Diskuze

Který telefon se vám líbí více? Alcatel OT 511 nebo Ericsson T65?

Srovnali jsme dva mobily z nově vznikající kategorie levných stylových telefonů s orientací na zábavu. Nepatří mezi špičku svých výrobců ani mezi low-endy – na jaře jim ve své kategorii zřejmě bude patřit trh. Je lepší Alcatel nebo Ericsson? Jak oba mobily obstály v přímém srovnání?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

michalek

6. 1. 2003 19:59
Vyplati se i ted v lednu?

Zdravim, zajimalo by me, jestli se i nyni v lednu vyplati investovat do Ericssonu T65 - videl jsem ji uz za cca. 4 500, coz mi pripada az napadne levne (tedy, pokudse cena opravdu pred necelym mesicem pohybovala nad 10k hranici). Vyplati se tedy i nyni nebo byjste mi doporucili nejaky jiny model, avsak prijetelne drahy? Je lepsi investovat do noveT65 nebo bazarove (zanovni) T39,T29?

Diky za vase rady...

0 0
možnosti

Josef Obdržálek

13. 12. 2002 13:26
Alcatel se zhoršil - nebrat
Čtyři roky jsem používal Alc OTC a byl jsem s ním spokojen - vše fungovalo tak, jak mělo, neměl jsem s ním jediný problém, baterie dodneška funguje stejně (což mi nikdo nechce věřit). Nicméně, když se  moji známí rozhodli pro nové mobily a koupili si značku Alcatel, tak měli problémy - postupně se telefony porouchávaly, dávaly se do servisu, no prostě nanic. Z toho usuzuju, že značka Alcatel je shit a už bych si tutuo značku nepořídil.
0 0
možnosti

Roman

17. 11. 2002 18:27
OT511 - mám - nedoporučuju
Už rok mám OT511 a těm co se rozhodují mezi T65 a OT511 na základě tohoto článku doporučuju jednoznačně T65. Alcatel OT511 mohl být velice povedený telefon, nebýt "několika" much, které člověka dokážou dost často pěkně naštvat. Práce se seznamem je něco naprosto šílenýho, něco tak pomalýho jsem ještě neviděl. Pokud vám někdo zavolá z čísla které nemáte v seznamu a vy si ho dáte uložit tak vás při následném vstupu do seznamu čeká cca 30 vteřinové čekání než se tam vůbec něco objeví. Zvuky u her jsou sice pěkný, ale když nefungujou tak jsou na nic. Někdo tu zmiňoval, že občas vypadávají, ale je tomu trochu jinak. Zvuky fungují určitou dobu po zapnutí telefonu naprosto bez problémů, ale po určité době zvuky vypadnou kompletně a jen občas se něco ozve (takže ne že nějaký zvuk občas vypadne, ale spíš se nějaký zvuk občas ozve). Po vypnutí a zapnutí telefonu, je vše OK - dočasně. Samotná kapitola sama pro sebe je psaní SMS, je sice krásný, že si můžu napsat SMS jak dlouhou chci, ale nikde nevidím kolikátou píšu a dozvím se to až když chci zprávu odeslat (chcete odeslat 2 zpráv?), pokud chci poslat jen jednu sms a dozvím se že jsem "přetáhnul", tak mi nezbývá než da "cancelnout" a opravit, JENŽE kurzor se mi v editaci nastaví z nepochopitelných důvodů na začátek SMS a než dojedu tam kam potřebuju tak je to půl dne (pohyb kurzoru je dooost pomalý). Stačila by taková maličkost jako je počet znaků v rohu (v novém firmwaru už to snad bude). Našlo by se ještě dost "chybiček" který bych tu moh popsat, (jako např. že se telefon občas sám od sebe "resetuje" - vypne zapne) ale už je to takhle dost dlouhý. Co musim Alcatelu pochválit, je výdrž  baterie, ta je opravdu dobrá. Většinou to není pod 6 dní.
0 0
možnosti

Martin

9. 12. 2002 15:45
Re: OT511 - mám - nedoporučuju -> souhlas
Musim souhlasit s Romanem, osobne 511 nemam, ale kdyz jsem videl to ovladani (hruza!) tak jsem rychle prchal pryc. Mozna je to tim, ze jsem zvyklej na svoji 3210, ale to ovladani Alcatelu je fakt des. S SMS je to opravdu tak, a s baterii taky..ta skutecne vydrzela az neuveritelne dlouho. Na prvni pohled je to docela pekny mobilek, ale ja osobne jsem odhodlanej koupit T65, ktera se dnes da koupit za neco pres 4000Kc, kdyz clovek hleda. O 511 jsem se zajimal, protoze jsem chtel vedet, co Alcatel vymyslel po x lete variaci na stejnou hruzu jmenem One-Touch.
0 0
možnosti

Vladimír Duša

17. 10. 2002 11:45
ebanka a Ericsson T65
Koupil jsem si Ericsson T65 a mám účet u ebanky. Když mi přijde zpráva na telefon s certifikačním kódem, tak ten kód je v té zprávě úplně dole a není vidět. Zpráva se sice jednou asi za 10 sec přescrolluje, ale jak dojede dolu tak se ihned vrátí nahoru. Takze mam na precteni kodu asi tak pul vteriny. Neresil jste nekdo tenhle problem?
0 0
možnosti

David

16. 12. 2001 21:11
ukradeny T68
Dne 29.11.2001 mi byl na Vaclavskem namesti v dopolednich hodinach zcizen (tusim, ze to bylo u McDonalda) zanovni Ericsson T68. Bohuzel jsem odletal hned druhy den na dovolenou, takze jsem po nem nestihl patrat. V kazdem pripade budu postupovat tak, ze kradez ohlasim na policii a pokusim se pres IMEI zjistit od operatoru telefonni cislo. Pokud toho cloveka nezajisti policie (na zaklade dokladu o zcizeni a vlastnickemu vztahu me firmy k zarizeni), cloveka si najdu sam a zle ho vytrestam. Svym jednanim mi zpusobil primou skodu v radech desetitisicu (nepocitaje jenom telefon, ale i dalsi vicenaklady, navic komplikace a casovy stres kvuli odletu) a velke komplikace, ktere malem zpusobily krach dlouhodobe planovane dovolene opet v radech desetitisicu. Pokud Vam nekdo nabidne Ericsson T68 za podezrele dobre penize a bez prislusentstvi, prosim, kontaktujte mne kvuli IMEI. Odmena v pripade zajisteni pachatele a telefonu jista.
0 0
možnosti

Marián K.

19. 12. 2001 7:51
Re: ukradeny T68
Asi si moc velky optimista ! Nerob bu bu bu ..... Nik sa ťa nelakne. A esli mas na dovolenku riadovo desititisiace, tak si asi lahko možeš kupit novy, a o vela drahši mobil!!! Či nie, ked si taky zazobany ??? Čudujem sa, že si ho vobec hladal. Policajti sa ti vysmeju ! Servus a drž sa pri zemi somár !
0 0
možnosti

Jirka

14. 12. 2001 11:13
Alcatel nemá interní pamět ,to je na ****
0 0
možnosti

Proksik

14. 12. 2001 10:20
Vyzvaneni alcatelu
Zapomneli jste u Alctatlu na moznost namluveni ci nahrani vlastniho zvoneni. Je to docela zvlastni, kdyz na vas telefon misto zvoneni vola napr. "Zvedni me".
0 0
možnosti

Pavel

14. 12. 2001 9:15
Nepresnosti v clanku

Vazeni (ted spise smerovano autorovi clanku),

docela me zarazi, ze se v clanku jednoho z nejctenejsich internetovych magazinu zamerenych na mobilni komunikaci vyskytuji dosti zavazne nepresnosti a nedostatky:

1) Cena: co se tyce ericssonu, zatim je temer nedostupny, v neznackovych obchodech vsak cena kolisa kolem vami udane 11-12 tis. Kc - u Alcatelu jste ale vedle - v neznack. obchodech jsem tento telefon koupil pred tydnem za 6750,- s DPH (cena Paegas sady 7150,-). Rozdil je tedy jeste vetsi: 4-5tis. KC

2)Baterie: napsat, ze je na tom lepe Ericsson, protoze podle udaju vyrobce vydrzi tolik a tolik, kdezto Alcatel jen tolik je silne zavadejici - copak takhle udelat opravdovy test. Stejne jako u Ericssonu je i u Alcatelu se mozne dozvedet vice o tom, jak je na tom baterie. Neni nic neznameho, ze po zadani 000000* se objevi servisni menu, ve kterem pod polozkou 'Charge ctrl' je mozne zjistit napeti baterie a tez uroven nabyti v %.

3)WAP: u Alcatelu se WAP nespusti stisknutim joystiku, ale dlouhym stiskem klavesy * (u niz je pro lepsi orientaci znak @)

4)Hlasove ovladani - funkce (nikoliv vytaceni ze seznamu) nelze u Alcatelu ovladat hlasem. Podstatne vsak je - kdyz to maji byt 'entertainment' telefony - ze nahranou hlasovou poznamku (muze jich byt neomezene mnozstvi do 3min celkem) lze ulozit jako zvoneni k libovolnemu jmenu, tj. od pritelkyne treba, si nechate namluvit "Milacku, zvedni to .." a kdyz vam pak vola, telefon na vas opakuje dokola predchozi veticku.

5) uz jen takova drobnost - hry jsou u Alcatela ozvucene realnymi zvuky, tj. raketka strili, panacek krici, kdyz pada apod. (pravda je, ze zvuk obcas vypadne - procesor to zrejme nestiha)

To je vse. Nechci rikat, ze Alcatel je lepsi nez Ericsson nebo naopak. Kdyz ale pisi srovnavaci recenzi, je nutne tam uvest vsechny podstatne rodily (vyhody a nevyhody) a to bez zvytecnych chyb.

S pozdravem a pranim hezkych vanoc,

Pavel

0 0
možnosti

Rostislav Kocman

14. 12. 2001 11:37
Re: Nepresnosti v clanku

Pokusím se odpovědět na vaše výtky a připomínky

ad 1) Je to možné, že se Alcatel prodává ještě levněji, než jsem uváděl. Zjišťoval jsem cenu v několika pražských internetových obchodech, které považuji za velmi levné (většinou jsem nenarazil na levnější možnost pořízení nového telefonu)

ad 2) Opravdový test výdrže může být proveden jen dvěma způsoby. Nabít telefon naplno a počkat, až se sám vybije. Potom ho znovu nabít, někam zavolat, pouštět mu do mikrofonu zvuky a totéž dělat s druhou, volanou stranou. Druhým způsobem je definovat podmínky uživatelského testu, kdy například během dne uskutečním pět sedmiminutových hovorů a změřím, jak dlouho mobil vydrží (tento test používají některé naše i zahraniční časopisy). Nevýhodou obou testů je jejich časová náročnost - rád bych ty testy provedl, ale kvůli nim si ty telefony nemůžu koupit a nebudu je mít tak dlouho zapůjčené, abych mohl test provést několikrát (kvůli vyloučení náhodných výsledků). Nic jiného, než srovnávat udávané hodnoty, mi proto nezbývá.

ad 3) Ano, máte pravdu, tuto možnost jsem opomenul

ad 4) Opět musím uznat, že máte pravdu, tuto možnost jsem mohl zmínit (zvlášť když jsem o ní psal ve vlastní recenzi OT 511). Nicméně z článku vyplývá, že u vyzvánění je u Alcatelu lepší.

ad 5) Přiznám se, že mi toto ozvučení nepřišlo až tolik důležité. Zvuky jsou totiž dobré, pokud hry hrajete doma, ale pokud se jimi bavíte v metru, v nějaké čekárně nebo v práci či ve škole, tak si zvuky raději vypnete - docela totiž ruší. Protože jsem neměl k OT 511 bondovku, nedokážu posoudit, jestli by třeba zvuky nepřenášela jenom ona - to by problém řešilo.

Děkuji za připomínky a náměty, kvůli tomu jsou pod články diskusní fóra.

Také vám přeji hezké vánoce a vůbec i celý příští rok

Rosťa Kocman

0 0
možnosti

Pepik

14. 12. 2001 9:11
KVADRATURA KRUHU
Nechci upirat autorovi tohoto clanku snahu prispet k jednodusimu rozhodnuti zakaznika, ktery mobil si koupit pod stromecek. Ale bohuzel je to vse co mohu na tomto clanku ocenit. Autor se snazi dle meho nazoru provest kvadraturu kruhu :-) a porovnavat neporovnatelne! Mozna bych jeste doporucil k tomuto porovnani priradit dalsi 2 telefony. A to Nokii 8310 (predem upozornuji, ze nemam nic proti Nokii byt mam T39-ku) a Alcatel 301. To proto, ze pri stejnem zjednoduseni mohu prohlasit, ze N8310=T65 (krome radia jsou defacto stejne vybavene, protoze N8310 nena kabelovy konektor - umyslne trosku prehanim), v dalsich uvahach vyuziji tvrzeni autora, ze lze porovnavat T65 a AL511. Zaverecne zjednoduseni provedu u ALL511 a ALL301 a budu tvrdit, ze ALL511 = ALL301 (dle meho nazoru jsem se prave dopustil nejmensi chyby). Pak mi z techto uvah vychazi, ze mohu porovnavat N8310 a ALL 301!!!!! . A na zaver clanku pak prohlasim, ze nejvyhodnejsi pro mene narocne uzivatele je AL301, protože je cca 8x levnejsi nez 8310 (viz. vyprodejni akce ALL301). Vim, ze jsou to nesmyslne uvahy, ale nemohu si pomoci, ale uvahy jsem nekde prave ted cetl jen si nemohu vzpomenout kde :-) PS Porovnani T65 a N8310 zase tak utazene za vlasy neni, kdyz pripustite, ze T39 = N8310 a T65 je lehce ocesanou verzi T39 (toto neni muj vymysl, ale informace z tohoto serveru. Jeste jednou se omlouvam priznivcum Nokie (muj predchazejici telefon byla 6210-ka a po jeji klavesnici se mi obcas styska, ale holt jsem trosku vice na ericssony :-)
0 0
možnosti