Vojta Dyk proti slonovi. Byli jsme u natáčení nové reklamy Vodafonu

  • 18
Před šesti lety zaujal Vodafone spoty, v nichž se objevila početná skupina falešných sobů, tedy drobných psíků s falešnými parohy. V nové reklamě operátor přitvrdí a na plac vypustil místo čivav rovnou slona. Redakce Mobil.cz se exkluzivně zúčastnila natáčení.

Kvůli strohým informacím jsme si až do příjezdu na natáčecí plac netroufli spekulovat, v jakém duchu se natáčení uskuteční. Jen díky zmínce o členech skupiny Nightwork jsme tušili, že to bude – vzhledem k předchozím spotům – zřejmě i nyní s hasičskou tématikou.

V tom jsme se skutečně nezmýlili. V natáčecí plac se na jeden červnový den proměnil dvůr hasičské stanice v pražských Jinonicích, přičemž přípravy na samotné natáčení probíhaly 25 dnů. Nové reklamní spoty nasadí operátor do médií již v pondělí 9. července

Před samotným natáčením musela i Naira projít "kostymérnou".

Už při našem příjezdu krátce po poledni bylo na placu za hasičskou stanicí dosti živo. Všudypřítomný filmový štáb, pomocný personál a filmová technika nám zpočátku odvádí zrak od dění v zadní části dvora. Nyní již víme, jak snadné je přehlédnout několikatunového drobečka. A to není řeč o přistaveném hasičském voze, který bude po přestávce plnit funkci filmového křoví. Během chvíle nám hlavou probleskne, že cirkusová maringotka odstavená v zadní části dvora jistě nepatří do běžné výbavy hasičských jednotek.

Jak později zjišťujeme, na stanici se nachází již od předchozího večera. Aklimatizace hlavní aktérky je v tomto případě důležitým faktorem k úspěšnosti natáčení. Zanedlouho se budou placem kromě běžných pokynů režiséra Dominika Miškovského a občasných výjezdových hlášení pro hasiče ozývat i další povely. Těmi bude po zbytek dne usměrňovat svou svěřenkyni, devětatřicetiletou pětitunovou indickou slonici Nairu, Jiří Berousek mladší, který je již sedmou generací známé cirkusové rodiny.

Ještě předtím však Naira prochází "kostymérnou". Před kamery může pro slony typicky houpavým krokem nakročit až po nastrojení do hasičského úboru, kterému neschází ani maják či řádné osvětlení. "Slon v našem spotu představuje vtipnou alternativu hasičského vozu. Využíváme paralelu sloního chobotu s hasičskou stříkačkou. Zároveň v našem případě ilustruje tradiční používání sloní paměti, kterou lze dnes snadno nahradit chytrou aplikací do mobilu," vysvětluje výběr hlavní aktérky Kateřina Čumplová, manažerka ATL a retailové komunikace.

O tom, že natáčení s živými zvířaty není jednoduchou záležitostí, ví mnohé filmové štáby své. Také Naira, která je z cirkusových manéží zvyklá na lidi, některé povely Jiřího Berouska mladšího těžce ignoruje. Její filmový indický majitel, kterého hraje britský herec a producent Ajay Chhabra, si z toho ale příliš hlavu nedělá. "Kdo potšebuje koni, dyš ma sloni," zazní z jeho úst s indickým přízvukem kvůli opakování záběru asi pětkrát a stále se stejným elánem.

Toto osvěžení v parném dni jim záviděla většina z přítomných.

V přestávkách mezi dílčími záběry se stává Naira miláčkem většiny přítomných. Fotí se s ní nejen členové filmového štábu či osazenstvo hasičské stanice, ale i "hasiči" Vojta Dyk, Jakub Prachař a František Soukup ze skupiny Nightwork. Jejich role jim v parném dnu vzhledem k hasičským kombinézám, do nichž jsou navlečení, závidí málokdo. Ale ve chvíli, kdy je ve dvou záběrech tato trojice skropena vodou, by se mnozí rádi viděli na jejich místech.

Pomalu se blíží vrchol celého natáčení. Tím je Naiřin útěk skrze okrasnou květinovou zahrádku. Záběr, který se musí kvůli devastaci kulisy povést napoprvé, rozebírá filmový štáb jako každý dílčí záběr u pomocné tabule s jednotlivě rozkreslenými situacemi. Jiří Berousek mladší obléká speciální zelený oblek, který filmařům dovolí při postprodukci jeho "zmizení". Po povelu režiséra Miškovského následně svými povely popouzí Nairu, aby jej následovala skrze květinovou zahrádku.

Parný letní den se pomalu chýlí ke svému konci, stejně tak i práce na samotném natáčení. Další dny na filmaře čeká nelehký úkol: z 3,5 hodin záběrů zhotovit půlminutový a desetivteřinový TV spot a desetivteřinový internetový spot. Jak se s tímto úkolem štáb popasoval, můžete osobně zhodnotit již od pondělí 9. července, kdy Vodafone reklamní kampaň se členy skupiny Nightwork a slonicí Nairou odstartuje.