Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co musí Eurotel udělat, aby se stal oblíběnějším?

aktualizováno 
Co musí Eurotel udělat, aby se stal oblíběnějím?

když jsem minulý týden dával veřejně k nahlédnutí seznam toho, co musí Radiomobil učinit, aby se stal v očích lidí seriósním, neočekával jsem ani, kolik mailů typu: "To bylo přesné" či "To´s vyhmát..." dostanu. Ale našlo se i mnoho takových, kteří se ptali "A o Eurotelu nic?" Ptali se správně. O týden později přicházím s kritikou firmy Eurotel v tomto dokumentu, příznačně nazvaném Co musí Eurotel udělat, aby se stal oblíbenějším?

Co si nalhávat a namlouvat. Monopol firmy Eurotel nás sužoval po více, než pět let - a najednou se máme radovat z chrabrého dobrodince, pokrývajícího naši zemi signálem GSM? Máme najednou zapomenout na to, že starý NMT telefon, se kterým dnes už ani nemůžeme na veřejnost, stál před několika lety přes sedumdesát tisíc korun? Máme snad zapomenout na placení příchozích hovorů? Máme snad zapomenout na to, že kdysy nebyly účty za telefon pod deset tisíc korun?

Ó ne drahý Eurotele - češi jsou národ pamětlivý a sveřepý. Pro nás jsi po pět let byl monopolem se vším, co k tomu patří. Rozhodoval jsi o osudu nás, kdož jsme přes neviditelné pojítko radiového signálu byli spojeni se světem. Stěžovat na tebe si nebylo kde. Když něco fungovalo, byla snaha o nápravu minimální. A najednou tě máme chápat jako pružně reagující firmu, která proplouvá tržním prostředím konkurence?

Jak nereálná je tato představa. Pořád zůstáváš v očích lidí monopolostickým molochem, stále přetrvává dojem, že jsi něco nehybného, něco strnulého.

Nakolik je to dnes pravda? Pohlédneme-li pravdě do očí, již jenom málo. Má-li někdo dostat vyznamenání za zvládnutí marketingu, měl bys to být ty. V neuvěřitelně krátké době jsi změnil vystupování z nechutného spratka na rozumného a kultivovaného managera. Ale přesto mám několik výhrad, které by tě mohly nutit k zamyšlění.

Je opravdu nutné, aby reklamní kampaň byla vedena ve stylu: "Méněcení jsou ti, kdo si kupují konkurenční věci?" Chceš tím snad naznačit, že já, tolik let tebou deptán, jsem najednou méněcený, když jsem se rozhodl pro druhou cestu? Pohrdáš snad á priori zákazníky, kteří mají dobrou paměť a neradi riskují stejné chyby?

Je opravdu nutné, aby z Eurotelu byla neprůstřelná bašta, jakou by záviděly snad všechny pohraniční opevnění? Je nutné, aby z poza tvých zdí neproklouzla ani informace o tom, co chystáš a co připravuješ? Souvisí to s tebou raženou cestou "Vše mimo mne je od zlého" - řečeno slovy evangelií? Setrváváš snad nadále v dogmatu o tvé všeobsažnosti, že svým zákazníkům nechceš dát najevo ani to, zda se někdy přizpůsobíš cenám?

Je opravdu nutné, abych se dodnes setkával ve tvých střediscích s jistým přehlížejícím postojem "Já jsem z Eurotelu a kdo je víc?" Cožpak neplatí ono obchodnické "Já jsem zákazník a to je víc!" ??? Nebo to snad opět zapadá do tvojí filosofie "Mimo mne není spásy!" ???

Připusťmě jednu důležitou věc: vším, čím Eurotel je dnes, tím se stal v okamžiku, když se na scéně objevil Radiomobil a dal jasně najevo, že bude ochotně tím, kdo hodí na rakev pohřbívaného molocha květiny. Pokud jsi milý Eurotele zodpověděl všechny předchozí otázky záporně, pak je to výborné. Pokud s tím něco hodláš dělat, pak ti gratuluji.

Pokud ne, tak příjde jednou den, kdy ty spláčeš nad výdělkem - a to doslovně. A ten den je daleko jenom tolik, kolik BTSek máš náskok před sítí Paegas.

Toto jsem sepsal po delším rozvažování. Jedinou inspirací mi byly dva listy papíru: prvním byla faktura Eurotelu z roku 1992 a tím druhým byla faktura Radiomobilu z roku 1996. Stonásobný rozdíl (opravdu stonásobný - 60 000Kč x 600Kč) mi byl můzou. Může se stát, že jsem něčeho opomněl. Prosím laskavé čtenáře, aby mne doplnili.

Autor:


Témata: publicistika


Nejčtenější

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Další z rubriky

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.