Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Operátor nechtěl zřídit internet, protože je to nevýhodné. Jenže musí

  15:30aktualizováno  15:30
Český telekomunikační úřad rozhodl ve věci stížnosti zákazníka O2, který se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal smluvního plnění ze strany operátora. O2 musí klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat, podle úřadu totiž nemůže smlouvu jednostranně zrušit, přestože je pro něj nevýhodná.

Operátor neplnil uzavřenou smlouvu, zákazník proto podal stížnost u ČTÚ. | foto: Profimedia.cz

Předmětem sporu je smlouva o zřízení služby internetového připojení včetně digitální televize O2, kterou zákazník a společnost O2 Czech Republic uzavřeli již 4. září 2014. Ani po více než měsíci však nedošlo k jejímu plnění. Zákazník tak podle informací ČTÚ vyzval 20. října 2014 operátora ke splnění smluvní povinnosti a neprodlenému zřízení objednané služby. Po této výzvě obdržel od O2 dopis, v němž byl informován o stornování objednávky na zřízení služby. Důvodem bylo evidování pohledávky na klienta z roku 2009.

V rámci podaného rozkladu pak operátor přišel s novým tvrzením, proč nedošlo k plnění smlouvy. V nemovitosti zákazníka prý není zřízen koncový bod pevné sítě. Kvůli zřízení předmětné služby by tak musel operátor investovat zhruba 79 tisíc korun.

Výňatek z článku 2.9 Všeobecných smluvních podmínek O2

Kdy Smlouvu neuzavřeme a Službu nezřídíme: O2 odmítne Návrh, pokud Zájemce:

...

c) neplnil nebo neplní své závazky vůči O2 nebo jiným subjektům nebo lze důvodně předpokládat, že takové závazky nebude plnit,

...

O2 sdělí Zájemci důvody odmítnutí Návrhu do 20 kalendářních dnů ode dne doručení Návrhu a vrátí mu případně složené jistoty nebo zálohy nejpozději do 60 kalendářních dnů ode dne odmítnutí Návrhu.

Nespokojený zákazník se proto obrátil na Český telekomunikační úřad, u kterého se v námitkovém řízení proti vyřízení reklamace domáhal, aby O2 byla stanovena povinnost zřídit služby sjednané smlouvu uzavřenou 4. září 2014, kdy se stala platnou a účinnou.

Úřad v prvním případě, tedy co se informace o pohledávce na klienta týče, dospěl k závěru, že operátor nedodržel všeobecné obchodní podmínky (viz box). Podle nich měl totiž důvody odmítnutí plnění smlouvy sdělit klientovi nejpozději do 20 kalendářních dnů od podpisu smlouvy, tedy do 24. září 2014. „Ani ke druhé námitce týkající se dalších investičních nákladů nebylo možné vzhledem ke koncentraci řízení přihlédnout,“ informoval ČTÚ v měsíční monitorovací zprávě.

Operátor podle stanoviska úřadu porušil svou povinnost, k níž se v předmětné smlouvě zavázal. V rozhodnutí tak společnosti O2 Czech Republic uložil povinnost klientovi objednané služby zřídit a začít poskytovat v souladu s uzavřenou smlouvou. Podle úřadu totiž nelze v tomto případě jednostranným právním úkonem (stornováním) ze strany operátora zrušit platně uzavřený smluvní vztah mezi operátorem a jeho zákazníkem.

Operátor se navíc v průběhu reklamace zcela jistě dostal do prodlení se splněním svého závazku, podle smlouvy má být totiž služba zřízena do 21 dnů ode dne jejího uzavření. „Je věcí navrhovatele, jak dále bude řešit prodlení operátora se splněním závazku i zda v případě, že by operátor pravomocné rozhodnutí případně dále nerespektoval, využije práva na exekuci nepeněžitého plnění podle vykonatelného rozhodnutí,“ informoval redakci Mobil.iDNES.cz tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Dodal však, že to jsou eventuality, kterými se úřad v řízení o námitce nezabýval a ani zabývat nemohl.

Autor:




Nejčtenější

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Ilustrační snímek
Geniální iPhonová finta. Odvezl si telefony za milion a čtvrt

Neobvyklou krádež řeší od 14. září newyorská policie. Pátrá po identitě muže, který si ze značkové prodejny Applu odvezl tři krabice plné iPhonů. Vydal mu je...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Další z rubriky

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

T-Mobile Streamon služba
Náhoda, nebo záměr? T-Mobile bleskově reaguje na neomezená data Vodafonu

T-Mobile bleskově zareagoval na novou nabídku datových neomezených balíčků Vodafonu. Službu Streamon představí ve stejný den, na kdy to naplánoval Vodafone.  celý článek

Vodafone nové logo
Vodafone spouští neomezené balíčky dat. Má k tomu nové logo

Mobilní operátor Vodafone mění na celoevropské úrovni svou tvář, má nové logo i slogan. Aby to česká pobočka řádně oslavila, připravila pro zákazníky i novou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.