Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhloupější aplikace získala milion dolarů. Umí poslat Yo

  8:10aktualizováno  8:10
Prý je to začátek nové internetové bubliny. Or Arbel vymyslel aplikaci Yo, na kterou se mu od investorů podařilo získat milion dolarů. Aplikaci si stáhlo na iOS a Android už 50 000 uživatelů.

Aplikace Yo | foto: Apple App Store

Aplikace Yo má několik předností: je malá, vyžaduje minimum oprávnění a je triviálně jednoduchá. Nedostatek je vlastně jen jeden, nic jiného než „Yo“ aplikace poslat neumí.

Tvůrce o ní tvrdí, že je to nejjednodušší a nejefektivnější komunikační nástroj na světě. S prvním tvrzením musíme souhlasit, s druhým to už tak horké nebude. Nejjednodušší je, nic psát nemusíte a přitom komunikujete. Ovšem moc efektivní to není.

Po stažení aplikace (je opravdu malá) zadáte své uživatelské jméno a můžete zadat jméno jiného uživatele. Pokud žádného neznáte, můžete ho do aplikace pozvat přes WhatsApp nebo jiné kontakty, nám ale na všech přístrojích funguje právě jen WhatsApp.

Když si někoho přidáte, tak kliknete na jeho jméno a dotyčnému přijde Yo. Nic víc nedostane. Zpráva přijde jako push notifikace. Nic jiného než Yo aplikace prostě poslat neumí.

Přesto si mnoho uživatelů jednoduchost aplikace pochvaluje. Odpověď na jakoukoliv zprávu pouhým Yo je prý snadné, jednoduché a protistrana většinou konverzaci ukončí.

Arbel poprvé aplikaci vypustil na App Store 1. dubna, což si mnozí vysvětlovali jako vtip. Jenže aplikace vtip není. Je docela úspěšná a hlavně se na ní Arbelovi podařilo získat od investorů pod hlavičkou Moshe Hogega milion dolarů. Přitom ji vyvíjel jen několik hodin.

Mnozí analytici hodnotí příspěvek investorů jako předzvěst nové internetové bubliny (takzvaná Dotcom bublina). Ta první propukla v roce 2000, kdy mnoho firem přišlo o 80 procent hodnoty svých akcií a následně mnoho lidí přišlo o místo.

Možná ale investoři a autor aplikace vidí dál. Jednou z nových funkcí aplikace je zadání jména Worldcup. Po odeslání Yo vám přijde zpět Yo vždy, když nějaký tým vstřelí na právě probíhajícím Mistrovství světa ve fotbale gól. Sice nebudete vědět, kdo ho dal, kdo vede a kdo prohrává, ale to je prý právě na celé věci to zajímavé.

S podobnými klíčovými slovy se aplikace může vyvinout dál, ale je otázkou, kdy pouhé Yo začne uživatele nudit. Je ale možné, že autoři přidají další funkcionalitu. 

Autor:



Nejčtenější

iPhone SE 2 má být už v květnu. Takto by měl vypadat

Údajný iPhone SE 2.

iPhone SE byl představen před dvěma roky, jeho design je pak vyloženě zastaralý. Vychází z šest let starého modelu....

Obchod pětiletky finišuje. Spojení Vodafonu a UPC ovlivní i trh v Česku

Vodafone jedná o převzetí operátora UPC

Vodafone by měl v nejbližší době koupit některé evropské pobočky Liberty Global. Obchod se týká i Česka, znamenalo by...



Drsná metoda autoškoly, žáci museli položit své mobily na silnici

Neobvyklý způsob učení parkování v čínské autoškole

V čínské autoškole vymysleli originální způsob, jak naučit studenty velmi opatrně zaparkovat. Na čáry vyhrazené pro...

V sobotu koupíte smartphony Xaiomi za 399 Kč a sluchátka za korunu

Sleva

Čínské Xiaomi od loňska oficiálně působí v Česku a po několika stáncích otvírá i plnohodnotný obchod. První zákazníci...

Nejnovější smartphone od Samsungu se nedokáže připojit k internetu

Samsung Galaxy J2 Pro ve verzi bez internetu

Samsung připravil smartphone, který by u nás ocenili možná jen senioři. Případně ti, kteří se obávají možného zneužití...

Další z rubriky

S těmito aplikacemi se o dovolené neztratíte. Najdou let i levný hotel

Ilustrační snímek

Místo slovníku, mapy a průvodce už řada lidí vyráží na dovolenou na neznámé místo jen se svým telefonem. V mnoha...

Google loni zlikvidoval 700 tisíc aplikací

Mobilní aplikace

Z aplikačního obchodu Google Play bylo loni odstraněno 700 tisíc aplikací, většina zmizela prakticky ihned po umístění...

Bez reklamy ani ránu. Bude už i na Facebook Messengeru v mobilu

Mobilní Messenger projde změnou, k nelibosti uživatelů v něm budou cílené...

Oblíbený mobilní kecálek se brzy promění. Facebook totiž do Messengeru po úspěšném testování implementuje cílené...



Najdete na iDNES.cz