Daniel Frýda
22. 2. 2001 21:11
Oskar ? Oskar !
Rád bych shrnul své dojmy a zkušenosti s Oskarem za 10 měsíců používání.
Tak tedy krátce z dřevní historie Oskara : Pryč jsou doby, kdy pokrytí signálem bylo mizerné a pro lidi denně telefonující tedy nepoužitelné. Dnes je pokrytí už téměř srovnatelné s ostatními operátory a síť zatím nepostihly - na rozdíl od ostatních žádné větší problémy.
Dovolat se na Oskarlinku již nevyžaduje 15 minutové čekání a i informovanost a profesionalita operátorů helplinky se výrazně zlepšila. Oskar už také spustil velmi solidně fungující WAP. S přibývajícími zákazníky se už i Eurotel rozhodl akceptovat Oskara jako konkurenci a konečně trochu zlevnil volání na tuto síť, tak že v případě, že Oskara už používáte, nemusí vaši přátelé používající Eutotel pokaždé modrat vzteky při pohledu na provolanou částku po rozhovoru s vámi.
Pokud se se jedná o součastnost, můžeme porovnat Oskarovy klady a zápory.
Nejřív tedy klady (díky masívní reklamní kampani už zřejmě všeobecně známé) :
1) Cena: Volání z Oskara je v průměru o něco lacinější než u ostatních operátorů, především však u vyšších paušálních tarifů. Nejvýhodněji tak vychází (v případě, že se nechcete nesmyslně upsat na 3 roky) paušál "Volám stále". Za 1050,- Kč včetně DPH měsíčně při 300 minutách grátis vás čistá cena za minutu přijde vždy na 3,50 Kč - ať voláte kamkoliv a kdykoliv. Když k tomu přičteme, že za aktivaci nezaplatíte ani korunu, tak v případě, že měsíčně provoláte více jak 150 minut je tento tarif oproti tarifům ostatních operátorů k vaší peněžence více jak milosrdný.
Oskarta: Výhoda této předplacené karty, je především v telefonování na pevnou síť - 6 kč/min. To je jasně nejlevnější. Kladem je určitě i snadné sledování provolaných peněz, neboť sazba za minutu je stále stejná po celý den a na všechny operátory. Tip pro vás, kdo si koupili Oskartu do léta minulého roku: kartu si rozhodně i v případě, že ji nyní nepoužíváte nechte pro strýčka Příhodu, vždyť možnost volat v síti za 10,-Kč za hodinu je ojedinělá a už se zřejmě nebude nikdy opakovat. Ostatně, ač byla tehdy zadarmo, můžete ji dnes bez problémů prodat za 1-2 tisíce Kč.
Dobíjecí kupony: Doporučuji kupovat kupon v ceně 1500,- Kč. Oněch 300,-Kč grátis k tomu je příjemný dárek, jelikož snadným početním úkonem zjistíte, že tak máte téměř 50 min volání zdarma navíc.
2) Telefony: Všechny typy telefonů jsou většinou za rozumnou cenu, ale ta podstatná výhoda je, že telefony nejsou blokovány a můžete je tedy směle používat i na ostatní operátory. Výborným doplňkem je tedy dual-sim baterie a nebo nově dual-sim redukce pod baterii. Můžete pak 1 telefon používat pro 2 až 3 operátory.
3) Na každé sim-kartě je paměťový prostor pro více než 230 tel. čísel
4) WAP: Přehledný s možností personalizace.
A teď tedy zápory:
1) Oskar se do dneška vyznačuje velkou dávkou amatérisu a neprofesionality, vyplývající především z překotného rozvoje. Základem toho bylo zřejmě také to, že sice nutně v začátcích potřeboval odborníky a specialisty, ale nebyl je dle dostupných informací schopen do fimy nijak nalákat a ani zaplatit.Projevilo se to třeba špatným předvánočním marketingem z minulého roku, kdy např. cenově nepříznivější Eurotel získal nejvíce nových zákazníků z řad "obyčejných" lidí a do dneška se to např. projevuje v podprůměrnosti operátorů z helpcentra. Obecně vědí vše o tarifech a službách, ale při méně frekventovaných problémech jsou "zcela vedle".
Pokud se tedy setkáte s problémem na síti, s kartou, vyúčtováním atd., rozhodně doporučuji kontaktovat je rovnou dopisem, ale jěště lépe e-mailem na oskarlinka@oskarmobil.cz. Jen tak se dočkáte rychlého a bezchybného řešení vašeho problému.
2) Absence sim-toolkit služby. O e-bankovnictví (používání účtu přes telefon) si můžete nechat zdát, stejně jako o dalších toolkit-informačních službách.
3) E-mail dodnes z Oskara neodešlete, a to i přes několikeré ujištění o brzké nápravě.
4) Rooming - pouze příchozí a ve srovnání s Eurotelem a Paegasem je uzavřeno velmi málo smluv se zahraničními operátory.
5) Datové přenosy stejně pomalé jako u Paegasu - 14.4 kb/s.
6) Z Oskara si občas nezavoláte na Taxi ani na různá regionální radia atd. Problém je v tom, že síť tzv. "neschroupne" tel. číslo, které má méně jak 9 čísel. Bohužel dodnes nevím proč - nikdo z Oskarlinky nedokáže přijatelně vysvětlit.
7) Malá reprezentativnost : Kdo už Oskara používáte, určitě jste si už taky užili soucitných úšklebků od kamarádů a známých, vlastnících Eurotel nebo Paegas. Vy zas můžete doufat, že se šklebí jinak při pohledu na svůj telefoní účet. Faktem zůstává, že pro podnikatele a "vyšší sféru" to může být trochu problém.
8) Pozor ! - pro majitele karet, kteří je delší dobu nepoužívají :
a) nezapomeňte kartu včas dobíjet (kupon na 400,-Kč platí 6 měsíců)
b) pokud jste si sim-kartu kupovali do podzimu minulého roku a nyní ji nepoužíváte, budete velmi překvapeni, až ji vložíte do telefonu ! Neblokovaná karta po vás bude chtít PIN, který tam nikdy nebyl ani Oskarem, ani vámi zadán !!! Právě na podzim totiž Oskar začal jednostraně všechny starší karty zablokovávat a PIN poslal všem uživatelům sms-kou. Tu však vy - pokud jste kartu nedali delší čas do telefonu nikdy nedostanete !!! Vyvarujte se zbytečného vyťukávání PINŮ a PUKŮ, snadno po chvíli kartu zničíte - občas akceptuje váš PUK, ale nový PIN nelze zadat. Oskarlinka vám pak nejapně sdělí, že jste je měli z této karty zavolat - ale jak ??!! Když u Oskara bez PINU můžete volat leda tak z okna.
Sečteno a podtrženo vychází toto : Oskar jako nejmladší síť u nás díky tomu zaostává a ještě nějakou dobu bude zaostávat v nabíhání nejmodernějších služeb a komfort telefonování je proto zatím vždy o krok pozadu za ostatními operátory. Běžné služby jsou srovnatelné. A to vše za lákavou cenu - sám používám i Eurotel a každý měsíc se znovu přesvědčuji, že cenový rozdíl je při mé kvantitě hovorů více jak 100 %. Pokud tedy chcete "za málo peněz, hodně muziky