Český telekomunikační úřad

Český telekomunikační úřad - budova ČTÚ | foto: Český telekomunikační úřad

ČTÚ zahájil s O2 řízení kvůli obvolávání zákazníků konkurence

  • 30
Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení s Telefónikou O2 kvůli obvolávání zákazníků konkurence. Na nevyžádané hovory svým zákazníkům v minulém i letošním roce si stěžoval T-Mobile i Vodafone.

Operátoři se na ČTÚ obrátili už loni v létě. Úřad pak začal marketingovou kampaň O2 vyšetřovat a letos v květnu po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů zahájil správní řízení. "Podle podnětu společnosti T-Mobile a Vodafone se jednalo o masivní marketingovou kampaň společnosti Telefónica trvající od května 2008 nejméně do září 2008," uvedla mluvčí úřadu Dana Makrlíková.

Telefónikou najatá firma od loňského roku volala zákazníkům T-Mobilu a Vodafonu, kteří hodně telefonují do její sítě, a přesvědčovala je o výhodách přechodu k O2. Firma přitom údajně zneužívala údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí.

"Vzhledem k tomu, že na toto téma dostáváme hodně dotazů od našich zákazníků, zveřejnili jsme dnes na našich webových stránkách více informací a radu, co dělat, pokud se do podobné situace dostanou," uvedl mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

T-Mobile podle mluvčí Martiny Kemrové rovněž využívá při nabízení svých produktů služby třetích stran. Na konci minulého roku ale přijal opatření, která mají snížit počet stížností na prodejce.