Diskuze

Pořídíte si mobilní telefon s GPRS hned jak bude na trhu přístroj podporující 4+1, nebo počkáte, jak

O rychlém přenosu dat GPRS se mluví již velmi dlouho. Bohužel zatím není tato služba běžně dostupná ve všech našich sítích a operátoři na svou omluvu rádi používají argument, že není dostatek mobilních telefonů s podporou této technologie. Mají pravdu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

28. 6. 2001 13:21
Mitsubishi Trium ma uz dnes GPRS zatim pouze 2+1
0 0
možnosti

Premek

28. 6. 2001 10:35
Martine je to trochu vyšší rychlost ikdyž máš částečně pravdu
Pravdu máš s tím, že CS3 a CS4 pravděpodobně nebudou operátoři používat a to z důvodu tebou popsanými. Co se týče max. rychlosti, tak ta dnes závisí na výrobci terminálu. Max.počet TSL, který terminál může používat (dáno specifikacemi) je 8+8 (Multislot class 29) a to je hodnota, kterou by měla podporovat síť. Takže kupeckými počty 8x13,4kbit/s=107,2 kbit/s
0 0
možnosti

Martin

28. 6. 2001 11:05
Re: Martine je to trochu vyšší rychlost ikdyž máš částečně pravdu
No, ja jsem jen reagoval na to, ze tam byla uvedena konfigurace telefonu 3+1 a rychlost 64,2 / 21,4. No a techto parametru se da dosahnout jedine s CS4. Takze samozrejme se na rychlost 64,2/21,4 a vyssi dostaneme i jinymi zpusoby, ale pri zminovane konfiguraci 3+1 se bez CS4 na tuto dostat nemuzeme. A samozrejme se to odviji hlavne od terminalu, protoze od prvnich prototypu s CS1 a 1+1 nemuzeme ocekavat 107,2 Kbit/s. A jeste jedna poznamka : Nejsem si v tuto chvili jist, jestli nasi operatori budou chtit v nejblizsi dobe podporovat vic nez 4 TS. PS: Je videt, ze znalosti i informace mate, tak proc nejsou v tom clanku??? Pak by ten clanek byl o mnoho zajimavejsi a fundovanejsi.
0 0
možnosti

Martin

28. 6. 2001 10:07
Maximalni rychlost 64,2 kbps pro downlink a 21,4 kbps pro uplink
Tyto udaje jsou sice pekne, ale je treba se take zminit, ze pro modulaci paketu se pouziva "Coding scheme" a ty jsou ctyri. V dnesni dobe nenim o dodavateli BSS technologie, ani o vyrobci mobilnich telefonu, kde by jejich produkty podporovaly CS 4. Aprave jen s CS 4 muzete dosahnout tuto rychlost. Druha vec, BSS bylo navrzeno a postaveno driv nez se o GPRS mluvilo a interfacey uvnitr BSS pracuji ( ve vetsine pripadu) pouze s 16 Kbit/s kanaly. Tak by me jen zajimalo, jak by redakce chtela onech 21,4Kbit/s nacpat do 16 Kbit/s. V soucastne dobe je mozno pouzivat pouze CS 2. Abychom mohli pouzivat CS 4, musel by operator udelat zmeny v infrastrukure BSS a toho se asi hned tak nedockame. Takze mila redakce, nez priste neco takoveho napisete, tak si taky overte, proc nemuzeme dosahnout te nejvyssi rychlosti, a jake jsou momentalni technicke moznosti v sitich nasich operatoru. S pozdravem
0 0
možnosti

jimak

28. 6. 2001 11:03
Re: Maximalni rychlost 64,2 kbps pro downlink a 21,4 kbps pro uplink
Souhlas. Ackoliv treba R520 ma v manualu podporu pro CS3 i CS4. Na druhou stranu na prikladech uz ericsson pise "maximum 53.600 bps downlink a 13.400 bps uplink pri CS2). Tezko rict jestli to teda telefon zatim neumi, nebo jestli nechteji zakazniky zbytecne "namlsat" na neco co jim operatori zatim neumozni ...
0 0
možnosti

Radovan

28. 6. 2001 8:55
Chybka
Výrobce TRIUM bude prodávat model TRIUM Eclipse s barevným displayem a GPRS, nikoliv SIRIUS (ten je taky od TRIUM, ale není s barevným dipslayem) ... viz http://www.trium.cz respektive http://www.trium.net
0 0
možnosti

Jan Matura

28. 6. 2001 11:27
Re: Chybka
Dobry den, mate pravdu, za chybu se omlouvam. Nedostatek by jiz mel byt odstranen. Jan Matura Mobil.cz
0 0
možnosti