Potutelny Paegas
Mám u Paegase starý tarif a uvažuji že jej ukončím, protože hlavně používám jiného operátora. U Paegase teď trochu zlepšili podmínky a také mají sympatickou Nokia 3310 za dotovanou cenu 500 Kč. Při prodloužení smlouvy na dva roky s nyní sníženým aktivačním poplatkem 2000 Kč, to není nejhorší nabídka. Začal jsem tedy počítat. Za 2500 Kč získám telefon v ceně zhruba 5000 Kč, dotaci tedy "vytěžím" 2500 Kč. Protože chci přejit na nejnižší tarif, za tento zaplatím za ty dva roky celkem 7080 Kč (Paegas20 za 295 Kč x 24 měsíců), když odečtu z této sumy vytěžených 2500 Kč, tak za cca 210 Kč měsíčně budu mít uchováno zavedené číslo a 20 minut měsíčně volných minut. Znamená to, že jedna volná minuta bude pro mne za 10 Kč. Proti Twistu je to velmi nevýhodné a pro "věrného" zákazníka dost nespravedlivé. Jde mi ovšem o "záchranu" čísla. Tak jsem se minulý týden rozhodnul, že do toho půjdu. Volal jsem operátorovi a ten mi slíbil poslat "dodatek" ke smlouvě. Ovšem uplynul skoro týden a dodatek nikde. Dnes jsem urgoval a bylo mi řečeno, že na zaslání mají 14 dnů. Nechápu to, když objednávám něco u Oskara, tak přijde za 2-3 dny. Nedalo mi, chtěl jsem vysvětlit tu dlouhou dobu, operátorka tvrdila, že za to může pošta. Je to divné, protože Oskar posílá stejnou poštou.
Celkem by mi to ani nevadilo, nespěchám a klidně bych počkal.
Mám ale ověřenou informaci, že od 15.3. budou dotované sady Nokia 3310 zdražené o 1000 Kč na 1500 Kč.
"Balíček" se mi tedy o tu tisícovku prodraží. To ovšem situaci trochu mění a náklad na jednu minutu hovoru se mi jako věrnému zákazníkovi zvedne na 12.50 Kč. Stejně bych minuty možná ani neprovolal, protože u jiného operátora jich mám nadbytek, jde v podstatě o měsíční paušál, který pro mne bude po odečtení výhody z "dotace" teď 250 Kč/měsíc.
Chtěl jsem tedy dodatek uzavřít urychleně v jejich firemní prodejně. To prý nejde. Nechápu, mají systém propojen počítači, člověk si tam připadá jako v bance a poměrně banální administrativní úkon je tam nemožné vykonat. Pochopil bych snad u uzavírání nové smlouvy, musí nově příchozího zákazníka prolustrovat. Ovšem po skoro čtyřech letech "spolupráce"
Je to opět jedna z jejich standardních poťouchlostí. Mají časový polštář, aby mohli odstranit možnost využít určité výhody která se zákazníkovi naskytla.
Mám úplně opačné zkušenosti s Oskarem. Moje pani špatně odhadla svoji telefonii a vstoupila do nejdražšího měsíčního tarifu. Spočítal jsem ji to a vyšla nejlépe Oskarta. Zavolal jsem operátorovi a během pěti minut bylo vyřešeno. Číslo zůstalo a tarif byl změněn na předplacenou kartu. Tu jsem pak telefonicky nabil. Do měsíce přišla ženě zpět záloha, kterou u Oskara měla. Žádná sankce, vše bez problému.
Doporučuji na zkoušku pokusit se podobnou změnu provést u jiných operátorů.