Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi milují klasické mobily. A nejlépe s fotoaparátem

aktualizováno 
Každý šestý člověk planety si loni koupil nový mobilní telefon. Češi přitom kupují hlavně telefony klasické koncepce a fotomobily. Vyplývá to z poslední statistiky světové analytické společnosti GfK.

Statistiky nelžou. Svět miluje tradiční telefony a fotomobily. (ilustrační foto) | foto: Mobil.iDNES.cz

Za rok 2007 se dle GfK prodala na celém světě jedna miliarda nových mobilních telefonů. K celkovému růstu trhu přispěly zejména rozvojové trhy, jako jsou Afrika, Indie a zejména pak Čína.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Tamní trh se na celkovém čísle podílí jednou pětinou, tedy 200 miliony prodaných kusů nových mobilních telefonů. Vzhledem k pouhé 40% penetraci jde o neuvěřitelně vysoké číslo.

Evropa oproti tomu zaznamenává spíše stagnaci. S 95% penetrací zde nyní používá mobilní telefon celkem 800 milionů obyvatel. Výrazným nárůstem prodejů, celkem o 45 procent, se může pochlubit pouze Turecko.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Zpráva mimo jiné sleduje i prodejní podíl celosvětových produktů na jednotlivých trzích. Tzv. celosvětový produkt definuje GfK jako přístroj, který je dostupný v minimálně 55 zemích a má tržní podíl alespoň 0,1 procenta.

V Česku má o tyto produkty zájem každý druhý, celkem se jich zde prodalo padesát procent. Největší zájem o tyto produkty najdeme v Belgii, nejmenší v Bulharsku. Za poslední 4 roky však podíl těchto produktů v celkových prodejích výrazně klesá, zejména pak v Evropě.

Z dostupných statistik jasně vyplývá, že nejoblíbenější jsou mobily tradiční konstrukce. Ty překvapivě dobývají i Asii, která vždy vyznávala spíše véčkovou koncepci. Zatímco v roce 2004 se prodalo na tamních trzích 57 % véček, loni dosáhly jen na 14procentní podíl.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Absolutně nejvíce telefonů běžné konstrukce se prodalo v Ugandské republice, nejméně v Koreji. Zde prodejům vládnou zejména výsuvné telefony, tzv. slidery, a véčka.

Prodeje véčkové konstrukce klesají i v Evropě. Oproti roku 2005, kdy dosáhla 30% podílu, se dnes chlubí pouhými 23 procenty. Vytlačily ji výsuvné modely, kterých se loni prodalo o 22 procent více než v roce 2006. Tradiční koncepce však stále dominuje; má 52% podíl na všech nově prodaných evropských telefonech.

Češi jsou z pohledu netradičních koncepcí mobilních telefonů ještě mnohem méně zvídaví. Celkem 71 procent z nás si loni koupilo mobil klasické koncepce, zbylých 29 procent si pořídilo slidery a véčka (15 a 14 procent). Jiné koncepce u nás úspěch neslaví.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Svět příliš nefandí ani módní vlně supertenkých telefonů. Takový mobil si pořídí pouze každý desátý člověk, 90 % vloni prodaných mobilů má tloušťku větší než 13 mm.

Česká kotlina však jasně fandí telefonům s integrovaným fotoaparátem. Takových telefonů se v ní za rok 2007 prodalo 71 procent. Na Koreu s téměř stoprocentním podílem fotomobilů však má ale daleko.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

V celoevropském měřítku se fotomobily na prodejích podílejí celkem 85 procenty, přičemž logicky roste zastoupení fotoaparátů s vyšším rozlišením a optickým zoomem. Dle GfK se celkem dvacet procent evropských mobilů může pochlubit rozlišením vyšším než 3 Mpix.

Obrovský úspěch slaví hudební telefony, které předstihly v prodejích i tradiční MP3 přehrávače. Celkem dvě třetiny všech prodaných telefonů v Evropě si poradí s elektronickou hudbou.

Zpráva analytické společnosti GfK: prodeje mobilních telefonů za rok 2007

Roste i podíl přístrojů s GPS, celkem se loni v Evropě prodala 3 procenta těchto telefonů. To je ale čtvrtina všech GPS produktů prodaných v Evropě za loňský rok. Celosvětově se GPS systém v mobilu podepsal na prodejních statistikách roku 2007 dvěma procenty.

Autor:


Nejčtenější

Tak bude vypadat letošní nejlevnější iPhone, zepředu připomíná desítku

Render chystaného LCD iPhonu s 6,1palcovým panelem ve společnosti menšího...

Uvedení nových iPhonů se blíží, jejich oficiální odhalení proběhne už za dva měsíce. Víme, že budou tři a alespoň z...

Blesková krádež. Zloději za 30 sekund vybílili obchod Applu

Blesková krádež v kalifornském Apple Storu

Skupina mužů za méně než minutu vykradla před očima zákazníků i personálu obchod Apple Store v kalifornském Fresnu....



Xiaomi pokračuje v dumpingových akcích. Redmi S2 bude za 300 korun

Nová prodejna mobilů v Olomouci přilákala stovky lidí

Agresivní marketing čínské značky v Česku pokračuje. Xiaomi otevírá třetí obchod a tradičně první den nabízí produkty s...

Recenze: Nokia 8 Sirocco je skutečně luxusní a má skvěle odladěný Android

Nokia 8 Sirocco

Firma HMD Global postupně rozšiřuje svou nabídku smartphonů Nokia i do vyšších pater. Prozatím tou nejlepší nokií,...

Novinka za 975 korun nahradí smartphone a nepotřebuje dotykový displej

JioPhone 2

Obyčejné mobily nejsou mrtvé. Právě naopak. Jestliže prodeje smartphonů stagnují, nebo na některých trzích dokonce...

Další z rubriky

Na klávesnici od Googlu můžete mít jen dva znaky. Tečku a čárku

Klávesnice od Googlu bude umět i moresovku

Google oznámil, že jeho softwarová klávesnice Gboard bude podporovat psaní pomocí Morseovy abecedy. A to jak na...

Obyčejné mobily někde táhnou víc než iPhony. Google do nich investoval

Nokia 8110 4G

Google nesází pouze na svůj operační systém Android, ale nyní se snaží proniknout i do segmentu obyčejných mobilů. Do...

Majitelé iPhonů mají vysoký příjem, patří mezi nejmajetnější

Vlastnictví íPhonu v 69,1 procentech případů znamená, že má vlastník „vysoký...

Studie univerzity v Chicagu potvrdila, že vlastníci iPhonu či iPadu patří k bohatší vrstvě společnosti. To však...

Najdete na iDNES.cz