Proč se protestuje?
|
K akci se na Facebooku připojilo přes 20 tisíc lidí, což je třikrát víc než před měsícem. Minulá akce neměla ovšem takový účinek, v jaký organizátoři doufali.
"17. 7. 2011 od 17:00 do 19:00 jsme poprvé vypnuli své telefony na protest proti předraženému mobilnímu volání v Česku. Na Facebooku se k akci přihlásilo více než 7 000 z vás. Další tisíce z vás akci podpořili bez registrace, na základě zpráv o akci. Všem, kteří protest podpořili, děkujeme," píše se na stránkách akce.
Jak jsme ovšem psali po minulém protestu, operátoři vypnutí telefonů ve svém provozu ani nezaznamenali a nemíní na akce tohoto typu nijak přímo reagovat.
Rozhořčení zákazníci chystají dvouhodinový bojkot mobilních operátorů |
Cílem protestních akcí je podle organizátorů především upozornit na nesrovnatelně dražší mobilní služby, než je běžné v zahraničí, a na celkově špatnou činnost regulátora, Českého telekomunikačního úřadu.
"Slibujeme si především medializaci problému předraženého volání v České republice. Stále píše velké množství překvapených lidí – nechtějí věřit, že stejné služby jsou např. v sousedním Rakousku za desetinu ceny. V protestech budeme pokračovat," řekl nám jeden z organizátorů akce, Martin Frýdek.
Podle jeho slov je skupina v kontaktu s operátory na facebookových stránkách. "Někteří se podepíší, jiní mají právě založené profily bez fotek a přátel a vydávají se za spokojené klienty operátorů," sdělil nám své domněnky Frýdek.