Diskuze

Zachrání GPRS WAP?

Oskar i RadioMobil zatím GPRS nenabízejí. Je to škoda, GPRS vypadá jako poslední šance WAPu na přežití. Dostane u vás WAP milost díky uvedení GPRS do provozu? Bude WAP pro zábavu? Zase jeden článek jako výkop do diskuse...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

honza

31. 7. 2001 11:56
chtel jsem se zeptat, nevite nekdo o zpusobu jak si pres WAP precist postu ktera je pristupna pres POP3 ??, naka GW mail2wap, treba neco podobneho jako je mail2web.com nebo tak neco..... diky
0 0
možnosti

generator

30. 7. 2001 18:29
GPRS+PC+satelit
a co takle GPRS foun jako modem k PC pro upload a satelit pro download? To by mohlo fungovat, ne? odpadlo by placeni telekomu za pevnou linku + mesicni pausal + poplatek za kazdou minutu... zajimalo by me na kolik by vyslo pouzivani GPRS jen na ten upload - nema nekdo predstavu kolik kilo tak clovek posle pri surfu napr. na mobil.cz? ja o tehle ceste na internet silne uvazuju... ale pockam az bude Gprsk i na oskartach :)) ___________________________________ jinak ja wapuju celkem dost a budu klidne i vic... kdyz bude co cist, a to nejsem manazer ale normalni socka s oskartou a Motorkou t2288r...
0 0
možnosti

MirekS

30. 7. 2001 12:38
WAP a GPRS - spatne definovane pozadavky cilove skupiny?
Dovolil bych si par uvah a nazoru: 1. GPRS WAP nespasi - problem je dle meho nekde jinde - problem WAP je v definici toho co uzivatele potrebuji, cist si noviny na mobilu - je dle meho nesmysl, kdo je bude cist? Ti co maji WAP telefon jsou vetsinou manazeri firem a ti jedou do prace autem a v praci maji Internet, pro pre-paid segment je WAP drahy (pokud ho nekdo ma), Takze cist internet pres mobil budou technici-nadsenci, ale ti nevygenruji masivni provoz ocekavany od operatoru 2. WAP by byl zajimavy pro firemni segment - pristup do firemnich dat - e-mail, databaze, skladove a objednavkove systemy - to by vyuzila cilova skupina, ktera je ochotna zaplatit, ma WAP telefon a vyuzije to pokud casto cestuje - problem je v infrastrukture - teprve v posledni dobe se objevuji firemni reseni pro tyto aplikace, az do dnes byl problem s bezpecnosti - firemni WAP gtw je optimalni cesta, protoze ne kazdy administrator firewallu si necha pustit komunikaci z WAP gtw operatora - 9,6 k by bohate stacilo, dle meho neni problem v rychlosti, business aplikace neprenaseji takova kvanta dat aby to bylo nutne 3. GPRS - po zavedeni ziska firemni uzivatel radu vyhod ale bohuzel i nevyhod - VYHODY: vyssi rychlost, stale on-line, platba jen za data - NEVYHODA: bohuzel zasadni - musite jit do firemnich dat pres Internet a pres sit operatora, to je velky problem se zabezpecenim - jde to udelat, ale neni to nic levneho (najmete si firmu, ta je v tomhle pripade dost draha), narazite na psychologickou barieru jiz zminovaneho firewallu (administrator se bude branit a nektere firmy ani nemaji vybudovanou infrastrukturu, ktera by to umoznovala) Takze dle meho po zavedeni GPRS nedojde k velkemu rozmachu WAPu, zacnou se resit infrastrukturni problemy firemnihi sektoru a GPRS se casem do firem dostane, ale bude to chvili trvat. Myslim, ze stejny problem budou mit i site UMTS, je otazkou jak velka je cilova skupina uzivatelu, kteri je vyuziji. Tim nechci rici, ze GPRS a UMTS nemaji budoucnost, maji, ale jejich nabeh dle meho nebude a nemuze byt tak razantni jako nabeh GSM technologie.
0 0
možnosti

27. 7. 2001 14:18
<
Pegas nebude mít GPRS nikdy, protože to je banda arogantních ...
0 0
možnosti

tomiko

27. 7. 2001 9:49
Cena na prd...
Myslím, že pro opravdové užívání Internetu jsou zatím všechny mobilní cesty naprosto na nic. Klidně by mi stačila i rychlost 9,6 kbps, kterou umí klasické GSM, kdyby byla lepší cena. A ta mne nepřesvědčuje ani u HCSDS ani GPRS, protože mi připadá hodně i noční cena volání u Telecomu (15,-CZK za hoďku). Na Internetu denně strávím přes šest hodin a nemít možnost používat pevnou linku, nevim nevim, kde bych teď byl...
0 0
možnosti

PetrS.

27. 7. 2001 9:37
Obsah WAP
Podle me neni problem v technologii, ale v samotnem obsahu. To pohrbilo WAP! Mam WAP zadarmo a nepouzivam ho - protoze kam vlezu, vyskoci na me chybova hlaska (ano, i na wap.mobil.cz), pripadne pocasi stare pul roku.:-( To je problem, OBSAH, ne technologie...
0 0
možnosti

Miloš

27. 7. 2001 9:49
Re: Obsah WAP
Plně souhlasím. I stránky wap.mobil.cz jsou nefunkční. Při čtení stránek(článků) to hlásí, že stránka je příliš dlouhá k zavedení :-( Mám N6210....
0 0
možnosti

Dan

27. 7. 2001 8:25
WAP přes GPRS
Mám podobnou (tzn.velmi dobrou zkušenost) s WAPem přes GPRS - data tečou velmi rychle a využívání je docela návykové. Zajímalo by mě ovšem, jestli jste si v redakci dokázali poradit s nastavením emailu přes GPRS, případně datového připojení k notebooku. Mám T39m (GPRS a email je stejný jako u R520m R2) a zatím s tím bojuju marně. Díky předem za odpověď!
0 0
možnosti

Patrick Zandl

27. 7. 2001 9:31
Re: WAP přes GPRS
No, musíte vyzkoušet místo jména poštovního serveru dát ip adresu, takže ne pop3.post.cz, ale něco jako 111.255.38.14 - jinak to nepůjde a možná ani s tím.
0 0
možnosti

Rumcajs

27. 7. 2001 7:53
Dotaz na ceny
Kolik stoji GPRS u Eurotelu? Zajimala by me sazba za 1kb dat a nejaky pausal. Vite to nekdo? Diky, R.
0 0
možnosti

Adam Baruch

27. 7. 2001 6:33
Když jsem si před rokem kupoval mobil, hlavním hlediskem byla podpora wapu. Bohužel velmi rychle jsem pochopil, že cenová politika mého tehdejšího operátora (Radiomobil) byla zaměřena spíš na útlum než podporu wapu. Pro rychlé a levné hledání infromací je vhodnější SMS ať už s podporou simtoolkitu, či bez něj. Operátor jsem již vyměnil, protože skutečně nebyl příliš inovativní a s mobilem si ještě počkám ať opět nevyhazuji peníze za funkce, které nejsou v praxi použitelné. Je škoda, že wap, který má podstatně vyšší potenciální možnosti u nás skomírá na úbytě nepochopení a snad i neschopnosti.
0 0
možnosti

Tomáš Švec

27. 7. 2001 0:44
Super!
Konečně rozumný a smysluplný článek. Normálně bývám velmi kritický, ale v tomto případě plně souhlasím. Včetně závěru kde se Patrik domnívá že nás operátoři doběhnou s cenou.

Co chtěl naznačit svojí kritikou Lojza jsem fakt nepochopil. Co je nereálné?

0 0
možnosti

Jirka

27. 7. 2001 9:13
Re: Super!
Taky jsem Lojzu nepochopil... Jinak nejenom Paegas zkousi GPRS, ale i Oskar zkousi nejmene od dubna t.r. Nakonec si nekteri vyvoleni mohou GPRS aktivovat na 0800177500. Jinak doufam, ze ceny budou rozumne, bylo by to potreba. Myslim, ze operatori ziskaji vic penez, kdyz budou mit hodne zakazniku, kteri budou WAPovat za levno, nez malo zakazniku za drahe WAPovani... Dukazem je ted WAP u Oskara 0,77 KC/min
0 0
možnosti