Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamě v mobilu může být konec. Přichází blokovač pro Android

  15:00aktualizováno  15:00
Německá společnost Eyeo spouští novou verzi softwaru pro blokování reklamy AdBlock Plus, tentokrát pro operační systém Android. Mohla by tak zkřížit plány firmám Facebook, Google i řadě dalších, které se snaží získat více příjmů z reklamy na mobilních telefonech.

Reklamě v mobilech může být konec. Stačí si nainstalovat blokovač. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

AdBlock Plus je ve verzi pro stolní počítače podle listu Financial Times už teď nejpopulárnějším programem svého druhu na světě. "Je to první aplikace, která bude z vašeho mobilního telefonu odstraňovat všechny reklamy," řekl podle listu spoluzakladatel německého podniku Till Faida.

Software AdBlock Plus pro Android bude blokovat tzv. vyskakovací okna i reklamu, která se zobrazí na displeji, ale neukládá se v přístroji. Zablokuje však například i reklamu, která předchází videosekvencím, což je známé třeba z videoklipů na YouTube. Aplikace je k dispozici zdarma v aplikačním obchodě Google Play.

Nová verze blokovacího softwaru pro mobilní telefony tak nezkříží plány jen velkým podnikům typu Facebook, ale i řadě začínajících firem, které na reklamu spoléhají. Existuje i řada vývojářů mobilních aplikací, kteří jsou placeni hlavně z reklamy. Bez těchto příjmů budou muset buď skončit, anebo uživatele přesvědčit, aby jim za aplikace platili.

Aplikace zablokuje reklamu na Facebooku i v Angry Birds

Mobilní verze softwaru AdBlock Plus má blokovat reklamu jak v prohlížeči telefonu, tak v ostatních aplikacích, ať už je to Facebook, hry (jako například populární Angry Birds) nebo jiné. Nový program rovněž zkomplikuje plány provozovatelů komunitních sítí, jako je Facebook nebo Twitter, kteří zápasí se zvýšením výnosů, neboť uživatelé se přesouvají od notebooků ke smartphonům.

Verzi AdBlock Plus pro počítače si v celém světě stáhlo už více než 50 milionů lidí. Zatímco ve Spojených státech a Velké Británii mají tento program jen asi dvě nebo tři procenta uživatelů internetu, v Německu je to hit číslo jedna. Program si tam už nainstalovalo více než deset procent uživatelů internetu a v celém světě se podle FT každý den stáhne více než 100 tisíc kopií.

Vzhledem k tomu, že software AdBlock Plus je zatím relativně nový, nepředstavuje pro reklamní průmysl zatím žádný velký problém. "Pokud by si takový nástroj stáhlo pět až deset procent uživatelů, pak už by to problém být mohl," myslí si analytik Ian Maude z organizace Enders Analysis. Naznačil tak, že v Německu by software mohl reklamním společnostem vadit už teď.

Mobilní reklamou protečou ročně miliardy dolarů

Celosvětové tržby z reklamy na mobilních přístrojích loni podle záznamů organizace Interactive Advertising Bureau dosáhly zhruba 5,3 miliardy dolarů (asi 103,4 miliardy korun). Na software AdBlock Plus se nicméně snesla kritika za to, že snižuje příjmy provozovatelům webů, kteří poskytují svůj obsah zdarma.

"My musíme pochopit ekonomickou úlohu reklamy pro financování služeb a on-line obsahu. To je naprosto zásadní. Produkty jako je AdBlock tento podnikatelský model podkopávají," podotkl Nick Stringer z britské Internet Advertising Bureau UK, kde má na starosti otázky regulace.

Výrobce softwaru AdBlock Plus však odmítá, že bojuje proti reklamě jako takové. Trh si prý musí najít cestu, která bude vyhovovat jak zadavatelům reklamy, tak uživatelům.

Autoři: ,



Nejčtenější

Operátoři řeší problém. Neomezené datové balíčky žerou omezená data

Neomezený balíček StreamOn T-Mobilu spotřebovává data ze základního tarifu

Pár dnů po spuštění neomezených balíčků T-Mobilu a Vodafonu zákazníci zjistili, že balíčky nefungují tak, jak by měly....

Zničte chytré hodinky pro děti, nabádají v Německu úřady

Abardeen KT01S

Německý telekomunikační úřad vyzval veřejnost, aby byly všechny chytré hodinky určené pro děti zničeny a jejich další...



Skvělé ceny smartphonů na černý pátek. Ve slevě jsou i iPhony

Černý pátek prodejní akce

Celý příští týden lze koupit mnohé smartphony za velmi zajímavé ceny. Slevy nejsou jenom kosmetické, ušetřit lze i...

Toto jsou nejprodávanější modely smartphonů. Je to překvapení

Nejvíce se ve třetím čtvrtletí prodávaly iPhony 7, následované generací 6s

Podle společnosti Canalys se v uplynulém kvartálu prodalo bezmála 376 milionů smartphonů. Přestože první místo mezi...

Test: Nokia 8 je výtečný návrat značky mezi špičkové smartphony

Nokia 8

Značka Nokia se do světa chytrých telefonů vracela postupně, nejprve s cenově dostupnými modely. Až později přišla řada...

Další z rubriky

NEKROLOG: Nebyla to marná snaha. Vzpomínka na novináře Jana Beránka

Honza Beránek

Zemřel technologický novinář, hudebník a dříve také redaktor portálů Mobil.iDNES.cz a Technet.cz Honza Beránek. Bylo mu...

Apple si mne ruce, Samsung mu musí zaplatit přes 2,5 miliardy

Samsung a Apple spolu válčí u soudu

Apple a Samsung nejsou jen obchodní partneři, v segmentu chytrých telefonů jsou také hlavními konkurenty a obě strany...

Androidem už lze platit i v Česku. Stačí přiložit mobil na pokladně

Android Pay v Česku

Klienti vybraných bank mohou v České republice od 14. listopadu platit bezkontaktně pomocí smartphonu či tabletu s...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.