Chcete mobil za kačku? Vypovězte operátorovi smlouvu

  • 213
Pokud vám končí platnost smlouvy a chcete mobil skoro zadarmo nebo výhodnější ceny za volání, pohrozte operátorovi výpovědí. Možná pak získáte obojí. Přečtěte si zkušenosti jednoho z našich čtenářů s ukončováním dvouleté smlouvy s operátorem.

Znáte to. Celé dlouhé měsíce mají navrch. Musíte jim platit měsíční paušály. Novým zákazníkům slibují modré z nebe a ti stávající jakoby pro ně neměli cenu.

Jednou za čas se ovšem karta obrátí. Platnost smlouvy vyprší a mobilní operátor dostane strach, že utečete ke konkurenci. Dobře totiž ví, že nový zákazník ho bude stát mnohem víc, než udržení toho stávajícího.

Následující řádky popisují zkušenosti jednoho z našich čtenářů. Z výpovědí jiných uživatelů však víme, že je tento postup ze strany operátora běžný. Z pochopitelných důvodů jej ovšem oficiálně neprezentuje a nelze tak ani zaručit, že se zachová vždy stejně. 

Čtenář radí čtenářům

Dočkal jsem se i já. Měsíčně utratím za telefon v průměru 1300 korun a  občas volám přes hranice v obou směrech. Všechno začalo nevinnou SMS zprávou od operátora, že můj tarif podmíněný dvouletou smlouvou bude do 24 hodin změněn na obyčejný. Žádné další informace zpráva neobsahovala.

Protože jsme věděl, že má smlouva je u konce a tudíž končí i tarifní zvýhodnění, bylo mi jasné, co se děje. Stát se podobná věc třeba mému dědovi, ani by chudák nevěděl jestli je změna tarifu k lepšímu, nebo k horšímu. Vysvětlující poznámky nebo odkaz na další informace v SMS zprávě chyběly.

Rozhořčeně jsem tedy zavolal na infolinku, popsal svůj problém, vyjádřil nespokojenost a pohrozil ukončením spolupráce. Věděl jsem, že jeden z mých  kamarádů, který ukončoval smlouvu, totiž získal výborný telefon skoro zadarmo, a tak se nakonec rozhodl u operátora zůstat.

Operátorka mi jen přívětivě sdělila, že informace o délce trvání smlouvy jsem si mohl zjistit jinde. Následovalo několikaminutové přemlouvání k tomu, abych prodloužil smlouvu standardním způsobem. Nabídku jsem nepřijal a náš hovor skončil. Tři dny se nedělo nic, já na celou věc pomalu zapomněl a smířil se s tím, že smlouvu prodloužím za běžných podmínek.

Volá operátor: „Mám pro vás nabídku...“
„Dobrý den, tady zákaznická podpora...,“ ozvala se mi po třech dnech ze sluchátka operátorka. „Mám tady informace, že hodláte provést určité změny ve vaší smlouvě. Mohl byste mi prosím zopakovat o co by přesně šlo?“ začala operátorka zkušeně, aby mi hned nenahrála na smeč. 

Znovu jsem tedy popsal situaci, která se odehrála před třemi dny. Na závěr jsem ještě potvrdil, že jsem  rozhodnut odejít ke konkurenci za lepším tarifem a výhodným nákupem mobilního telefonu.

Operátorka mi shovívavě vysvětlila, že jejich oddělení je tady právě proto, aby mi pomohlo ušetřit, a nabídla mi zvýšení tarifu. S ním bych měsíčně platil paušál dvakrát vyšší než doposud, ale zato bych získal třikrát více volných minut. Trochu mě šokovalo, jak dobře dokázal operátor manipulovat s nabídkami. Nejdříve chtěl, abych ušetřil, a pak mi nenápadně nabídl vyšší tarif.

Nenechal jsem se nachytat a odvětil, že vyšší tarif mi opravdu nepřipadá jako cesta jak ušetřit peníze. Hlas z infolinky se v té chvíli stal ještě milejším. Vysvětlil mi, že se jednalo pouze o nabídku a můžeme se jistě dohodnout na jiném řešení.

Telefon za korunu
„Nejsem spokojen s výší měsíčních plateb a navíc bych si chtěl koupit nový telefon,“ kontroval jsem. Operátorka ani na chvilku nezaváhala. Z této fáze hovoru jsem mimo jiné vytušil, že jsem se svými požadavky mohl jít ještě dál. „Co kdybych vám tedy nabídla obě možnosti? Výhodnější volání i výhodný nákup telefonu?“ odrazila útok operátorka a bylo dobojováno.

„To zní zajímavě,“ zněla moje odpověď.  Nechal jsem si vysvětlit podmínky výhodného nákupu telefonu. Při něm totiž musíte podepsat takzvané minimální plnění na dobu dvanácti měsíců. Souhlasil jsem se zvýhodněným mobilním telefonem a s pocitem vítěze zahájil čekání na kurýra s vysněným balíčkem.

A vítězem se stává?
Vítězem smluvního klání se stal samozřejmě můj operátor. Ten nejenže dosáhl prodloužení smlouvy na další dva roky, ale ještě mě přinutil koupit si u nich telefon. I když jsem jej získal levněji, než kdybych postupoval standardní cestou, operátor nepochybně dobře ví, co mi všechno může nabídnout, aby to pro něj bylo ještě výhodné.

Chcete-li tedy telefon skoro zadarmo a výhodné volání k tomu, zkuste být na svého operátora trochu přísnější, jednou za dva roky na to určitě máte nárok. Operátoři si svých zákazníků váží a nenechají vás jen tak odejít. Na konkrétní dotaz k podobným nabídkám nám ovšem jasnou odpověď nedali. - více zde...

Máte podobné zkušenosti? Podělte se s nimi v diskusi