Desetikilové mobily byly kdysi „in“. Podívejte se na retro reklamy

  • 46
Váží jen pár kilogramů a na příjmu vydrží až tři hodiny. Tak vypadal obsah reklamy na nejnovější modely mobilních telefonů. Podívejte se na historické televizní spoty, které vám možná budou připadat jako povedené parodie.

Zní jako parodie, ale nejsou to parodie. Mluvíme o reklamách, kterým je patnáct, dvacet, někdy i mnohem více let. I tehdy už existovaly mobilní telefony. K přístrojům, které jsou dnes na trhu, však měly ještě hodně daleko. Vážily leckdy až několik kilogramů a jejich výdrž vám zaručovala jen několik málo hodin mimo elektrickou zásuvku. 

"Revoluční technologie přináší čím dál více lidem možnost telefonovat třeba i v autě," říkalo se v reklamě z roku 1980 s dokumentárním nádechem. Upozorňovala na dnes již historický telefon od Motoroly, který vážil "pouhých" 30 uncí, tedy asi 850 gramů. 

"Kvalita od General Electric! Nový přenosný mobilní telefon je tady," hlásil s nadšením mužský hlas v reklamě z roku 1989 na přenosné zařízení, které mělo úctyhodná lákadla. Jmenujme například paměť pro rychlé vytáčení až třiceti telefonních čísel, ovládání hlasitosti, či dokonce možnost vytočit poslední volané číslo. Mohl být váš za pouhých 397 dolarů, což by dnes odpovídalo asi 6 700 korunám.

Postarší muž sedí v restauraci, u stolku vedle je pohledná dáma. Ona v reklamě z roku 1996 nahlas a vyzývavě zve na večeři, on udiveně souhlasí a přibližuje se k jejímu stolu. Jaké je však jeho překvapení, když zjistí, že dáma celou dobu hovořila s mobilem u ucha. Tím mobilem byl "překvapivě malý" Ericsson. Připadá vám i dnes tak malý? 

Pagery byly ve své době výsadou lékařů, záchranářů či vybraných manažerů. Zkrátka těch, co museli narychlo změnit svůj program a být co nejrychleji na určeném místě. Britové jsou rození hudebníci, a z toho také vychází následující reklama z roku 1980. Je o manažerovi, který "někde" není, protože mu o tom nikdo neřekl. Řešení? Samozřejmě pager.