Diskuze

Využíváte služby GSM bankingu? Vyhovují vám?

V roce 2001 se počet bank, nabízejících GSM Banking pomocí SIM Toolkitu, rozšířil na šest. Již více než 85 tisíc zákazníků má dnes možnost ovládat svůj účet pomocí jednoduchých voleb na mobilním telefonu. Suverénně nejvíce z nich využívá GSM Banku od GE Capital Bank. Jak se této bance podařilo klienty nalákat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Leopold Jansa

8. 3. 2001 19:28
SPOROTEL SMS u CS? POZOR na něj!!!
Mam dost velké problémy s používáním služby SPOROTEL. Ve středu 28.2.2001 jsem obdržel identifikační číslo a tarnsportní heslo. Pří pokusu o první změnu hesla jsem postupoval podle návodu pro aktivaci, který jsem obdržel při sepisování dodatku ke smlouvě. Volal jsem tedy 02/61090119, a postupoval podle pokynů hlasu, který mě nabádal, abych po zadání identifikačního čísla i transportního hesla zadal #, ale pokaždé jsem dostal odpověď, že zadání není správné.V Informacích ke službě SPOROTEL jsem objevil,že při prvním přihlašování se nemá zadávat #. Oba pokusy jsem provedl z mobilu, takže to nebyla levná záležitost. Pro třetí pokus o aktivaci Sporotelu jsem se rozhodl použít možnosti odeslat strukturovanou SMS na číslo 0606999055. Portože se mi nedostalo žádné potvrzující odpovědi ani následující den 1.3.2001, zašel jsem na pobočku, kde mi paní u přepážky sdělila, že se něco na systému měnilo a předala mi nové pokyny pro službu SPOROTEL SMS. Znovu jsem poslal SMS na změnu hesla tentokrát na nové číslo 5131 (mám Paegas, nyní již vše proběhlo dobře, dostal jsem odpověď. Vyzkoušel jsem ještě výpis zůstatku na účtu před a po výběru z bankomatu a opět úspěšně. Pod vlivem těchto úspěchů jsem 2.3.2001 zkusil asi v 17:00 poslat jednorázový příkaz k úhradě na 300,00 Kč na svůj účet v ČSOB. Opět jsem čekal na odpověď marně a pro kontrolu jsem zkusil dvakrát SMS dotaz na zůstatek na účtu. Pokus o spojení s operátorem po 18:00 byl neúspěšný, ale opět drahý (mobil- pevná linka). Posléze jsem v návodu zjistil, že jsem nezadal povinný údaj Konstantní symbol. Nicméně nedostal jsem ani chybovou odpověď. Až 3.3.2001 v průběhu noci (21:00-01:30) jsem dostal chybovou zprávu a odpovědi na dotaz na zůstatek, každou dvakrát, tedy celkem šest zpráv. U zůstatku však byla částka před výběrem z bankomatu. 4.3.2001 jsem večer poslal opět SMS požadavek na zůstatek na účtu. Odpověď jsem obdržel v 1:10 5.3.2001 a tenokrát s částkou správně, tak jak měla být po výběru z bankomatu. Povzbuzen správnou odpovědí systému, jsem se rozhodl 5.3.2001 před cca. 15:00 zadat opět SMS jednorázový příkaz k úhradě na svůj účet v ČSOB, tentokrát již správně s konst.symbolem. Po zhruba 3/4 hod. se mi dostalo potvrzení o přijeti příkazu . Po půl hodině mi však došla další dvě potvrzení, každé s jinými čísly. Protože v době kdy jsem tyto dvě zprávy dostal jsem byl zaneprázdněn a nemohl jsem se věnovat komunikaci se SPOROTELEM, poslal jsem požadavek o výpis JR příkazů až po 18:00. Dostal jsem odpověď že žádné nejsou evidovány. Pojal jsem podezření, zda nedošlo k zaučtování všech tří a proto jsem opět poslal SMS požadavek na info. o zůstatku. Protože jsem nedostal do rána 6.3.2001 odpověď, použil jsem k zjištění zůstatku na účtu bankomat, kde jsem zjistil že je na něm o 600,00 Kč méně než by mělo být a potvrzuje to moje podezření že dojde k převodu ne 300,00 ale asi 900,00 Kč. Po zjištění zůstatku v bankomatu jsem ještě jednou poslal SMS požadavek na zůstatek a na odpověď čekám stále. Na závěr bych chtěl ještě poznamenat, že oživování tohoto polotovaru mě již stálo na telefonních poplatcích cca. 100,00 Kč a doufám že u této výše ztrát zůstane, že nebude CS účtovat poplatky alespoň za nechtěné dva převody 300,00 Kč a že převáděné částky dorazí opravdu na můj účet c ČSOB. Nyní už zase dostávám odpovědi na dotazy na zůstatek na účtu, ale ve dvojim provedení. Na účtu v ČSOB mi opravdu přibylo těch 600,00 Kč. Jinak pokud jde o rozsah manuálu k používání SPOROTEL SMS (27 listů)a SPOROTEL TELEBANKING (26 listů) doporučuji abt si pan Novák co chodí do banky na WC tam zřídil knihovničku. Mendez
0 0
možnosti

Martin

28. 2. 2001 13:51
Nový Click
A nový Click je skutečně na světě. Po úpravách SW je skutečně odezva na zůstatek účtu až 20 hodin a příkaz k úhradě dokonce neproběhl (ze zkušenosti). E-mail na ČS ze včerejšího rána dosud bez odezvy....jako Clickmaster. No nic, založil jsem si účet u GE a vyzkouším změnu. S takto funkčními službami, zdražením, věčně kolabujícími bankomaty a problémy s placením kartou se "spořka", resp. Erste asi brzy bude divit úbytku klientů.
0 0
možnosti

Martin

1. 3. 2001 15:29
Doplněk
Doplňuji, už to sice chodí, ale špatně. Navíc nepotvrzují částku a č. účtu - zpráva jen s č. transakce. A na dotaz odpověď stále žádná.
0 0
možnosti

Vilda Svoboda

28. 2. 2001 8:44
SMS SPOROTEL
Tak s tim inovovanym Sporotelem to vypada jako s Paegas Clickem. Dokud nebyl, fungovalo to dobre. Sporitelna asi ceka, az ji to klienti odladi. Taky nad mrizkou jako separatorem v SMS prikazu jsme zajasal. Mam ji az na desate zmacknuti :-(
0 0
možnosti

elephant

25. 2. 2001 11:09
GSM banking IPB
Mám GSM banking IPB od jeho samého začátku (tuším, že to byl listopad 1999). Moje spokojenost s touto službou je maximální. Do banky chodím tak 1x ročně pro štůsek papírových výpisů :-)). Účtování v rámci IPB (tedy z IPB do IPB případně z IPB do Poštovní spořitelny) je prováděno on-line, to znamená, že když zadám příkaz, tak během cca. 5 vteřin ty peníze jsou k dispozici na příslušném účtu. Služba je spolehlivá a na eventuelní plánované odstávky mě banka vždy upozornila s dostatečným předstihem. Přiznám se, že bankovní transakce raději provádím "potichu", tedy bez nutnosti něco říkat operátorovi. Služba mi přijde bezpečná, možná bezpečnější než papírové příkazy .... S GECB nemám bohužel zkušenosti, ale slyšel jsem, že odezvy jsou katastrofálně pomalé
0 0
možnosti

Martin

20. 2. 2001 15:48
Sporotel
Mám aktivován Sporotel a jsem zatím absolutně spokojen. Pokud budu mít obavu, tak můžu občas / pravidelně měnit heslo. Když si teď čtu o zdražení služeb na přepážce a nebo vidím ty fronty, tak se tiše směju. Je ale fakt, že mně zatím účet nikdo nevybral ani nezablokoval. Pak budu asi mluvit jinak.
0 0
možnosti

Vilda Svoboda

20. 2. 2001 9:34
ČS a GSM banking
Tak jsem včera dostal leták o podstatném zvýšení kvality SMS SPOROTELU. Píšou tam, že pro zvýšení bezpečnosti si můžu koupit autentizační kalkulátor. Nevíte někdo co to je a kolik to stojí? Je to další sarapatička, kterou budu sebou muset tahat, abych mohl fungovat a budu ji moct ztratit nebo si nechat ukrást?
0 0
možnosti

Fido

20. 2. 2001 12:51
Re: ČS a GSM banking
Jestli to vypada podobne jako to co se pouziva u eBanky tak presnou cenu nevim ale v pripade zniceni nebo ztraceni si uctujou za novej 1800 Kc.
0 0
možnosti

Standa R

31. 1. 2001 19:21
IPB GSM versus GE GSM
Od prosince využívám GSM banking u IPB a jsem spokojen. Vyřízení požadavku je otázkou max 15 vteřin. Podle mých zkušeností s GSM bankingem u GE se to s IPB nedá vůbec srovnávat. U GE musím na odezvu čekat až 30 minut. Navíc je IPB GSM až do 30.6.2001 zadarmo - platí se jen za odchozí SMS. Nevím, jestli má někdo podobné zkušenosti, ale mě se zdá, že GE silně pokulhává.
0 0
možnosti

franta

28. 2. 2001 10:43
Re: IPB GSM versus GE GSM
26.2. byla odezva pres 6 (sest) hodin!!!
0 0
možnosti

Martin Laxa

28. 1. 2001 19:10
Zkušenosti s GE GSM bankingem
GSM banking využívám od listopadu. Není to špatná služba - myslím si jen, že už by konečně mohla GECB dodělat vše potřebné, aby fungovaly všechny nabízené služby (včetně TWIST dobíjení). S tím souvisí i zaslání části výpisu z účtu faxem či emailem. Napadla mne ještě jedna věc: nebylo by špatné, kdyby mi systém zasílal SMS, mám-li na účtu nějaký příjem (nemuselo by to být automaticky, třeba jen na požádání a od určité částky). Martin
0 0
možnosti

martinB

31. 1. 2001 14:45
Re: Zkušenosti s GE GSM bankingem
Mě teda pokud přijdou na účet peníze, tak mi dojde SMS o změně sumy na účtu. Ikdyž dám příkaz, tak mi potom přijde, po odečtení peněz, SMS o novém aktuálním stavu. Níže někdo psal, že musí být zůstatek 7000 na účtě, ale to není pravda. 7000 tam musí přijít a ne zůatat, pak si s tím můžu dělat co chcu.
0 0
možnosti

Honza

26. 1. 2001 17:26
GE GSM banking zkušenosti
Mám GSM banking u GE od září. Jednou jsem pomocí něj zaplatil složenku. Sice to šlo, ale je to horor, protože před odesláním si nic už nezkontroluju - můžu vše leda smazat a mastit hromadu čísel znova. Pokud na účtě vše běží OK, nepotřebuji mít přehled, kolik tam přebývá. Zato, pokud tam chybí, tak je GSM banking dost nemohoucí. Mám sice informaci, že je tam málo, ale nedá se hledat, který z trvalých příkazů se zaplatí a který ne. Teď v lednu jsem navíc zjistil, že trvalý příkaz zadat vlastně nejde, protože to nemají hotový. Mám tedy toho Bosche a v něm úplně jinou kartu. (Dobrá zpráva, ten Bosch nebyl blokovanej.) Honza
0 0
možnosti

Dcom

24. 1. 2001 19:42
IPB GSM BANKING
Tak sem si dneska aktivoval GB a zatim se mi to jevi celkem good. Hlavne je dobry zjistovani zustatku a historie, protoze u IPBcka kdyz callnu na hotlinu tak mi nereknou zustatek ale jenom jestli mi tam prisla naka platba, coz mi pripada dost blby, no a ty jejich vypisy jsou takovy vselijaky. Nekomu se muze GB zdat zbytecnej, ale je pravda ze se usetri naky prachy a hlavne TIME. Nez litat na postu...
0 0
možnosti