Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi dychtí po nových službách. Přes internet volají nejvíce z celého světa

aktualizováno 
Typický Čech prý touží po nových technologiích, volá přes internet a požaduje rychlý mobilní internet a televizi. Vyplývá to z průzkumu švédské společnosti Ericsson, který sleduje chování zákazníků po celém světě.

Češi rádi šetří - volají přes internet mnohem více, než kdekoli na světě (ilustrační foto)

Z výzkumu mimo jiné vyplývá, že Češi častěji než jinde v Evropě rádi zkouší nové technologie. Segment uživatelů, kteří musí mít to nejnovější téměř okamžitě po uvedení dané novinky na trh („early adopters“), zde tvoří až 31 procent trhu. V tomto ohledu za námi výrazně zaostávají téměř všechny evropské země, v závěsu se drží jen Velká Británie (30%) a Švédsko (29%).

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Naopak technologie, které se u těchto uživatelů brzy uchytí, si velmi pomalu osvojují ostatní skupiny Čechů, což je zřejmě dáno kupní silou obyvatelstva.

Nejvíce dat nabídl výzkum v otázkách využívání internetu. Ten má doma většina obyvatelstva (51%), zbytek uvádí jako důvody k jeho nepořízení finanční náročnost, nebo nadbytečnost. Pražanů s internetem v domácnosti je 43%, tedy zhruba stejně jako na venkově (42%). Průměrná útrata za internet činí 538 korun.

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Nejčastějším poskytovatelem internetu je Telefónica O2, jejíchž služeb využívá 32% připojených. Rovných 20% Čechů se spoléhá na malé místní providery nabízející své služby povětšinou přes bezdrátové wi-fi sítě. To je dle průzkumu ve srovnání se světem naprosto neobvyklý jev.

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Stejně lze mluvit o 28procentním zastoupení uživatelů, kteří využívájí volání přes internet (VoIP). Tím výrazně převyšujeme celosvětový průměr (10%), druhé Rakousko za námi zaostává o propastných 14%. VoIPu se u nás nebojí ani skupina technicky nepříliš zdatných lidí.

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Češi si velmi rychle navykli i na nákup hudby přes síť, činí tak 14% uživatelů, což se rovná průměru. Naopak nakupování oblečení, obuvi a dalších produktů Čechům příliš nevoní; na internetu nakupuje jen 5 procent z nich, zatímco celosvětový průměr je jedenáct procent.

Češi v průzkumu dále uvedli, že touží po používání rychlého mobilního internetu a mobilní televize. Tato touha pramení zejména z faktu, že ze všech Evropanů tráví Češi nejvíce času v MHD.

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Celých 38% Čechů dojíždí denně veřejnou dopravou v průměru 35 minut. V současné době mobilní internet využívají jen 4 procenta obyvatelstva, což je překvapivě průměr.

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Naopak nad průměr se dostáváme v ochotnosti využívat mobilní internet takřka kdekoli. Klíčem k ochotě využívat mobilní internet je také cena připojení – podle všeho by byla v současnosti optimální cena kolem 300 korun měsíčně – tolik by bylo ochotno zaplatit 60% z těch, co mobilní internet využívají nebo o jeho využití uvažují.

Závěry výzkumu Ericsson Consumer Lab

Průzkum, který každoročně vypracovává firma Ericsson Consumer Lab jakožto dceřiná společnost švédského telekomunikačního gigantu, se zabývá chováním zákazníků po celém světě. V roce 2007 tento průzkum proběhl v 11 zemích na čtyřech světadílech a zúčastnilo se jej přes 35 000 respondentů.

Může se hodit

Levné volání

Přes internet můžete do zahraničí volat už od 1,07 Kč za minutu.
www.klikniavolej.cz

Letos poprvé byla do výzkumu v rámci Consumer Lab zahrnuta i Česká republika. Pracovníci Ericssonu provedli v Česku přes 1500 interview, z nichž každé trvalo zhruba hodinu. Díky tomu dává výzkum reálný obrázek o tom, jak se v praxi chová 100 procent české populace ve věku 15–69 let (to je asi 7,6 milionu obyvatel).




Nejčtenější

Nový „levný“ iPhone má být hit. Prodat se ho má 100 milionů

Trojice iPhonů pro rok 2018

Apple chystá na letošní rok tři nové iPhony. Jedním z nich má být levnější model, který nebude mít OLED displej. A...

Vytrolil T-Mobile, koupil doménu z reklamy a přesměroval ji na konkurenci

T-Mobile Hotel Růženka

Nová reklamní kampaň T-Mobilu se odehrává ve smyšleném horském hotelu Růženka. Ovšem když zkusíte doménu...



Nepoužívejte smartphony Huawei a ZTE, varují Američany FBI, CIA i NSA

Huawei Mate 10 Pro bude v USA k dostání u BestBuy

Huawei chtěl letos vzít útokem Spojené státy, a to s pomocí tamních klíčových operátorů. Z možné dohody však nakonec...

Vodafone kouzlí s neomezeným tarifem. Nestojí ani 500 korun

Vodafone nabízí ve svém e-shopu speciální neomezený tarif.

Pokud jste si chtěli pořídit neomezený tarif od Vodafonu, museli jste dosud počítat s měsíčním poplatkem ve výši...

Lidé si stěžovali na špatný signál. Rušil ho těžař bitcoinů

(Ilustrační snímek)

Newyorští zákazníci amerického operátora T-Mobile si stěžovali na znatelný šum během telefonních hovorů. Ukázalo se, že...

Další z rubriky

Naboural do ní opilec, život jí zachránily chytré hodinky

Apple Watch Series 3

O štěstí v neštěstí může mluvit mladá Američanka, do jejíhož vozu koncem loňského roku narazil opilý řidič. Vážně...

Za tisíce si udělají z mobilu dobrovolně těžítko

Kryty Roxxlyn

Z poměrně neobvyklého materiálu vyrábí pouzdra pro mobilní telefony firma Roxxlyn. Speciální kryt smartphone pokryje...

Lidé si stěžovali na špatný signál. Rušil ho těžař bitcoinů

(Ilustrační snímek)

Newyorští zákazníci amerického operátora T-Mobile si stěžovali na znatelný šum během telefonních hovorů. Ukázalo se, že...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz