Nechápu...
Co naprosto nechápu, proč si Oskar takto kazí dobré jméno, které si u hodně lidí získal navzdory velké skupině jeho odpůrců. Já jsem měl přes 3 roky Paegase - tarif Aktiv, který mi vyhovoval a byl pro mě lepší než Paegas 20, který měl sice poloviční paušál, ale 2x drahé SMS - posílám měsíčně větší počet a nevyplatilo by se mi to. Paegas se mnou jednal vždy poměrně slušně (pár negativních věcí by se našlo ale cítil jsem se tam spíš jako zákazník než jako nástroj výnosu firmy), takže jsem mu navzdory Oskarovým levným tarifům donedávna zůstal věrný. Slyším Vás jsem si pořídil před 14 dny(!), protože jsem si Aktiv už prostě nemohl dovolit - přece jen na studenta je 400Kč měsíčně jen základní poplatek trochu (trochu moc) hodně. K Oskarovi jsem po prohlédnutí diskuzí přistupoval hodně obezřetně, ale jednání mě hodně mile překvapilo - jejich dotazovací systém na internetu funguje výborně a většinou jsem dostal i přímou nevyhýbavou a uspokojivou odpověď, narozdíl od ostatních operátorů (mám zkušenosti se všemi třemi, v mobilech "jedu" už 5 let a zažil jsem i Paegasí bolestivý začátek). Jednání zaměstnance v prodejně (došel jsem si pro něj - mám radši při takovýchto závažných nákupech osobní styk) bylo na hodně vysoké úrovni a celkově jsem se oněch 14 dnů cítil vyloženě skvěle, plno dotazů, všechny hezky a profesionálně zodpovězeny, člověk se cítí konečně jako pán-zákazník. Během pár hodin se z Paegas-fanouška stal Oskar-fanoušek. A teď takováto rána, jako kdyby člověku vytrhli srdce z těla hezky zaživa. Změnit tarify - budiž. Změnit VÝHERNÍ tarify - to už je na pováženou. Ale změnit VÝHERNÍ tarify STÁVAJÍCÍM zákazníkům, to už je vyloženě nechutné. Chápu ekonomické důvody. Chápu, že se Oskar hájí, že na to má právo. Ano, není to protizákonné, není to porušení smlouvy, ale vůči stávajícím zákazníkům je to neseriózní a nemorální. Během jedné minuty u mě Oskar spadnul z nebeských výšin až na úplné dno - myslel jsem si, že je to jedna z posledních firem u nás, která jedná s lidmi jako s lidmi - hodně tvrdé vystřízlivění.
Jak to budu řešit: přejdu zpátky k Paegasu, koupím si TWISTa a aktivuju si tarif SMS - mám jistotu, že až Paegas bude měnit příště u TWISTa tarify, dá mi volbu nechat si ten stávající a ne to co nám provedl Oskar. Sice mě vyjde zpráva o několik haléřů dráž než zdražená z Oskara, ale aspoň nebudu mít pocit, že dávám své peníze firmě, která jedná se svými zákazníky - co víc, se svými fanoušky - jako s kusem hadru. Oskara si ale nechám - 10Kč měsíčně mě nezabije, budu ho používat na SMS Oskar-Oskar (moc jich nebude - lidi kolem mě Oskara nemají) a, jak tady mnoho lidí radí, budu důsledně do jedné využívat volné minuty. Nejsem mstivý, ale bude to moje "poděkování" Oskaru za jeho cenový dáreček k novému školnímu roku.
Někdy si připadám, že jsem minimálně v této zemi skutečně poslední člověk, pro kterého slova čest, spravedlnost, serióznost a další kladné pohnutky neznamenají jen další položku ve slovníku. Kolikrát se mi stane, že se snažím jednat s někým čestně a odměnou mi je rána pod pás. Přesto nechci "jednat lokty" jako mnoho lidí kolem sebe, jen pro osobní prospěch. Mí nejbližší znalí Tolkiena mi často říkají, že jsem "poslední Vznešený elf" a že jsem naivní. Jsem? Že s ideály Vznešených elfů nepatřím do této doby. Asi nepatřím a ani se mi tu nelíbí.
Tato republika a možná i tato planeta by ze všeho nejvíc potřebovala pár Vznešených elfů, kteří by nám vládli a ukázali lepší cestu, jak žít. Škoda jen, že se to nemůže nikdy stát realitou.