Ačkoliv se trh s chytrými hodinkami spíše zpomaluje a většina firem se v prodejích propadá (více zde), stále jsou prodeje v řádech milionů kusů. Zejména Apple, který i přesto, že meziročně propadl o 51 %, prodal za poslední kvartál 2016 6 milionů kusů svého modelu Watch. Zabral si tak pro sebe 2/3 trhu v tomto období, ve kterém se celosvětově prodalo 9 milionů chytrých hodinek.
Celkem se tak loni prodalo 11,9 milionu kusů hodinek Apple Watch, a to jak nových, tak zlevněného prvního modelu z roku 2015. To odpovídá asi polovině všech prodejů chytrých hodinek v roce 2016.
Druhou nejprodávanější značkou loňského roku byl Fitbit se 17 % trhu a poté Samsung s 15 %.
Applu může letos ubrat procenta zejména právě Fitbit, který představí první plnohodnotné chytré hodinky s podporou aplikací třetích stran. Doposud se firma zaměřovala zejména na fitness náramky. Samsung bude zase zkraje letošního roku dohánět prodeje modelů Gear S3, které přišly na trh na konci listopadu 2016.
Situaci Applu ztíží také i příchod systému Android Wear 2.0 a s ním spojené odhalení novinek v podobě LG Watch Sport a Style. Aktualizace systému také dost možná přidá na atraktivitě druhé generaci Moto 260. Vedle toho se chystá i několik novinek od výrobců, kteří doposud nechávali chytré hodinky stranou, jmenovitě třeba HTC nebo ZTE.