Leopold Jansa
8. 3. 2001 19:28
SPOROTEL SMS u CS? POZOR na něj!!!
Mam dost velké problémy s používáním služby SPOROTEL.
Ve středu 28.2.2001 jsem obdržel identifikační číslo a tarnsportní heslo.
Pří pokusu o první změnu hesla jsem postupoval podle návodu pro aktivaci, který jsem obdržel při sepisování dodatku ke smlouvě. Volal jsem tedy 02/61090119, a postupoval podle pokynů hlasu, který mě nabádal, abych po zadání identifikačního čísla i transportního hesla zadal #, ale pokaždé jsem dostal odpověď, že zadání není správné.V Informacích ke službě SPOROTEL jsem objevil,že při prvním přihlašování se nemá zadávat #. Oba pokusy jsem provedl z mobilu, takže to nebyla levná záležitost. Pro třetí pokus o aktivaci Sporotelu jsem se rozhodl použít možnosti odeslat strukturovanou SMS na číslo 0606999055. Portože se mi nedostalo žádné potvrzující odpovědi ani následující den 1.3.2001, zašel jsem na pobočku, kde mi paní u přepážky sdělila, že se něco na systému měnilo a předala mi nové pokyny pro službu SPOROTEL SMS.
Znovu jsem poslal SMS na změnu hesla tentokrát na nové číslo 5131 (mám Paegas, nyní již vše proběhlo dobře, dostal jsem odpověď. Vyzkoušel jsem ještě výpis zůstatku na účtu před a po výběru z bankomatu a opět úspěšně. Pod vlivem těchto úspěchů jsem 2.3.2001 zkusil asi v 17:00 poslat jednorázový příkaz k úhradě na 300,00 Kč na svůj účet v ČSOB. Opět jsem čekal na odpověď marně a pro kontrolu jsem zkusil dvakrát SMS dotaz na zůstatek na účtu. Pokus o spojení s operátorem po 18:00 byl neúspěšný, ale opět drahý (mobil- pevná linka). Posléze jsem v návodu zjistil, že jsem nezadal povinný údaj Konstantní symbol. Nicméně nedostal jsem ani chybovou odpověď. Až 3.3.2001 v průběhu noci (21:00-01:30) jsem dostal chybovou zprávu a odpovědi na dotaz na zůstatek, každou dvakrát, tedy celkem šest zpráv. U zůstatku však byla částka před výběrem z bankomatu. 4.3.2001 jsem večer poslal opět SMS požadavek na zůstatek na účtu. Odpověď jsem obdržel v 1:10 5.3.2001 a tenokrát s částkou správně, tak jak měla být po výběru z bankomatu. Povzbuzen správnou odpovědí systému, jsem se rozhodl 5.3.2001 před cca. 15:00 zadat opět SMS jednorázový příkaz k úhradě na svůj účet v ČSOB, tentokrát již správně s konst.symbolem. Po zhruba 3/4 hod. se mi dostalo potvrzení o přijeti příkazu . Po půl hodině mi však došla další dvě potvrzení, každé s jinými čísly. Protože v době kdy jsem tyto dvě zprávy dostal jsem byl zaneprázdněn a nemohl jsem se věnovat komunikaci se SPOROTELEM, poslal jsem požadavek o výpis JR příkazů až po 18:00. Dostal jsem odpověď že žádné nejsou evidovány. Pojal jsem podezření, zda nedošlo k zaučtování všech tří a proto jsem opět poslal SMS požadavek na info. o zůstatku. Protože jsem nedostal do rána 6.3.2001 odpověď, použil jsem k zjištění zůstatku na účtu bankomat, kde jsem zjistil že je na něm o 600,00 Kč méně než by mělo být a potvrzuje to moje podezření že dojde k převodu ne 300,00 ale asi 900,00 Kč. Po zjištění zůstatku v bankomatu jsem ještě jednou poslal SMS požadavek na zůstatek a na odpověď čekám stále. Na závěr bych chtěl ještě poznamenat, že oživování tohoto polotovaru mě již stálo na telefonních poplatcích cca. 100,00 Kč a doufám že u této výše ztrát zůstane, že nebude CS účtovat poplatky alespoň za nechtěné dva převody 300,00 Kč a že převáděné částky dorazí opravdu na můj účet c ČSOB.
Nyní už zase dostávám odpovědi na dotazy na zůstatek na účtu, ale ve dvojim provedení. Na účtu v ČSOB mi opravdu přibylo těch 600,00 Kč.
Jinak pokud jde o rozsah manuálu k používání SPOROTEL SMS (27 listů)a SPOROTEL TELEBANKING (26 listů) doporučuji abt si pan Novák co chodí do banky na WC tam zřídil knihovničku.
Mendez