Nejdráže vyšlo v roce 2011 volání mobilní uživatele v Nizozemsku, za minutu hovoru zaplatili průměrně v přepočtu 3,81 koruny. Naopak nejnižší průměrnou minutovou sazbu vykázala Litva, a to v přepočtu 0,49 koruny. Rozdíl v cenách za mobilní služby tak v těchto dvou státech činil výrazných 774 procent.
Průměrná cena za minutu hovoru byla v roce 2011 v EU 2,36 koruny, za stejnou průměrnou částku volali Dánové. Česko tak bylo s průměrnou minutovou sazbou 2,70 koruny osmým nejdražším z tehdejších 27 členský států. Nad průměrem EU se umístila také Británie a Irsko. Dráže než v Česku pak volali jen uživatelé ve Slovinsku, Francii, Španělsku, na Maltě, v Belgii, Lucembursku a Nizozemsku.
Podle Evropské komise nelze rozdíl v průměrných cenách vysvětlit rozdíly v kvalitě, v nákladech na poskytování dané služby, ale ani rozdíly v kupní síle spotřebitelů.
"Je nezbytné, aby se celá EU rychle vydala směrem k vytvoření opravdového jednotného trhu a dosáhla propojení celého kontinentu," uvedla v tiskovém prohlášení místopředsedkyně Evropské komise Neelie Kroesová. Brusel se chystá nové kroky v oblasti telekomunikací zveřejnit již v září.