Přenos čísla může být velmi komplikovaný. Hlídejte si pečlivě obsah smlouvy s operátorem. Ilustrační snímek.

Přenos čísla může být velmi komplikovaný. Hlídejte si pečlivě obsah smlouvy s operátorem. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Chtěl přenést číslo. Nervy drásající proces trval dva měsíce

  • 218
Náš čtenář Milan Hozák uzavřel s obchodním partnerem Telefóniky O2 smlouvu na paušální služby na dobu neurčitou a bez jakýchkoliv závazků. Když ale své číslo chtěl přenést ke konkurenci, operátor po něm neoprávněně požadoval smluvní pokutu a přenos čísla se táhl déle než dva měsíce.

Milan Hozák chtěl své číslo přenést ke konkurenci začátkem listopadu. Postupoval klasickou cestou, tedy ukončením smlouvy a žádostí o přenos čísla. Dozvěděl se však, že mu nebude vyhověno, protože vzhledem ke speciální akci uvedené ve smlouvě je vázán ke společnosti na dobu určitou a musel by uhradit značnou smluvní pokutu.

Čtenář obratem zaslal jako důkaz nepravdivosti tohoto tvrzení kopii smlouvy, kterou vlastnil a ze které je jasně vidět, že žádná podobná akce nebo závazek neexistuje. Následně se na zákaznické lince dozvěděl, že pokuta je skutečně neoprávněná, ale bude muset znovu navštívit značkovou prodejnu a znovu podat výpověď. Učinil tak a pracovnice za přepážkou jej ujistila, že už bude vše v naprostém pořádku a přenesení čísla nic nebrání. Jaké ale bylo jeho překvapení, když zjistil, že přenos čísla se stále nekoná a O2 znovu vyžaduje pokutu. To uže se čtenář obrátil na redakci Mobil.cz a na Český telekomunikační úřad.

Mezitím Telefónica čtenáři odpověděla, jeho závazek skutečně odstranila a proces přenosu čísla po třetí návštěvě na pobočce konečně začal. Odpověď ovšem čtenáře příliš neuspokojila. Stálo v ní mimo jiné: "Máme zájem na vyřešení celé záležitosti k Vaší spokojenosti a proto bylo na základě Vámi doložené smlouvy výše uvedené depozitum stornováno a závazek k uvedenému číslu odstraněn."

Odpověď Telefóniky paní Hozákové

Vzhledem k tomu, že žádný závazek nikdy ani nevznikl, nepovažoval čtenář tuto vyhýbavou odpověď za dostatečnou satisfakci a požadoval po Telefónice dobropis na částku, kterou uhradil za dvě poslední faktury v době, kdy již měl mít číslo dávno přeneseno. Telefónica se nakonec rozhodla čtenáři vyhovět a Mobilu.cz rovněž poskytla vyjádření k celé kauze.

"Všechno vzniklo při uzavírání smlouvy naším obchodním partnerem se zákazníkem. Klient dostal smlouvu bez zaškrtnutého závazku, nicméně k nám byla doručena smlouva s označeným závazkem. Od tohoto klíčového okamžiku vznikly všechny navazující problémy. Jako omluvu za toto nedorozumění mu nabídneme vystavení dobropisu na dvě poslední faktury. Rozhodně to nebyla systémová chyba, ale selhání jednotlivce, což nás ale samozřejmě mrzí," uvedla Michaela Staňková z O2.