Nebombardujte infolinku Spořitelny, zde se nic nedozvíte. Alespoň tak vypadala situace před měsícem. Nejsnadnější cesta k mobilitě vašeho účtu zatím vede přes vaši pobočku - zde požádejte o informace a buďte velmi trpělivý.
Nejprve je nutné zřídit si Sporotel v pobočce, která vede Váš účet. Potom v průběhu týdne obdržíte poštou telebankingové číslo a heslo (PIN).
Příklad: telebankingové číslo: 1234567, PIN 1111.
Potom si vyžádáte na pobočce informace o SMS Sporotel. Dostanete 2 stránky formátu A4 na nichž se dozvíte, jak uživatel Sporotelu může své sporožiro ovládat pomocí SMS. Tento článek není míněn jako návod, navíc celá situace se může měnit, proto vás raději odkážeme na nastudování těchto článek, než abychom se zde pokoušeli suplovat celý návod.
Svůj účet přes SMS ovládáte klíčovými písmeny, která symbolizují jednotlivá slova:
- H - heslo (PIN)
- U - zůstatek na účtu
- J - jednorázový příkaz k úhradě
- C - číslo účtu
- K - konstantní symbol atd.
1234567H1111U
Zprávu odesíláte na tel čísla 0603 250 746 nebo 0602 124 334, za cca 20 vteřin vám přijde požadovaná informace. U příkazů k úhradě vždy dojde SMS zpráva jako potvrzení.
Pravda, tak velkou bezpečnost, jako nabízí například Expandia Banka pomocí "kalkulačky" generující klíč s velmi nízkou expirační dobou, u Sporožirového účtu nedosahujete, pokud ale nehodláte telefon půjčovat potenciálnímu defraudantovi vašeho účtu, nemělo by se snad nic příliš hrozného přihodit. Snad.