Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile | foto: Mobil.iDNES.cz

Co v televizi neuvidíte! Natáčení neuvedených reklam T-Mobile

  • 42
Reklamní spoty na novou službu Mých5 od operátora T-Mobile jistě všichni známe. My jsme však byli u natáčení spotu, který operátor nakonec v Česku nenasadil. Reklamu natáčenou v Praze mohou však vidět diváci v Německu nebo Velké Británii. Jak natáčení vypadalo?

Na sklonku léta jsme měli možnost podívat se na natáčení reklamy operátora T-Mobile. Mnoho informací jsme tehdy k dispozici neměli – spot prý měl být určen pro službu, kterou T-Mobile teprve uvede a přikládá jí velkou důležitost.

Dnes již víme, že šlo o reklamu na horem dolem propagovanou službu Mých5, která se u nás zapsala svou kontroverzní reklamní kampaní v ulicích měst. Reklamu, na jejímž natáčení jsme byli přítomni, nakonec operátor v České republice paradoxně nepoužil. Spot ale nasadil od počátku října v Německu a od listopadu také ve Velké Británii. V Česku prý nebyla odezva na původně natáčenou reklamu příliš dobrá – Češi prý nechápou sdělení výsledného reklamního spotu, zatímco naši západní sousedé s jeho pochopením nemají potíže. V naší domovině tak vznikly známé spoty kamarádů vždy ochotných poradit a dohadujících se kamarádek, které jsou prý místním zákazníkům bližší.

Který ze spotů je vám bližší ostatně můžete posoudit sami. Televizní reklamy jistě znáte, případně není problém je najít na serveru YouTube. Německý reklamní spot, který se natáčel v Praze, můžete shlédnout níže.

A jak se vlastně ona u nás nakonec nepoužitá reklama natáčela? Ono natočit takový třicetisekundový spot není tak jednoduché, jak se zdá. My jsme na natáčení strávili několik hodin a během té doby jsme byli svědky vzniku dvou scén, které ve výsledné reklamě vyplňují jen několik sekund. Ostatně, z fotografií jistě poznáte, o které scény jde.

Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Jejich samotný vznik je také jistě zajímavý. Vše se točilo za téměř plného provozu v jedné z vinohradských uliček, kudy například projížděl i linkový autobus. Filmaři vždy jen na chvíli zastavili provoz, aby mohli natočit pár sekund materiálu. Pak následovalo podstatně delší období přípravy na další záběr.

Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Scéna se skákajícím párem, která celý spot zakončuje, se točila ve dvou fázích. Nejprve si několikrát z balkonu skočil kaskadérský pár, který přistával do tradiční hromady krabic. Skok se několikrát opakoval, mezi tím vždy došlo k vyměnění pomuchlaných krabic za čerstvé. Následovalo hemžení při kompletním úklidu papírových beden a příprava na další záběry. V druhé fázi natáčení scény figurovali již samotní herci – ti nikam neskákali, jen vyšli na balkon a odbyli si pohledy, které  jsou v reklamě v detailu.

Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Druhá scéna, jejíhož natáčení jsme byli svědky, je zajímavější svým technickým provedením. Klubko kutálejících se kamarádů bylo totiž součástí speciální konstrukce, kterou samozřejmě museli filmaři z konečné verze odstranit. Postavy v klubku byly samozřejmě umělé, ale vypadaly opravdu věrohodně – při prvním kontaktu s nimi jsme se divili, co to tam ti lidé dělají. Před natáčením scény s kutálející se skupinou lidí nás zaujal zběsilý úklid, který zaměstnanci štábu prováděli – ze spár mezi dlažebními kostkami na chodníku musel zmizet i vyrůstající plevel.

Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile Natáčení reklamy T-Mobile

Výsledný reklamní spot je tak dílem práce překvapivě velkého množství lidí – jen takříkajíc „na place“ se jich hemžilo snad něco ke třiceti. Početný musel pochopitelně být následně i tým, který se zabýval zpracováním natočeného materiálu. Nemalý musel být i rozpočet natáčení.

To místní verze spotů jistě vyšla levněji a nebyla tak pracná. Jak jsme již řekli, přesto podle operátora na místním trhu působí na zákazníky lépe, než kdyby byl použit původní spot. Po vzoru konkurence si ani u T-Mobilu neodpustili nějaký ten vtípek a tak vám jako bonus na závěr nabízíme nezveřejněnou verzi holčičí reklamy.