Výrobců smartphonů s Androidem je obrovské množství a oproti zavedeným velkým značkám nemají příliš šanci zaujmout. To platí pro dříve dominantní značky i nepřeberné množství především menších čínských výrobců. Nezbývá jim, než zvolit osvědčenou strategii, kterou je kopírování úspěšných modelů.
V rozhovoru pro server Engadget to potvrdil zástupce čínské společnosti Leagoo. Situace na trhu se smartphony je podle něj taková, že prodeje padají i takovým velikánům, jako je LG nebo Sony.
Nejčastěji se v současnosti kopíruje iPhone X. Není náhoda, že nový model Leagoo S9 je takřka přesnou kopií posledního smartphonu od Applu. V portfoliu značky Leagoo najdeme i napodobeninu špičkového modelu Huawei Mate 10 Pro.
Strategie novodobé Nokie
Engadget to přirovnává ke strategii novodobé Nokie. Tato značka pod novým vlastníkem dokázala zaujmout šikovnou strategií, kdy oprášila své staré ikonické telefony. Loni to byl model 3110, letos se vrátil „banán“ 8110.
Mánie kopírování iPhonu X dosáhla vrcholu, podívejte se |
V případě čínských smartphonů samozřejmě jde jen o fyzické kopie známých smartphonů. Výbava musí odpovídat nízké ceně, za kterou Leagoo své produkty prodává. Model S9 má například dvojitý fotoaparát nevalné kvality, samotný smartphone by potřeboval pořádně doladit.
Leagoo je zajímavé tím, že jako čínská firma v Číně své smartphony vůbec neprodává. Na jejich domácím trhu je prý konkurence tak silná, že malá značka jako Leagoo nemá šanci uspět. Výrobce má dvě továrny a zaměstnává několik stovek zaměstnanců.
Leagoo se zaměřuje na některé asijské trhy a východní Evropu. Po obchodní stránce se firmě zřejmě daří obstojně, jinak by si nemohla dovolit sponzorovat anglický fotbalový klub Tottenham Hotspur.