Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chytré hodinky: buď s vodotryskem, nebo musí být drahé

  0:18aktualizováno  0:18
O chytrých hodinkách všichni mluví, každý je chce vyrábět, ale prodeje jsou zatím za očekáváním - mírně řečeno. Rozseknout to může Apple. Watch jsou sice extrémně drahé, přesto to vypadá na první chytrohodinkový úspěch. Proč? Protože vypadají jako prémiové hodinky. A o to jde.

Chytré hodinky jsou na trhu zhruba dva roky. Namluvilo a napsalo se o nich hodně, ale reálně to zatím žádný extrémní hit není. Prodeje v porovnání se smartphony jsou slabé, nebo přesněji řečeno zanedbatelné. Něco lze přičíst na vrub zatím omezené nabídce, něco výbavě, ale jak to tak vypadá, tak hlavní problém je v designu.

Výbava chytrých hodinek je v podstatě stejná. V principu mají sloužit jako snadno přístupný upozorňovač na nejrůznější notifikace, v podstatě jsou prodlouženou rukou smartphonu. A to umí dnes všechny hodinky. Některé lépe, některé hůře. Stejně tak zvládají sportovní aplikace, což je další důvod, proč si zákazníci chytré hodinky pořizují, nebo by si je pořizovat mohli.

Apple Watch

Existuje i speciální kategorie chytrých hodinek, které jsou vlastně mobilem na zápěstí. Výrobci je pasují do role náhradního smartphonu třeba na víkend. Jenže pokusů o mobil na zápěstí bylo v historii už mnoho a byl by to zázrak, kdyby to tentokrát vyšlo.

Současné chytré hodinky vypadají dost podobně. A to včetně těch od Applu. Vypadají jako elektronika na zápěstí, nikoliv jako hodinky. A v tom je zakopaný pes. Pokusy přizpůsobit design klasickým hodinkám tu samozřejmě byly a jsou, třeba Moto 360 od Motoroly. Jenže dobře to vypadá na obrázku, v reálu to už takový šlágr není. Respektive v kontextu elektroniky na zápěstí to není špatné, ale v porovnání s klasickými hodinkami je to většinou bída.

Apple se dostal nejdál, jeho Watch (některé modely) vypadají luxusně (jako solidní hodinky) a také tomu odpovídá jejich až šíleně (na poměry chytrých hodinek) vysoká cena. Ta se totiž šplhá až k 17 tisícům dolarů (více než 420 tisíc korun). Jenže tak to v hodinářském byznysu chodí. Klasické náramkové hodinky v podstatě umí především jednu věc, a tou je informace o čase. Přesto se výborně daří výrobcům s hodinkami za desítky i stovky tisíc korun.

A když pomineme ty nejlevnější, tak i hodinky za pár tisíc jsou v porovnání s mobily nebo chytrými hodinkami vlastně drahé zboží. Módní a nikterak luxusní hodinky stojí od pěti tisíc korun, a když ukážou vedle času i datum, tak je to luxus. Přesto jejich prodeje nejsou špatné.

Připomenout můžeme digitálky. Když v osmdesátých letech přišly masově na trh, byl to hit. Uměly toho hodně, od kalkulačky po databanku. Jenže dnes je to opět jen okrajový segment trhu, úspěšné jsou třeba mezi sportovními hodinkami.

U hodinek jde prostě především o design a asi i o tradiční představu zákazníků, co chtějí na zápěstí nosit. Počítač na zápěstí prostě zatím není to, po čem by masy toužily.

Že je design klíčový, už pochopilo víc výrobců, jenže ono to nebude tak snadné. Aby se udržela nízká cena, tak se pravděpodobně musí šetřit na materiálech.

Výhodu mají „geekovské“ hodinky jako třeba Pebble, ty se prodávají slušně a jejich technický design je výhodou. Jenže co funguje u startupu, zjevně nefunguje u masových značek jako Samsung, LG, Huawei a další. Problém není ani u sportovních modelů, kterým ale zase konkurují levnější náramky. I zde je ale poměrně úzká cílová skupina, která se navíc zdá již nasycená.

Co tedy výrobcům zbývá? Místo na funkce by se měli zaměřit na design a hlavně na materiály a zpracování. A když funkce, tak něco extra. Možná by pomohl hodinářský nesplněný sen - hodinky s vodotryskem. Ty chytré by k tomu mohly hrát hudbu a přidávat světelné efekty.

Autor:




Nejčtenější

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový Android má extrémně málo smartphonů. U Applu je to úplně jinak

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Další z rubriky

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.