Na trhu v USA se prodalo ve druhém čtvrtletí  o 1,5 milionů chytrých telefonů

Na trhu v USA se prodalo ve druhém čtvrtletí o 1,5 milionů chytrých telefonů méně. Apple ale prodal o 2 miliony více. | foto: Strategy Analytics, Mobil.iDNES.cz

Apple získává, Android ztrácí. Přinejmenším na americkém trhu

  • 106
Tržní podíl androidu na americkém trhu se propadl téměř o čtyři procentní body. Naopak podíl Apple iOS se téměř o třetinu zvýšil. Zjistila to společnost Strategy Analytics. Celkem se v USA prodalo téměř 8 milionů přístrojů s Apple iOS.

Zájem o smartphony ve Spojených státech klesl meziročně o 5 procent. Americký trh se tak odchyluje od celosvětových výsledků. Celkově totiž prodejní podíl chytrých telefonů roste.

"Za propadem trhu se smartphony vidíme především nestabilní ekonomickou situaci, stejně jako postupné nasycení trhu," vysvětluje Alex Spektor ze společnosti Strategy Analytics a připomíná, že za menší zájem uživatelů o chytré telefony může i změna přístupu amerických operátorů.

Trh se smartphony v USA - počet prodaných kusů v milionech
Operační systém2. čtvrtletí 20112. čtvrtletí 2012
Android15,313,4
Apple iOS5,97,9
BlackBerry2,71,6
Ostatní1,41,0
Celkem25,223,8

Na propadu amerického trhu ale vydělal Apple, jehož podíl na trhu operačních systémů pro mobilní telefony se meziročně zvýšil téměř o polovinu. Zatímco ve druhém čtvrtletí loňského roku patřilo iOS 23,2 procenta amerického trhu, letos ve stejném období již ovládal téměř třetinu trhu (33,2 procenta). Pomoci mu mohl větší zájem o tablety iPad, kterých se v uplynulém čtvrtletí prodalo rekordní množství.

Trh se smartphony v USA - podíl operačních systémů v procentech
Operační systém2. čtvrtletí 20112. čtvrtletí 2012
Android60,6 %56,3 %
Apple iOS23,2 %33,2 %
BlackBerry10,5 %6,5 %
Ostatní5,7 %4,0 %

Apple posílil svůj vliv zejména na úkor androidu, jehož tržní podíl se meziročně snížil o více než 4 procentní body. Android si přesto drží více než polovinu celkového trhu, 56,3 procenta. V meziročním srovnání se prodalo o téměř 2 miliony méně smartphonů s androidem. Naopak iPhonů se ve srovnání s druhým čtvrtletím loňského roku prodalo o 2 miliony více.

Více než milion kusů ztratilo na prodejích BlackBerry, telefonů s ostatními operačními systémy, včetně Symbianu, se prodal jen milion kusů. Scott Bicheno, analytik ze společnosti Strategy Analytics, situaci RIM vysvětluje: "Podíl necelých sedm procent je vůbec nejhorším výsledkem na americkém trhu. Zákazníci, obchodníci i operátoři jsou stále více frustrováni omezenou nabídkou dotykových telefonů se značkou BlackBerry a neustálým oddalováním uvedení nového systému BlackBerry 10."