Poslední dobou se na našem trhu rozmáhají linky IP, jejichž prostřednictvím Vám telekomunikační giganti vnucují své, údajně levnější telefonování. Ti, kteří vynaložili nemalé finanční prostředky na propojení své pobočkové ústředny se sítí daného operátora, doslova zapláčou. Český Telecom totiž ukázal svou druhou, lidštější tvář svého monopolu a vyšel vstříc věrným zákazníkům.
Zvýšení měsíčního paušálu vyvolalo u všech nevole, což se Český Telecom rozhodl kompenzovat 82 minutami spojení zdarma. Uznejte sami, nabídka je to vskutku královská, když za 175 Kč/měsíc máte k dispozici téměř hodinu a půl telefonování např. po celém světě. To vám žádný jiný operátor nenabídne!
Pokud bezplatné spojení využijete k vnitrostátním nebo snad dokonce místním hovorům a posléze se rozhodnete zavolat např. svému strýci v USA, přijde vám vhod automaticky aktivovaná služba X-call. Každý pracovní den v době od 7 do 17 hodin resp. víkend od 6 do 19 hodin budete hovořit se zahraničím za cenu měziměstského hovoru. Pro jistotu podotýkám, že v kvalitě mnohonásobně převyšující EuroTel Netcall 55 popř. Paegas Internet Call. Navíc využití levné cesty nepoznáte dřív, než v telefonním účtu, neboť nebudete muset vytáčet žádnou zvláštní předvolbu.
Další službou hovořící pro využívání služeb Českého Telecomu je záznamník, bezplatně dostupný každému uživateli. Zatímco v propagačních letáčcích Vás operátor přesvědčuje o jeho ovládání prostřednictvím volání na zelenou linku a následném využívání tónové volby, tak přitom umně skrývá skutečnou podstatu. Na první pohled by se mohlo zdát, že danou službu zajišťuje samotná ústředna, k níž jste připojeni, pomocí běžného systému hlasové pošty. Tento názor je však mylný. Ve skutečnosti každý uživatel, který o službu požádá, dostane fyzický digitální záznamník, odpovědní technici ho připojí v budově ústředny a nastaví vzdálený přístup. Zavoláte-li na telefonní číslo pro výběr vzkazu, tak vás ve skutečnosti dekodér 1 z 100 000 přepojí na zmíněný záznamník. Vy však nic nepoznáte, neb je to záležitostí okamžiku. Bohužel se žádnému z redakčních agentů nepodařilo zjistit, která že firma dostala takovouto gigantickou zakázku spočívající v dodávce několika milionů digitálních záznamníků.
Máte-li rádi všechny své hlasové vzkazy pod maximální kontrolou, tak požádejte zákaznické středisko Českého Telecomu o formulář k vydání digitálního záznamníku (pozor, nemají ho na všech místech). Musíte být však vytrvalí, neboť si určitě dovedete představit nadšení techniků, kteří musí v desítkách, dokonce až stovkách tisíc záznamníků najít právě ten Váš, odpojit ho ze změti kabelů a vyřadit z dekodéru. Pro jistotu upozorňuji, že tato služba se vztahuje pouze na fyzické osoby s trvalým pobytem v ČR po dobu nejméně 5-ti let.
Užitečnou novinkou, o níž se vedení Českého Telecomu rozhodlo veřejnost rovněž neinformovat, bylo vytvoření sítě kurýrní služby. S tvrzením, že obyvatelstvo by si tento vstřícný krok vyložilo jako alternativu telefonním linkám o ni informovalo pouze několik velkých firem a vyvolenou skupinu novinářů. Ostatní o ni prý uslyší přibližně v červnu, kdy ČT plánuje oficiální spuštění komerčního provozu. Po zavolání na bezplatné telefonní číslo 0800 1 58797 (0800-1-KURÝR) se Vám ozve hlas operátora/ky, tázající se na místo určení a velikost zásilky. Volající bude identifikován dle svého telefonního čísla a na místo, odkud volal (včetně telefonní budky) operátor vyšle odpovídající vozidlo. Placení bude rovněž unikátní. Kurýr po dobu své cesty bude volat na Váš účet v rámci UTO (uzlového telefonního obvodu). Vy tak nebudete platit vzdálenost ani druh dopravy (kolo, motorka, automobil, dodávka), ale dobu doručování zásilky. Nedostanete ani žádnou doplňující fakturu, pouze na konci měsíce běžný telefonní účet.
Doufám, že tento sumář výhod Českého Telecomu narušil Vaše pevné rozhodnutí využívat služby Nextry, Aliatelu, GlobalOne, ... a zamyslíte se nad skutečně kvaltiním operátorem, který svou paletou služeb a nízkých cen yhoví skutečně každému.