Tzv. brick telefonu, tedy stav, kdy se něco pokazí a zařízení je zcela nepoužitelné, se přihodil řadě uživatelů při aktualizaci systému iOS zařízení na desátou verzi. Sociální sítě se plní stížnostmi uživatelů, že se během stahování nové aktualizace z jejich telefonu něco pokazilo a celý proces se buď zasekl, nebo dokonce telefon zcela přestal fungovat.
Postup obnovy přes iTunes
|
Pokažená aktualizace ovšem v případě zařízení od Applu neznamená vyhodit telefon do koše, protože existuje celkem jednoduchý způsob, jak zařízení obnovit. Stačí ho připojit k počítači a aktualizaci provést znovu pomocí programu iTunes.
Problémem bylo rovněž přetížení serverů v prvních hodinách, takže se aktualizace někomu stahovaly velice pomalu nebo dokonce vůbec nešly načíst. Mnoho uživatelů tak muselo navíc čekat, než jim vůbec iTunes umožnilo problém s nefunkčním iPhonem vyřešit.
S problémy jsme se setkali i u našeho redakčního zařízení. Aktualizaci jsme museli zkoušet instalovat dokonce několikrát, než byla úspěšná.
Podle mluvčí Applu se problém týkal omezeného počtu zařízení v prvních hodinách od spuštění aktualizace. V tuto chvíli by už proces neměl vyřazovat z provozu další telefony a tablety. Za vzniklé problémy se Apple omluvil.
Není to poprvé, co se Apple potýkal s problémy při vydání nových aktualizací. Už verzi iOS 5 v roce 2011 bylo poměrně obtížné nainstalovat bez mnoha chybových hlášek. Naposledy se s nefunkčními telefony po aktualizaci Apple navíc setkal i letos v únoru.