Ve všech případech se jednalo o telefon Nokia 7110, jenž byl ukazován v okamžiku, kdy rozhovor s osobností pro Události byl veden po telefonu. Telefon Nokia 7110 byl jednoznačně viditelný, zobrazený na polovině obrazovky televize a to po dobu vždy až několika desítek vteřin, po celé trvání rozhovoru. Tato vysílání Událostí měla na starosti již nová ředitelka zpravodajství Jana Bobošíková.
V České televizi přitom již delší dobu platí pravidlo, že se televize takovéto „skryté reklamě“, tedy zdůrazňování či presentaci značky, firmy nebo výrobku mimo reklamní čas, musí vyhýbat. (Mimochodem skrytá reklama měla být jedním z důvodů ukončení známého Receptáře.) To platí zejména v případě zpravodajských relací. Skutečnost, že se podobný přehmat podaří nové ředitelce zpravodajství pár hodin po jejím nástupu do funkce asi těžko omluví vypjatá atmosféra, ve které zpravodajství vznikalo.
V danném případě naštěstí nešlo o placenou reklamu, což nám potvrdil Petr Hošek z firmy Nokia. Podle názoru jednoho z pracovníků ČT se jednalo nejspíše o lajdáctví. Někdo potřeboval žánrový obrázek do Událostí na místo, kde jsou vedeny telefonické hovory a místo aby vytvořil neutrální obrázek telefonu bez možnosti identifikace značky, jak je obvyklé, použil fotografii prvního mobilu, který byl při ruce.
Takovéto lajdáctví či pohodlnost ovšem kladnému pohledu na profesionalitu tandemu Hodač – Bobošíková vůbec nenahrává. A to jsme zatím předpokládali tu lepší variantu: že šlo opravdu o lajdáctví.
Zdroje informací o situaci v České televizi
- iDnes
- Oficiální stránky České televize - zatím spíše "provzbouřenecké" se sekcí věnované krizi.
- Stránky "vzbouřenců" se všemi zprávami okolo vývoje situace - Naše ČT
- Události vytvářené "vzbouřenci" jako RealVideo stream.
- MojeNoviny - neutrální a spíše souhrnné články.
- České noviny - zvláštní příloha věnovaná krizi
- Britské listy - jsou výrazně proti "vzbouřencům"