vteřin je o tolik 30x víc! Zkrátka, jednoduché počítání se statistikou ukáže, jak jeden (natož hodně) vysokých hodnot velice ovlivní a zkreslí konečný průměr...
Za telefony utratím opravdu hodně peněz, přesto - nebo právě proto se také snažím šetřit.
Myslím, že 60+1 je jednoznačně zdražení. Tomu odpovídá i v článku avizovaná průměrná délka hovoru 1:05 - 1:40 minuty.
I já mám hovory přes 5 minut, tam by se ale "sleva" vteřinového počítání ztratila (Twist jsem měl, ale přešel jsem díky značnému nárůstu hovorů na lacinější paušál k jinému operátorovi - tím jsem prozradil vše - jo, je to OS). Ale přestože používám telefon i "podnikatelsky", tak mám také spoustu hovorů do 30 s:
manželce či milence "ahoj, kde jsi?" "kdy přijdeš?" "půjdeme na večeři?"
kamarádům: "je dnes trénink?" "neskočíme na pivo?"
pak spousta hovorů, zamýšlených jako delší končí:
"jsem v bance - v metru - na obědě - zavolejte mi za 10 minut", "dovolali jste se do schránky" (a já se nezlobím a do 30 s stačím nahlásit své jméno s přáním, aby mi dotyčný zavolal")
Občas mi někdo stačí do těch 30 s i nadiktovat objednávku - pokud rychle chytím papír a tužku. I v práci člověk třeba pracuje a nevykecává se. A myslím, že obyčejný Twistař má těch krátkých hovorů ještě více ............
Měl jsem za to, že Telecom účtuje na mobilní sítě - tj. při krátkém hovoru z většiny předplacenek/tarifů se mi vyplatí zavolat z pevné linky místo volání na konkurenčního operátora. Ale mrknul jsem se na stránky Telecomu a máte pravdu - změna od 1. února - první minuta se účtuje celá !
Ještě připomínám, že Telecom účtuje vyšší poplatky za volání do cizích mobilních sítí - v případě Německa, Rakouska a Polska je to až téměř dvojnásobná cena. Dříve to dělal taky, ale nikde to neváděl :-) Oč férovější mobilní operátoři.