Podle analytické společnosti IDC je jedničkou mezi takzvanou nositelnou elektronikou Apple se svými Apple Watch. V prvním čtvrtletí jich prodal čtyři miliony a zájem o ně meziročně vrostl o 13,5 procenta.
Druhý je v tomto segmentu trhu čínský výrobce Xiaomi, který za Applem nijak nezaostává. V prvním letošním čtvrtletí Xiaomi prodalo 3,7 milionu chytrých náramků a hodinek. Ovšem prodeje Xiaomi meziročně vzrostly pouze o 2,3 procenta.
Třetí je Fitbit s prodejem 2,2 milionu náramků a chytrých hodinek, čtvrtý je Huawei s 1,3 milionu prodaných přístrojů a pátý Garmin se zaokrouhleným stejným počtem. Fitbit si však připsal velký propad o 28,1 procenta, Huawei naopak raketově vyrostl o 147 procent. Garmin zvýšil prodeje o 6,1 procenta.
Zajímavé je, kde si zákazníci nositelnou elektroniku, tedy chytré hodinky a chytré náramky, kupují. Největším trhem pro toto zboží je Čína, kde se podle IDC minulý rok prodalo zcela dominantních 50,6 milionů přístrojů na ruku.
Hodně se jich prodá i ve Spojených státech. Američtí zákazníci si takových zařízení loni koupili 31,3 milionu. V ostatních částech světa jsou prodeje mnohem nižší. Relativně velkým trhem je ještě Velká Británie, ovšem tamní prodeje za Čínou a USA výrazně zaostávají, prodalo se tam 5,1 milionu chytrých hodinek a náramků. Británie je v tomto segmentu přesto třetí největší trh na světě.
Celkem tyto tři trhy absorbovaly tři čtvrtiny všech prodaných přístrojů. To pro výrobce není příliš dobrá zpráva, velká část světa totiž o tyto přístroje moc nestojí.