Jelikož pracuji na CTV v Ostravě, mohu o problému volání ťísňovek z mobilu hovořit. Není to problém jen linky 156, ale i 150,155 a 158. Jsou totiž stahovány z celého kraje a jeho okolí. Pokud volá občan na linku 155 a volá z mobilu a bydlí v malém městě jiného okesu, dovolá se pouze do Ostravy a operátorka má stejný problém, jako operátor linky 156. Jsou propojeny jen na krajská střediska ve velkých městěch a tudíž nemá šanci poskytnou pomoc hned a stává se zni spojovatelka v tom lepším případě, jinak poskytujeme tel.čísla, které mohou lidé volat, ale již za kredit. A mohu Vám říci, že těch telefonu vememe v průběhu 24 hodinové služby každy asi kolem 500, ztoho je každý druhý z mobilů a každý třetí z jiného okresu. Proto si myslím. že problém je u provozovatelům mobilní sítě, kterým se toto malinko vymklo z ruky. Ono reklama a úspěšný prodej je jedná věc, ale to občany nezajíma.Oni jsou v tísni a linka je navíc zdarma a těžko se jim vysvětluje, že se nikdy nedovolájí tam, kde zrovna chtějí. A k problému městské policii. Pisatele článků bych chtěl upozornit, že to není nechuť pomoci lidem, ale právní norma zákona č.553/1991 Sb o městské polici, která nedovoluje strážníkům provést zákrok nebo jiný úkon mimo okres obce nebo města, kde byla obecním zastupitelstem zřízena. To znamená, pokud v daném městě nebo obci není městská nebo obecní policie, nemůže stážník MP z jiného města zákročit.