Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost Nokie míří k laciným mobilům. Budete je kupovat?

aktualizováno 
Finský mobilní gigant Nokia musí vynakládat mnoho peněz, aby si udržel svou vůdčí pozici na trhu. Výdaje na reklamu za minulý rok se dají počítat na stovky milionů amerických dolarů. Jaká je budoucnost společnosti?

Prodejnost levných telefonů Nokia vzrůstá. Naopak drahé telefony v poslední době nejdou příliš na odbyt. | foto: Nokia

Skandinávský výrobce mobilních telefonů a celosvětová jednička ve svém oboru - Nokia - musí každoročně vynakládat obrovské množství financí do rozšíření všeobecného povědomí o značce a samozřejmě také nových telefonech. Jen vloni zmizelo Nokii v reklamě na 340 milionů amerických dolarů. Monstrózní reklamní kampaně ve svých sloganech hlásají, že moderní člověk současné doby se bez pravidelného obměňování telefonu za nejnovější a pokud možno i nejdražší model neobejde. Je tomu tak ale doopravdy? Nevydělávají výrobci ve skutečnosti na něčem úplně jiném?

Levné telefony pohonem Nokie

Z informací, které má k dispozici investiční banka Dresdner Kleinwort a britský portál Theregister.co.uk, vyplývá, že Nokia se stává v současnosti mnohem více závislá na telefonech, jejichž cena je menší než 50 eur. V minulém roce měly takto levné modely dokonce 42% podíl na celkové prodejnosti telefonů firmy. Oznámilo to minulý týden finanční oddělení společnosti.

„Pokud jsou tyto informace pravdivé, můžeme si domyslet, že tento segment tvoří celých sto procent růstu prodeje Nokie za minulý rok,“ tvrdí zástupci investiční banky Dresdner Kleinwort (dále jen DKIB). Ta také odhaduje, že prodej společnosti Nokia v kategorii telefonů nad padesát eur zůstal nezměněný, a to okolo 202 milionů kusů za minulý rok. To by znamenalo ústup z vyvíjejícího se segmentu trhu.

Naproti tomu prodejnost levných mobilů se zdvojnásobila až na 146 milionů kusů a Nokia tak ovládá dvě třetiny „low-endového trhu“.  DKIB varuje: „Bude-li tento trend pokračovat i nadále, bude dosaženo rovnosti prodeje mezi produkty v kategorii nad a pod padesát eur. Jestliže tak management firmy neučiní zásadní kroky k povzbuzení poptávky po luxusních a dražších modelech (především chytrých telefonech), například prostřednictvím úzce zaměřených reklamních kampaní, očekáváme, že dvě stě milionů prodaných kusů ročně bude v blízké době společná hodnota pro obě kategorie mobilních telefonů.“  

Pokud vedení mobilních výrobců do budoucna nevymyslí novou strategii prodeje mobilů, stanou se low-endy hlavní složkou celkového prodeje. A kdo ví – v budoucnu nás možná bude reklamní slogan z televize nabádat slovy: „K čemu potřebujete dobře vybavený mobil? Stačí vám přece jen telefonovat a posílat textové zprávy!“



Témata: Euro, peníze, reklama, Nokia


Nejčtenější

Honor 6A
Nenápadný premiant nižší třídy. Vyzkoušeli jsme Honor 6A

Nejlevnější model v nabídce značky Honor je dobrým příkladem toho, jak se mají dělat levné smartphony. Soustředí se na baterii, kvalitu displeje a na systém,...  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový Android má extrémně málo smartphonů. U Applu je to úplně jinak

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Další z rubriky

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Úvod do nové webové aplikace Google Photos
Prahli po exkluzivních tapetách, získali neomezené úložiště u Googlu

Možnost ukládat bezplatně neomezené množství fotografií a videí v plném rozlišení na Google Photos je výsadou uživatelů referenčních smartphonů společnosti...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.