Služba Dlouhé hovory, kterou svým zákazníkům nabízí T-Mobile, porušuje podle Českého telekomunikačního úřadu zákon. Konkrétně jde o zákon o telekomunikacích (151/2000 Sb.) a číslovací plán. Veřejná telefonní čísla totiž u nás mohou být jen devítimístná. Služba Dlouhé hovory umožňuje zákazníkům volat celou hodinu (maximálně 65 minut) za cenu tří minut – a to tehdy, když před telefonní číslo přidáte 7330.
Český telekomunikační úřad upozornil T-Mobile na porušení zákona a zahájil s firmou správní řízení. „Po obdržení výzvy od ČTÚ jsme se zabývali možnostmi jak odstranit rozpory v poskytování služby "Dlouhé hovory" s číslovacím plánem. Požádali jsme proto ČTÚ o výjimku z číslovacího plánu pro poskytování služby s přístupovým číslem 7330 na dobu od 7. 2. do 29. 2. 2004,“ uvedl pro Mobil.cz mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.
Služba Dlouhé hovory je platná jen do konce února, potom její poskytování T-Mobile ukončí. Podobnou službu jako T-Mobile nabízí i Oskar, pod názvem Štědré hodiny. Na rozdíl od T-Mobile se ale před telefonní číslo zadává kód *5 – a to už není porušení číslovacího plánu, byť jde fakticky o stejnou službu.
Na porušení zákona telekomunikační úřad upozornilo několik alternativních operátorů. Těm se totiž podobné služby nelíbí už z toho důvodu, že bojují za snížení propojovacích poplatků v mobilních sítí. Jeden z jejich nejsilnějších argumentů je to, že požadovaný propojovací poplatek je vyšší než ceny účtované koncovým zákazníkům a je to zřejmé obzvláště v tomto případě.
Zakázat podobnou službu kvůli propojovacím poplatkům nejde – vhodnou záminku poskytnul až sám T-Mobile tím, že použil pro Dlouhé hovory standardní číslo, čímž porušil číslovací plán. V každém případě lze očekávat, že boj pevných operátorů proti mobilním v nejbližších měsících řádně nabere na síle a dočkáme se spousty podobných kauz.