Diskuze

Jaký je váš názor na tuto problematiku?

EuroTel i RadioMobil snižují marže, jež nabízejí svým distributorům. Cesta přímého prodeje, kterou po vzoru Michaela Della nastoupil Oskar, se ukázala být schůdná i v ČR. Prodej dobíjecích kuponů po internetu a prostřednictvím bankomatů tuto cestu jen dále rozšířil. Zejména malé prodejce čekají krušné časy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

10. 6. 2002 16:33
0 0
možnosti

Tonda

10. 4. 2002 20:09
Kupony twist 400 za 350?

mohu někde ehnat kupony levně?

treba kupon twist 400 mohu koupit za 350,- nebo něco okolo 350,-

pokud mate nejakou adresu dejte mi o ni vědět.

moc dik vsem.

Tonda

0 0
možnosti

TomB

5. 3. 2001 14:47
Mydlí se to hlava a u EEEEE nehlava. A jsou dva základní důvody.
Bývaly dob, kdy prodejce získal za zákazníka cca 6. tis. Kč. Doba pokročila a u pre-paidu se může těšit pouze nějakým procentem, v případě telefonů se smluvní aktivací od 300,- Kč do cca 1500,- Kč. Nelze vzdychat nad snížením jednotkových marží - prodeje jsou mnohonásobně vyšší, než kdysi. Co je v současné době problém? 1.) "Zkaženost" trhu, kdy si mnozí prodejci ubírají z marže a snaží se nabídnout slevy někdy až ad absurdum vysoké. Následně je vyvíjen tlak na distributory (společnosti smluvně distribuující pro operátory EuroTel a Radiomobil) pro snížení hladiny vstupů pro koncové prodejce. Protože počet distributorů je poměrně vysoký a jsou jim stanovovány stále větší plány prodejů pro zisk množstevních slev, mnohdy "nevydrží" a tlaku odběratelů ustupují. Příkladem budiž 300,- Kč GO kupon, pro který jsem viděl inzerovat k prodeji za 275,- Kč (tj. použití více než 50% celkové obchodní marže řetězce EuroTel - distributor - prodejce - zákazník, pro slevu). 2.) Druhým faktorem, který je pro nákup, prodej a jejich plánování velmi nepříjemný jsou cenové změny. Zvláště v poslední době se jich sešlo opravdu hodně. Bez toho, aby byli jmenování, lze říci, že jeden z operátorů, distribuující telefony přes dealery / distributory, ceny snižuje "rozumně" v čase a výši slev. Jeho konkurent, jakýsi "skokan" snižuje ceny u jednotlivých typů zpravidla po delší době a v okamžiku, kdy "se prodeje už opravdu nehýbají". Jen tak lze vysvětlit slevy až 3tis Kč v koncové ceně. Snad se jedná o promyšlené zacílení na to, aby se ochrana skladu distributorů / dealerů musela poskytovat v minimální míře. Uvážím-li čemu všemu se třetí operátor, který prodává pouze přímo, vyhne. Stále více mu fandím.
0 0
možnosti

franta

3. 3. 2001 20:26
ILIKEQ a shop.cz = sleva na jakzkoliv kupon 7%
ja jsem si ted koupil kupon za Q /nova internetova mena systemu http://www.ILIKEQ.cz/ na http://www.shop.cz . Maji tam automaticke dobijeni, a 7% slevu z kuponu jakehokoliv operatora pri nakupu za Q
0 0
možnosti

lukas

3. 3. 2001 14:47
ja nakupuji kupony paegasu za 360,- .Je to u nas ve velkoobchodu v Kutne Hore.
0 0
možnosti

Radek Valosek

3. 3. 2001 9:43
tady to máte přímo z dealerského webu radiomobilu
Těch 17 % pane Zandle fakt není pravda Hodnota kupónu 400 Kč 800 Kč 2 000 Kč Výše faktury v Kč na kupóny bez DPH Cena pro dealery za 1 ks 0,- až 499 999,- 354,28 708,57 1 771,43 500 000,- až 999 999,- 347,20 694,40 1 736,00 1 000 000,- až 2 999 999,- 340,11 680,22 1 700,57 3 000 000,- až 8 999 999,- 333,03 666,05 1 665,14 nad 9 000 000,- 329,49 658,97 1 647, takže 400 Kč kupon koupíte nejlevněji za 329,49 bez daně, tj. 345,96 s daní : sleva činí 380,90 -329,49´= 51,41 což je 13, 49 procent. Kdyby byla 17 % musel by ten kupon stát v nákupu 316,47 a to ať se dívám jak se dívám nenacházím. Ale třeba to Radiomobil před svými distributory tají a pro někoho má i takové ceny :))) Btw: jestli je máte napište, rád to od Vás odeberu v jakémkoliv množství. Radek
0 0
možnosti

lebkoun

3. 3. 2001 1:02
Kdo podřízl větev?
Teď trochu odbočím, ale všichni prodejci mají u kuponů + - stejné VC. Což se třeba u potravin (malá prodejna X hypermarket) říct nedá. Takže teď ať každý ukáže co umí. A podle mne to začalo dobíjením přes internet, bonusy při dobití z bankomatu atd. Operátorům byli prodejci dobří a teď je hodí přes palubu. Ale změna je život. U nás je například prodejna mobilů na každém rohu. Je asi logické, že jich časem pár zavře, ale to je (bohužel) vývoj. Kdo se pozastavuje nad tím, že v roce 92 byla malá prodejna na každém rohu a teď tam nejsou a za městem je Hypernova?
0 0
možnosti

Ladislav

2. 3. 2001 21:46
Přímý prodej - hudba budoucnosti.
Přímý prodej, zvláště prostřednictvím internetu, bude hrát v budoucnosti podstatnou roli. Rozhodně ale nesouhlasím s tím, že Oskar vsadil na správnou kartu. Pokud by využil běžných prodejních kanálů, měl by nyní o pár set tisíc zákazníků více. Možná něco ušetřil na prodejní marži, ale chybí mu těch xset tisíc zákazníků, kteří kupují měsíčně nové kupony. (Možná že mu nechybí, protože to nikoho ze spokojených manažerů od Oskara snad ani nenapadlo) V naší prodejně jsme prodali v roce 2000 cca 10 000 mobilů. Zvláště před vánocemi vybírali zákazníci telefony jako dárky k vánocům. Více než polovina z nich až u prodejního pultu vybírala, zda koupí TWIST nebo GO. Na Oskara si nikdo z nich ani nevzpoměl! Netvrdím, že je Oskar špatný. Jeho reklama nabízející porovnání faktur za hovorné od jiného operátora s cenami od Oskara je velmi přesvědčivá. I v naší firmě uvažujeme o změně (rozdíl je pěkných pár tisíc měsíčně). Osobně však hodnotím předešlou prodejní strategii Oskara jako strategicky velmi pochybenou. Nyní, když už mobilní telefon vlastní velká část populace, je situace jiná. Vynechání obchodní sítě při rozjezdu však byla obrovská chyba, kterou si dnes ale asi nikdo nepřizná.
0 0
možnosti

Mirek

6. 3. 2001 7:32
Re: Přímý prodej - hudba budoucnosti.
Nedá mi to, ale jedná se zkreslený pohled prodejce, který "přišel" o provizi. Oskar neměl jinou volbu, jak se profilovat, něboť jedině volbou odlišné strategie měl šanci na úspěch. A ten podle mne má. V případě volby stejných distribučních kanálů by nemohl (dle mého přesvědčení a zkušeností) dosáhnout takového počtu zákazníků, jaké má. Argumentace,že žádný ze zákazníků si na OSKARA nevzpomněl je v tomto případě irelevantní a vychází ze zcela jiných zákonnitostí trhu.
0 0
možnosti

HONZA Waine

2. 3. 2001 20:51
Me nic netrapi, ja kupuju 400korunovy kupon za 200 a to mi jeste kilo prispiva mati. Cau!
0 0
možnosti

petr K.

2. 3. 2001 15:42
Kupony Peagasu
Ja sam nakupuju kupony na Twista za 360kč. Prodava je obchodnik s pocitacema a on mi rekl ze jestlize mam jako dealer dobre ceny na pocitacove komponenty nevidi duvod proc mi nenabidnout i kupony Twistu za nizsi cenu, podle neho jich neproda tolik, aby se na nich nejak extra zahojil a bere to jako doplnkovou sluzbu, aby si udrzel zakazniky, kteru pak kupuji vse od telefonu az po pocitacove vybaveni a to ho zivi. Pravda kdyz se nekdo zivi pouze prodejem telefonu nebo jenom sluzeb je to pro nej likvidacni.
0 0
možnosti