Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké máte zkušenosti s GSM bankovnictvím?

PŘÍLOHA: GSM bankovnictví už mohou používat zákazníci dvou českých operátorů. Přitom si mohou vybrat z široké nabídky bank. Co všechno můžete v bance přes mobil ovládat? A vyplatí se vůbec GSM bankovnictví?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ve sporitelne neodpovida zustatek uctu v bankomatu a v tom, co poslou
neboli pokud chci zjistit zustatek uctu, je toto cela nepouzitelne. naprosto nechapu, proc tyto informace na sebe neodpovidaji, ale je to tak .. mam to nekoliktat overeno .. pokud si vyzadam zustatek mobilem, napise nekolik dnu stary stav, kdezto v bankomatu je stav aktualnejsi
0/0
19.11.2001 15:37

Martinson

Po výměně karty Twist banking za Navigator jsem přišel o GSM Banku u GE

Nechal jsem se zlákat kupónem na výměnu karty zdarma na Invexu a kartu jsem si pak skutečně vyměnil.  Pracovnice Paegasu mi vydala novou kartu s tím, ať si nechám nahrát bankovní aplikaci u své banky. V GE mi řekli že jim aplikace s kartou Navigátor nefunguje, ať si zavolám za týden. Po dvou týdnech mi na info lince specialista GE sdělil že chyba je u Paegasu. Byl navíc arogantní. Obvolal jsem Paegas s  výsledkem  že chyba je na straně banky. Znovu jsem volal  na info GE a tam mi sdělili, že se na aplikaci pracuje a omluvili se za chybnou informaci. Snad bude aplikace fukční ještě tento týden.

S GSM bankou u GECB jsem poměrně spokojený, zklamáním pro mne bylo zjišťování zůstatku - po výběrech z bankomatů občas neaktuální a dlouhé čekání na zprovoznění přímého dobíjení kreditu z telefonu. Stále nejdou zadávat trvalé příkazy.  Jednorázové platební příkazy  používám často a fungují naprosto spolehlivě.

 

0/0
7.11.2001 10:33

Pavel

Re: Po výměně karty Twist banking za Navigator jsem přišel o GSM Banku u GE

Problém, který popisujete byl způsoben tím, že nekteré banky které spolupracují s Paegasem včas nezměnili knihovny pro zapisování aplikace do nového typu sim karet........to se stává.

 

0/0
7.11.2001 10:58

Bery

Šneci
Skoda jen ze to u CSOB tak dlouho trva nez provedou platbu, pri objednavce na netu a platbou GSM Paegas to trva 4 dny do doruceni, pri dobirce 24h.
0/0
7.11.2001 1:31

Doja

Zkusenosti GSM bankovnictvi u CS

Take jsem si aktivoval GSM bankovnictvi u CS. Zkusil jsem to druhy den od oficialniho spusteni. Samozrejme nikdo nic nevedel jak co delat. A az jsem si stezoval na oddeleni stiznosti CS tak me byla sluzba po 1 mesici aktivovana. Ze zacatku byla dlouha odezva na odeslanou zpravu do banky. Po dalsim pouzivani jsem zjistil, ze aktulalizace stavu uctu neni moc aktualni. Oficialne tvrdi, ze do 24 hodin se maji projevit veskere pohyby na uctu. No ale tech 24 hodin nedodrzuji. Stava se, ze i 3 dny mam stejny stav uctu, i kdyz jsem provadel operace. A take me mrzi, ze nelze dobijet Twist kupony. Pry se CS nedohodla s Paegasem. V dnesni dobe se odezva z banky zlepsila. Zprava prijde tak do 5 minut od odeslani. Jinak jsem spokojen, az na tu aktulnost.

 

0/0
6.11.2001 18:24

Tomáš Kapler

kupování kreditu!

Osobně jsem GSM bankovnictvím VELMI zklamán.

používám jej pro zjišťování kreditu, pro převody minimálně. Mám Paegas a Expandii, a jeden z hlavních důvodů proč jsem šel do Paegase (i když jsem s ním měl nějhorší zkušenosti) bylo právě GSM bankovnictví.

Ale to, že Paegas - "inovátor" a dlouhé roky jediný, který GSM bankovnictví nabízel stále ještě nepřišel s platbou kreditu přes GSM je podle mě absolutně nepochopitelné. Nedávno zavedl alespoň platbu z jiné banky. Ale u EB, která byla dlouhou dobu první stále nic.

Vždyť implementace by ho stála nula nula nic, a ušetřené prostředky za distribuci a výrobu karet by šly do milionů každý měsíc!

Nehledě na zatraktivnění nabídky jeho GSM bankovnictví.

Myslím, že je správný čas na změnu operátora. Jediné co mě drží je zatím eBanka - s tou jsem spokojen a měnit ji nehodlám. Takže až bude podpora u jiného operátora, asi urychlím přechod.

0/0
6.11.2001 16:09

Pedro

Re: kupování kreditu!
S tím dobíjením kreditu to není tak jednoduché... v GSM bankingu, který jsem dostal od GE bylo dobíjení Twistu už před rokem, ale začalo to fungovat až teď... ptal jsem se GE a bylo mi řečeno, že problém je u Paegasu, ne sice tak natvrdo, ale vyznělo to tak, ptal jsem se Paegasu a tam byli na GE docela nasrani, že něco takové vůbec mohli říct... a to jsem nemluvil s žádnýma přepážkovými pracovnicemi, ale s lidma, kteří do toho můžou kecat... prostě je to problém domluvy a ta holt někde kulhá a asi to nebude jednoduché, když s GE to spouštěli CELÝ ROK... nechci tím ale nikoho hájit... howgh
0/0
6.11.2001 21:05

Pavel

Re: kupování kreditu!

Souhlasím s Pedrem, nabíjení kuponu přes GSM Banking není tak jednoduchá záležitost jak se na první pohled zdá. Troufám si říci, že nabíjení je složitější než celý gsm banking-propojení banka operátor, obchodní podmínky, vyučtování, řešení reklamací.........

A pokud vím tak Paegas měl donedávna problémy se svým systémovým integrátorem Com..

0/0
7.11.2001 11:05

Jirka

Umí Eurotelecí GSM banking VÍC účů u VÍCE bank?

Dovolte dotaz: jak je to s podporou několika účtů u Eurotelu? Paegas umí víc účtů, ale vzhledem k šifrování jen u jedné banky, Eurotel prý umí víc bank na jedné SIM, Je to pravda?

0/0
6.11.2001 14:07

Pavel

Re: Umí Eurotelecí GSM banking VÍC účů u VÍCE bank?
Ano Eurotelí GSM Banking umí teoreticky až 10 bank na jedné sim kartě, prakticky pokud vím byly zatím vyzkoušeny 3 banky.........
0/0
7.11.2001 10:55

Čičik

GSM bankovnictví při kupování nové předplacené karty zdarma?
V jednom odstavci článku se píše, že při kupování nové předplacené karty dostanete kartu SIM s GSM bankovnictvím u Eurotelu i RadioMobilu zdarma. Jak na tohle pisatel přišel? Vždyť cena SIM karty bez GSM bankovnictví a s ním se dle mých informací liší - např. karta Paegas TWIST  je za 699,-Kč, karta Paegas TWIST GSM banking je za 899,-Kč - takže ne zdarma, ale připlatíte si 200,-Kč.
0/0
6.11.2001 13:23

Rostislav Kocman

Re: GSM bankovnictví při kupování nové předplacené karty zdarma?
V doplňujícím článku o konkrétní nabídce operátorů (odkaz je hned u citované věty) jsou konkrétní ceny. V hlavním článku, který je úvodem do celé přílohy, pochopitelně (z důvodu rozsahu článku) není rozepsaný kompletní ceník a nabídka operátorů...
0/0
6.11.2001 13:36

SMS šablona
Používal jsem totéž, ale po čase mne do vpisování hesla do šablon v porovnání s BPIN přestalo bavit.
0/0
6.11.2001 11:43

Misa Starepole

ZiBa a UnionBanka

Opet clanek bez predchozi vycerpavajici investigace vsech moznych informacnich zdroju... 

Napr. Zivnobanka chysta na prelom roku (az 1.Q2002) GSM banking s ET. Bohuzel exkluzivne, coz povazuju dnes za nesmysl, ale dobre jim tak, casem na to stejne prijdou.

Jinak pouzivam GSMB s Union bankou a az na male mouchy je to pohoda.

0/0
6.11.2001 10:17

Rostislav Kocman

Re: ZiBa a UnionBanka

Živnobanka chystá GSM banking s Eurotelem (alespoň v rovině vyjádření "jednáme s ET") už od jara tohoto roku (pokud si vzpomínám, tak o tom uvažovali už na PIW 2000, tehdy ještě s RadioMobilem). Totéž je možné říct o většině dalších bank, které v současnosti studují materiály o GSM bankingu a "uvažují" o jeho implementaci. To ale není relevantní informace do článku.

0/0
6.11.2001 11:23

Jiří Svoboda

Opravdu většina?

Co to je za blbost "Většinu bank lze ovládat z mobilu"? Bank je v ČR cca 50. Ovládat jich lze 7 - ČSOB, Union, GE Capital, E-Banka, Česká Spořitelna (dalo by se pochybovat, jestli to je banka), Komerčka a nově Raiffaisenka...

Otázka pro Rosťu Kocmana - je 7 bank z 50ti skutečně většina???

0/0
6.11.2001 9:08

Jindra

Re: Opravdu většina?
Musim se Rosti zastat. 1) 50 bank dostalo licenci... kolik jich do dnes zkrachovalo nebo o ni prislo, to nevim, ale urcite dost. 2) pro uzivatele neni ani tak dulezite kolik bank tu sluzbu ma, jako spis jestli ji ma ta jeho banka. Dovolim si tvrdit ze tech 7 jmenovanych bank, na na trhu 90% podil...
0/0
6.11.2001 13:24

Jiří Svoboda

Re: Re: Opravdu většina?

Možná to je 90% trhu, ale většina to není. A asi 50 bank tu stále funguje.... viz. www.cnb.cz" target="_blank" rel="nofollow">www.cnb.cz. Pár jich sice zkrachovalo - ale pár nových tu zase působí (Volksbank, Deutsche bank, Dresdnerbank apod.).

Takže tak! Až jich bude 25, tak piš o většině!

0/0
8.11.2001 17:36

Jindra

Re: Re: Re: Opravdu většina?
Kdyz nepocitam stavebni spotritelny (7) a jednu banku v nucene sprave, tak je tu 31 bank.
0/0
8.11.2001 18:00

ČSP-GECB

Vlastním účet u ČSP a GECB - osobní zkušenost s "dřevní" službou SMS Sporotel - tj. neustálé studování manuálu s SMS kódy, zasílání aktuálního faxového výpisu, který mi přišel vždy cca do 2.dnů - mimochodem ČSP tuto službu pravděpodobně provádí tak, že daná osoba dostane nějakým způsobem SMS, vytiskne výpis, podepíše a odfaxuje . Ale aby jsem nebyl až příliš kritický - odpověď banky mi po zadání "uživatelsky přátelského" řetězce znaků přicházela podstatně rychleji než u GSM Banking GECB . GECB GSM Banking využívám vcelku hodně a zatím bez problémů. Mínusem by se dala označit ona výše uvedená rychlost odpovědi GECB formou SMS a nefunkčnost určitých položek v nabídce ( zřízení trvalého příkazu, dobíjení kreditů - to už prý funguje, změny v osobním nastavení - mail, fax...)  Co se týče faxové komunikace ( výpis, potvrzení o transakci ) tak banka reaguje cca do 3-5min . Ale ve výsledku můžu říci že mi GECB vyhovuje. Službu GSM Banking ČSP nemůžu posoudit - ale dle letáků, které jsem obdržel to bude něco podobného. Díky tomu, že na SIMku lze zatím dostat jednu GSM aplikaci a díky tomu automatizovanému faxovému výpisu s handmade podpisem už přímé bankovnictví ( vyjma Sporotelu přes pevnou linku ) nevyužívám. Závěrem můj názor na GSM jako takový - vzhledem k současným zobrazovacím možnostem displejů si myslím, že je to podpůrná forma k PC komunikaci s bankou. Proto doufám ve splnění slibu GECB tento měsíc rozjet Internet banku.

0/0
6.11.2001 8:51

Jiří Hlaváč

Re: ČSP-GECB

Problému se složitostí zadávání kódů pro komunikaci s CS předcházím tím, že mám v telefonu uloženy vzorové SMS, které pouze upravím zadáním správné částky, č.účtu, v.s., k.s., s.s., .. Jediné co nemám v SMS uloženo je heslo. To abych zabránil zneužití v případě ztráty telefonu. Nebo kdyby se dostal do nepovolaných rukou.

Věc která mi ale vadí na systému asi nejvíce je jeho bezpečnostní nezajištění.

BTW: Není nad Expresní linku KB. :)

0/0
6.11.2001 10:16

PP

Re: Re: ČSP-GECB

"Není nad Expresní linku KB"

Nelze než plně souhlasit...

0/0
7.11.2001 2:18

prodex

Re: Re: Re: ČSP-GECB
Souhlasím, že GSM u ČS je dost slozite, zvlaste nyni, kdyz byly predelane kody. Bez papiru se neda prikaz odeslat a vzorove zpravy bez uvedeni PIN kodu je asi jedina skvela forma. Presto radeji pouzivam SPOROTEL. Nepotrebuji k nemu zadne kody a cely system se mi jevi velmi pratelsky. Take mi trochu vadi dlouha doba aktualizace zustatku - nejen na sporotelu, ale i v bankomatech.
0/0
7.11.2001 20:48

Miloš

I Paegas má dobíjení z GSM Bankingu

 V článku se hovoří o dobíjení předplacenky u Errortelu i Oskara, ale to samé má i Paegas s GE bankou. Ze by to autorům nebylo známo?

0/0
6.11.2001 8:29

MIchal

Bezpecnost sporotelu
Fakt je, ze pri pouzivani SMS sporotelu se prenasi nesifrovane SMS-zpravy, ale: je naivni si myslet, ze by je nekdo mohl "odposlechnout" - i pri nulove mobilite uzivatele, jak se objevilo v referenčním odkaze nebezpečný "Způsob komunikace s bankou" - algoritmus SMS podléhá stejnému zabezpečení jako hovory v GSM - tedy algoritmem IA5.2 a protivník si může lámat na něm zuby jak chce :_). Argument, že ačkoli se to nesmí, může zaměstnanec pojišťovny si heslo takto zjistit mohu odpovědět zrovna - on si může zjistit tisíce dalších věcí úplně jinou formou a může si teoreticky převádět peníze, aniž by zrovna toto heslo znal.
0/0
6.11.2001 6:24

Emil

Re: Bezpecnost sporotelu
Je to dost riskantní, jako samo uložení peněz do banky. Odposlechnout během přenosu do banky zprávu je i pro profesionála v podstatě nemožné. Spíš jde o zpracování na straně banky po příjmu. Zde se dají dělat kouzla, a kdo do toho trošku vidí a ví jaké nepořádky vládnou v našich bankách, by určitě na GSM obhospodařování svých peněz nikdy nepřistoupil. Navíc dnes rozhoduje papír a razítko. Ale znovu opakuji, riziko GSM bankovnictví je stejné jako svěřit v naší republice kterékoliv bance peníze, každá má problémy a drží se tak tak nad vodou. Kdo zažil krach banky a přišel o nějaké peníze, tak by musel být úplně pomatený a dávat peníze do banky natož je řídit přes telefon (i když věřím, že v ostatnch zemích se jedná o spolehlivější službu a zcela bezpečnou).
0/0
6.11.2001 9:11

Polda

Re: Bezpecnost sporotelu
Byl jsem si zařídit GSM banku na SIM toolkit, ve Spořitelně na Balabence a musím bohužel konstatovat,že jsem byl asi jediný kdo o této službě pro fyzické osoby, v celé bance něco věděl,což je po 5.měsících od spuštění asi docela málo.
0/0
6.11.2001 9:28

MIC

Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Zalezi na lidech..ja byl na male pobocce v Hornich mecholupech a vse bylo O.K...prijemna pani napsala smlouvy, poradila, dala mi navody a poslala me do jedne z velkych pobocek, kde mi nahrali tu aplikaci do telefonu (chapu, ze to nemuzou delat vsude)..BPUK prisel postou do tri dnu a vse v pohode funguje...chtel bych videt, jaka jina banka vam tohle da za 5 Kc mesicne..CSP uz neni tak spatna..:-))
0/0
6.11.2001 10:05

Bernardo

Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
eBanka ma GSM banking ZDARMA (v mesicnim poplatku) a zprovozni ti ho tak do 5 min na KAZDEM Klientskem centru.
0/0
6.11.2001 10:16

MIC

Re: Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
To je jiste pravda, ale za vcedeni uctu neplatis 5 Kc mesicne jako ja...takze celkem platim 10 Kc za mesic a za prichozi SMSky nechteji nic (coz vetsina bank chce) a to nemluvim o bankomatech a jinych sluzbach co jsou v porovnani s ostatnimi zadara...navic u eBanky je jako hlavni nastroj spravy uctu internet a ten uz zadara neni...alespon nebyl, kdyz jsem se o to naposledy zajimal..
0/0
6.11.2001 10:26

Tomas Hamouz

Re: Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Jiste, ale kolik asi ma eBanka klientskych center a kolik ma Sporitelna pobocek?
0/0
6.11.2001 11:41

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Srovnávat eBanku a Českou spořitelnu mi přijde opravdu velmi zavádějící.
0/0
7.11.2001 11:11

Fox

Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Česká spořitelna je šmejd - už několik známých si stěžovalo že na většině poboček o GSM Bankingu přes SIM Toolkit nemají ani ponětí a pořád jim vnucovali pouze smskovu formu. Když už se jedné známé podařilo jistou pracovnici přesvědčit, že to opravdu spořitelna nabízí, tak se dozvěděla že jediné místo kde jí aplikaci na kartu nahrají je v centru Ostravy - úžasné služby, ohromě rád cestuji kvůli pětiminutové proceduře z jednoho konce města na druhý. Prostě služby ČS - DÁLE BEZ KOMENTÁŘE
0/0
6.11.2001 17:21

Petr

Re: Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
To je zvlastni, ja myslel zeSIM Toolkit u CS je pouze v ramci Prahy a sporotelu.
0/0
7.11.2001 13:34

Ebe

Re: Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Co se týče Spořky,tak si taky myslím,utečte dokud můžete.
0/0
8.11.2001 9:49

Rostislav Kocman

Re: Bezpecnost sporotelu
Heslo nemusí zjišťovat jenom zaměstnanec pojišťovny, může jít i o zaměstnance operátora a to i takového, který nemá s SMS centrem nic společného. Těch možností k odposlechu SMS zpráv je celá řada a vůbec k tomu není potřebné nic dešifrovat.
0/0
6.11.2001 11:40

Rolf

Re: Re: Bezpecnost sporotelu

A jak je to u SIM toolkitu? To bezpečné je?

 

0/0
6.11.2001 11:46

Rostislav Kocman

Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Ano, SIM toolkit je relativně bezpečný (nic není nikdy stoprocentní) a k údajům by se kromě banky neměl nikdo dostat.
0/0
6.11.2001 13:32

Miroslav Novak

Re: Re: Bezpecnost sporotelu
Myslim, ze pokud ma nekdo problem s otevrenym heslem v SMS tak at pouzije zajisteni Sporotelu jednorazovym kodem z autentizacniho kalkulatoru, ktery lze dokoupit za cca 1250 Kc.
0/0
6.11.2001 13:24

Rostislav Kocman

Re: Re: Re: Bezpecnost sporotelu

Vždyť je to taky v článku napsané...

To ale neznamená, že je třeba problém nezajištěného SMS Sporotelu přehlížet.

0/0
6.11.2001 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.