Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co nám přinese DCS-1800 síť II.

aktualizováno 
Pokračujeme v odkrývání tajů sítě DCS, dnes je na řadě marketing. Co prinese DCS zákazníkovi a co operátorovi?
marketing Zatímco minule jsme si povídali o základních technických odlišnostech sítě DCS-1800 od GSM-900, dnes je na čase říci si něco blíže o tom, jak lze marketingově tyto odlišnosti zhodnotit a tedy co DCS-1800 přinese operátorovi a zákazníkům.

Především již bylo řečeno, že GSM a DCS sítě jsou co do spektra funkcí více méně totožné. Také jsme uvedli, že DCS se liší především vyšší kapacitou sítě, podstatně přesnější a lepší regulací pokrytí, znatelně přesnější lokalizací mobilního telefonu a nižšího nároku na proudový odběr mobilního telefonu. Vcelku to nevypadá jako nic moc výhody, ale lze je poměrně příjemně zhodnotit.

Citelnou výhodou je právě vyšší kapacita sítě DCS oproti GSM - je k dispozici zhruba čtyřnásobek kapacity. To dává reálnou šanci kapacitu smysluplně využívat - GSM operátoři mají se šířkou pásma problémy. Jak se toho dá využít? Méně viditelný systém využití je podbízení se roamingovým partnerům. To je velmi důležité pro finanční stabilitu, příjem z roamingových hovorů představuje velmi zajímavou část. Díky vyšší kapacitě sítě si ale DCS operátor může dovolit snížit ceny roamingu tak, aby mu majitelé dualband telefonů dávali přednost a tím aby mu platili hovorné předražené o desítky procent, ale stále levnější než hovory od GSM operátorů limitovaných kapacitou vlastní sítě.

Další možností vázající se k vyšší kapacitě je právě zvýšení přenosové rychlosti dat. DCS-1800 se sice neliší v základní přenosové rychlosti 9,6 Kbps / 14,4 Kbps, ale díky vyšší kapacitě bude operátor s velkou pravděpodobností výrazně ochotnější nabízet GPRS vysokorychlostní datové přenosy na rychlostech 115-400 Kbps za rozumnou cenu. Zatímco operátorovi GSM by se tímto výrazně odčerpávala kapacita sítě, pro DCS operátora kapacita není takový problém a proto je možné, že právě na nabídku technicky vyspělých služeb bude chtít lákat nové klienty.

Díky vyšší přesnosti lokalizace polohy klienta v síti DCS pak je možné rozvinout další zajímavou funkci a to zavedení tarifikace tzv. Home Zone. Tato tarifikace se již v některých DCS sítích používá. V podstatě jde o to, že zákazník zadá polohu svého domova a síť DCS si pak je schopna zjistit, kdy se v této lokalitě nachází. Pokud se nachází doma, tedy v tzv. homezone, pak jsou jeho telefonní hovory tarifikovány podobně, jako hovory v pevné telefonní síti. Pokud je DCS operátor navíc spojen s operátorem pevných telefonních linek, pak může být různě čarováno s přesměrováním tak, že mobilní telefon vlastně funguje jako bezdrátový telefon pevné telefonní sítě atd.

Právě konvergence mobilní a pevné telefonní sítě je silnou stránkou DCS-1800 sítí. Ty totiž nabízejí dostatek kapacity, dostatek možností týkajících se lokalizace polohy a především jejich postavení na mobilním trhu jejich provozovatele předurčuje k hledání nových cest a nových možností, jak se přiblížit platícímu zákazníkovi.

Na první pohled se může zdát, že je jen málo věcí, které DCS nabízí navíc oproti GSM - ve skutečnosti jde o velmi podstatné záležitosti, které posunují DCS síť blíže k sítím třetí generace. Pro ty je totiž typické "plýtvání" technologických zdrojů na úkor videokonferencí a širokopásmových přenosů.

Autor:


Témata: mobilní


Nejčtenější

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

Koncept iPhone 5X
Líbil by se vám malý bezrámečkový iPhone?

Kdyby se Apple nikdy nerozhodl pro velké iPhony a dál vyráběl kompaktní modely, možná právě takto by vypadala letošní speciální edice. Jeho podobu navrhlo...  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Microsoft připravil dárek pro nejvěrnější fanoušky mobilních Windows

Mobilní Windows už nejsou pro Microsoft prioritou, jejich vývoj ukončil. Přesto americký gigant vydal stejně jako pro počítače aktualizaci Fall Creators Update.  celý článek

Další z rubriky

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Xiaomi Mi A1
Raketové Xiaomi. Superlevné mobily útočí i na Česko

Čínské Xiaomi po loňském oslabení letos očekává rekordní prodeje. Podle odhadů vedení by celkový objem vyexpedovaných smartphonů měl dosáhnout 90 milionů kusů....  celý článek

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.