Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vodafone bude vysvětlovat automatické dokupování dat. Pochybení odmítá

  16:17aktualizováno  16:17
Zákazníci Vodafonu využívající data se v září dočkali výrazné úpravy pravidel FUP: po vyčerpání dat jim je automaticky aktivován nový balíček. Český telekomunikační úřad kvůli službě zpoplatněné částkou 49 korun zahájil s operátorem správní řízení pro podezření z uplatňování agresivní obchodní politiky.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

ČTÚ zároveň po Vodafonu požaduje změnu ve smlouvě, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Podle Drtiny je automatická aktivace postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal. Pokud chce tedy zákazník po vyčerpání FUP předejít dalším nákladům, musí si službu „Data nad rámec balíčku“ sám deaktivovat.

Správní řízení s operátorem zahájil úřad na základě stížností od zákazníků. Vodafone však pochybení odmítá. „Dokup dat nad rámec balíčku jsme zavedli v souladu se zákonem. Jsme připraveni o tom s ČTÚ nadále diskutovat,“ reagovala mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Úřad si posvítí i na virtuály

Na základě komplexní analýzy smluvních podmínek mobilních virtuálních operátorů se úřadu rovněž nelíbí, že společnost O2 nebo virtuální operátoři v její síti vyřizují reklamace prostřednictvím zpoplatněné zákaznické linky.

„Podle zákona přitom má prodávající přijmout reklamaci i v sídle nebo místě podnikání a nikoliv si vynucovat podání reklamace pouze jediným způsobem, který je nadto zpoplatněn,“ dodal Drtina.

Například ve všeobecných podmínkách virtuála Tesco Mobile je uvedeno, že „reklamaci na vyúčtování ceny je účastník oprávněn uplatnit u Tesco Mobile (zavoláním na zákaznickou linku Tesco Mobile) bez zbytečného odkladu...“ To platí i pro reklamace poskytované služby či výrobní vady (SIM, dobíjecí kupon). Minuta hovoru na tuto linku vyjde na 2,50 Kč.

Stejná sazba platí i na zákaznické lince Gorila Mobilu, nicméně právě v jeho všeobecných podmínkách není způsob reklamace nikterak blíže specifikován. Až v bodě týkajícím se předplacenky je uvedeno, že vadnou SIM kartu lze reklamovat na zákaznické lince.

Jen zákazníci třetího virtuála působícího v síti O2, kterým je Bleskmobil, se mohou podle všeobecných podmínek s reklamací obrátit i písemně na adresu sídla společnosti Telefónica Czech Republic.

S deseti z celkem šedesáti virtuálních operátorů působících v Česku pak ČTÚ zahajuje správní řízení kvůli nedodržení informační povinnosti oznámit včas změnu smlouvy v souvislosti s úpravou roamingových cen podle nařízení EU.

Autoři: ,


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Toto je prapředek vašich smartphonů. První android slaví 10 let

T-Mobile G1

Prvnímu mobilnímu telefonu s operačním systémem Android je 10 let. Stroj známý jako T-Mobile G1 byl totiž představen...

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Další z rubriky

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Leží v nemocnici bez wi-fi, tak chce po operátorech neomezená data

Ilustrační snímek

„Ahoj, jsu Kuba a chci změnit chování operátorů.“ Jakub Strouhal se prostřednictvím sociální sítě rozhodl bojovat za...

Češi nejsou spokojení s cenami tarifů, ale do změny operátora se nehrnou

Ilustrační snímek

Považují Češi cenovou politiku tuzemských operátorů za přijatelnou? Co je případně vede ke změně poskytovatele?...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz