Vůbec nejdiskutovanější značkou je dle výzkumu O2. Vodafone a T-Mobile se umístili na druhé a třetí pozici. V první desítce nejvíce diskutovaných značek figurují i banky, výrobci kosmetiky a nápojů.
Mobilní operátoři zároveň patří k nejméně doporučovaným značkám, předběhly je pouze finanční instituce. Mezi nejvíce doporučované značky pak zařadili Češi produkty značek Mattoni, Nivea a Pilsner Urquell.
Celých 75 % respodentů uvedlo, že jejich diskuse se nesly v pozitivním duchu, 12 % v neutrálním a jen 13 % mělo negativní tón. U služeb narůstá podíl negativních diskusí na 17 % u mobilních operátorů a na 22 % u finančních institucí.
Dle společnosti Outbreak se tím vyvrací stereotypní dojem, že si Češi sdělují především negativní zkušenosti s výrobky a službami. "Pravda ale je, že právě negativní informace o značkách lidé předávají více posluchačům,“ upozorňuje Ivo Laurin, jeden ze zakladatelů firmy.
Nejčastěji se Češi o značkách dovídají od přátel (80 %), rodiny (73 %) a z televizní reklamy (72 %). Za nejdůvěryhodnější zdroj informací pak považují členy rodiny, přátele, kolegy a známé. Naopak pouze 11 % lidí věří reklamě, uvedla společnost v tiskové zprávě.