Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi milují klasické mobily. A nejlépe s fotoaparátem

aktualizováno 
Každý šestý člověk planety si loni koupil nový mobilní telefon. Češi přitom kupují hlavně telefony klasické koncepce a fotomobily. Vyplývá to z poslední statistiky světové analytické společnosti GfK.

Statistiky nelžou. Svět miluje tradiční telefony a fotomobily. (ilustrační foto) | foto: Mobil

Za rok 2007 se dle GfK prodala na celém světě jedna miliarda nových mobilních telefonů. K celkovému růstu trhu přispěly zejména rozvojové trhy, jako jsou Afrika, Indie a zejména pak Čína.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Tamní trh se na celkovém čísle podílí jednou pětinou, tedy 200 miliony prodaných kusů nových mobilních telefonů. Vzhledem k pouhé 40% penetraci jde o neuvěřitelně vysoké číslo.

Evropa oproti tomu zaznamenává spíše stagnaci. S 95% penetrací zde nyní používá mobilní telefon celkem 800 milionů obyvatel. Výrazným nárůstem prodejů, celkem o 45 procent, se může pochlubit pouze Turecko.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Zpráva mimo jiné sleduje i prodejní podíl celosvětových produktů na jednotlivých trzích. Tzv. celosvětový produkt definuje GfK jako přístroj, který je dostupný v minimálně 55 zemích a má tržní podíl alespoň 0,1 procenta.

V Česku má o tyto produkty zájem každý druhý, celkem se jich zde prodalo padesát procent. Největší zájem o tyto produkty najdeme v Belgii, nejmenší v Bulharsku. Za poslední 4 roky však podíl těchto produktů v celkových prodejích výrazně klesá, zejména pak v Evropě.

Z dostupných statistik jasně vyplývá, že nejoblíbenější jsou mobily tradiční konstrukce. Ty překvapivě dobývají i Asii, která vždy vyznávala spíše véčkovou koncepci. Zatímco v roce 2004 se prodalo na tamních trzích 57 % véček, loni dosáhly jen na 14procentní podíl.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Absolutně nejvíce telefonů běžné konstrukce se prodalo v Ugandské republice, nejméně v Koreji. Zde prodejům vládnou zejména výsuvné telefony, tzv. slidery, a véčka.

Prodeje véčkové konstrukce klesají i v Evropě. Oproti roku 2005, kdy dosáhla 30% podílu, se dnes chlubí pouhými 23 procenty. Vytlačily ji výsuvné modely, kterých se loni prodalo o 22 procent více než v roce 2006. Tradiční koncepce však stále dominuje; má 52% podíl na všech nově prodaných evropských telefonech.

Češi jsou z pohledu netradičních koncepcí mobilních telefonů ještě mnohem méně zvídaví. Celkem 71 procent z nás si loni koupilo mobil klasické koncepce, zbylých 29 procent si pořídilo slidery a véčka (15 a 14 procent). Jiné koncepce u nás úspěch neslaví.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Svět příliš nefandí ani módní vlně supertenkých telefonů. Takový mobil si pořídí pouze každý desátý člověk, 90 % vloni prodaných mobilů má tloušťku větší než 13 mm.

Česká kotlina však jasně fandí telefonům s integrovaným fotoaparátem. Takových telefonů se v ní za rok 2007 prodalo 71 procent. Na Koreu s téměř stoprocentním podílem fotomobilů však má ale daleko.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

V celoevropském měřítku se fotomobily na prodejích podílejí celkem 85 procenty, přičemž logicky roste zastoupení fotoaparátů s vyšším rozlišením a optickým zoomem. Dle GfK se celkem dvacet procent evropských mobilů může pochlubit rozlišením vyšším než 3 Mpix.

Obrovský úspěch slaví hudební telefony, které předstihly v prodejích i tradiční MP3 přehrávače. Celkem dvě třetiny všech prodaných telefonů v Evropě si poradí s elektronickou hudbou.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Roste i podíl přístrojů s GPS, celkem se loni v Evropě prodala 3 procenta těchto telefonů. To je ale čtvrtina všech GPS produktů prodaných v Evropě za loňský rok. Celosvětově se GPS systém v mobilu podepsal na prodejních statistikách roku 2007 dvěma procenty.

Autor:



Nejčtenější

Nový „levný“ iPhone má být hit. Prodat se ho má 100 milionů

Trojice iPhonů pro rok 2018

Apple chystá na letošní rok tři nové iPhony. Jedním z nich má být levnější model, který nebude mít OLED displej. A...

Vytrolil T-Mobile, koupil doménu z reklamy a přesměroval ji na konkurenci

T-Mobile Hotel Růženka

Nová reklamní kampaň T-Mobilu se odehrává ve smyšleném horském hotelu Růženka. Ovšem když zkusíte doménu...



Nepoužívejte smartphony Huawei a ZTE, varují Američany FBI, CIA i NSA

Huawei Mate 10 Pro bude v USA k dostání u BestBuy

Huawei chtěl letos vzít útokem Spojené státy, a to s pomocí tamních klíčových operátorů. Z možné dohody však nakonec...

Teď přijde řada na naše peníze. V Číně totiž končí zlaté časy

Xiaomi Mi 6

Čínský trh s chytrými telefony je největší na světě, ale loni se podle všeho dostal do potíží. Po letech růstu přišel...

Lidé si stěžovali na špatný signál. Rušil ho těžař bitcoinů

(Ilustrační snímek)

Newyorští zákazníci amerického operátora T-Mobile si stěžovali na znatelný šum během telefonních hovorů. Ukázalo se, že...

Další z rubriky

Vlajkové lodi Androidu nejsou žádný velký hit. A trápí je problémy

Google Pixel 2 XL a Pixel 2

Googlu se zatím s jeho smartphony moc nedaří. První generace Pixelů příliš úspěšná nebyla a ta druhá to zatím zcela...

Android se opičí po iPhonu X. Připravuje se na vykrojené displeje

iPhone X

Letošní verze systému Android má zatím interní označení Pistachio Ice Cream. Jednou z novinek má být možnost snadné...

Apple vydělává na smartphonech víc než všichni ostatní výrobci dohromady

iPhone X by mohl Applu zajistit rekordní tržby

Výrobci smartphonů hlásí rekordní příjmy. Přes pokles prodejů v předvánočním období totiž rostla jejich průměrná cena....



Najdete na iDNES.cz