Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Apple odmítá odblokovat funkci iPhonu, která může zachránit životy

  • 252
Ve výbavě smartphonů od Applu chybí speciální funkce, která dokáže s vysokou přesností určit místo, odkud člověk volá na pohotovostní linku. Upozornila na to Evropská asociace tísňového volání. V Česku by tento systém měl začít fungovat do konce roku, ale jen na smartphonech s Androidem.

Jde o funkci Advanced Mobile Location (AML, pokročilá mobilní lokalizace), která dokáže při vytočení tísňové linky sdělit příslušné službě vaši přesnou polohu a výrazně jí tak zjednodušit práci. Zatímco telefony s operačním systémem Android tuto funkci podporují, na iOS stále chybí. Výrobce se k této situaci navíc stále nevyjádřil.

Česká záchranka má svou oficiální aplikaci, pomůže s určením polohy

Záchranná služba představila ve středu oficiální mobilní aplikaci, pomůže...

„AML je dostupná ve stále více zemích světa, ale vlastníci zařízení s iOS jsou v nevýhodě oproti těm, kteří používají Android. Žádáme Apple, aby službu v telefonech s iOS zpřístupnil v zájmu bezpečnosti svých zákazníků,“ píše v prohlášení Evropská asociace tísňového volání, zastřešující univerzální linku 112.

Síla AML je v tom, že si uživatel nemusí do telefonu instalovat žádné speciální aplikace, vše je zahrnuto přímo v operačním systému a vše je automatické. Mobil jednoduše rozpozná, že je volána tísňová linka a zapne služby pro určování polohy (GPS) a wi-fi signál. Poté pošle na tísňovou linku SMS, ve které jsou vypsány údaje o tom, kde se nachází. AML je údajně až 4 000krát přesnější než stávající systémy a dokáže člověka najít s přesností na danou místnost v budově.

„Už měsíce se snažíme spojit s Applem a domluvit se na tom, jak službu do telefonů s iOS zahrnout. Bohužel, marně.“ Zatímco Google na výzvu Asociace reagoval už před dvěma roky poměrně pohotově a službu do operačního systému rychle implementoval, Apple se zdržuje jakéhokoliv komentáře a spolupráce.

Služba AML v současnosti funguje ve Velké Británii, Estonsku, Litvě, Rakousku, Belgii a na Novém Zélandu a Islandu. Dále ji testuje dalších osm blíže nespecifikovaných evropských zemí, kde systém začne fungovat v následujících měsících. Služba by měla být do konce roku aktivní i v České republice.