Steve Walker, šéf marketingu Sony Ericssonu představoval novinky a našel si čas na krátký rozhovor s naší redakcí

Steve Walker, šéf marketingu Sony Ericssonu představoval novinky a našel si čas na krátký rozhovor s naší redakcí | foto: Mobil.iDNES.cz

Android je pro nás klíčový, říká šéf marketingu Sony Ericssonu

  • 1
Singapur (Od zvláštních zpravodajů Mobil.cz) - Krátce po představení novinek jsme si popovídali s šéfem produktového marketingu Sony Ericssonu Stevem Walkerem. Mimo jiné prozradil, že Android je pro značku nejdůležitější operační systém. Ostatních systémů se ale prý značka nevzdá.
V minulosti jsme byli do Sony Ericssonu zvyklí na užívání určitých značek, které měly zcela jasné zacílení. CyberShot pro fotomobily, Walkman pro hudební telefony a to napříč portfoliem. Tyto značky jsou ale nyní upozaděny a dopředu se derou nové. Proč jste se rozhodli pro takový krok a jak budete v tomto směru pokračovat?

Když jsme na trh přivedli CyberShot nebo Walkman telefony, měly svůj velmi specifický účel. Pomáhaly lidem rozlišit, co od daného telefonu mohou očekávat. V poslední době ale uživatelé chtějí přístroje, které jim nabídnou to nejlepší ve všech oblastech. Chtějí mít zkátka vše v jednom zařízení, a to především ve vyšších segmentech trhu mezi smartphony. Proto jsme v této oblasti od označování telefonů značkami CybeShot a Walkman ustoupili. V zařízeních Xperia tak uživatel dostane to nejlepší ze všech zmíněných kategorií. Přístroje mají schopnosti cybershotů nebo walkmanů, chtěli jsme ale použít značku Xperia jako jasnou známku toho, že je to univerzální multimediální zařízení.

Jinak tomu je ale u telefonů z nižších segmentů, kde uživatelé často činí své první kroky od obyčejných mobilů k přístrojům, které umějí něco navíc. Zde je pro nás stále důležité mít telefony, které jsou vyloženě zaměřeny na hudbu nebo fotografování, a dostatečně je odlišovat. Podle značek tak zákazníci snadno poznají, co od nich mohou očekávat. Celé to je vlastně jen odraz posledního vývoje trhu.

Sony Ericsson uvádí drtivou většinu svých modelů globálně, jen málo telefonů je určeno pro některé specifické trhy. Jiní výrobci, třeba Nokia, to ale dělají výrazně jinak. Chystáte se také více přizpůsobit své portfolio jednotlivým trhům?

Něco podobného jsme již několikrát udělali a čas od času tuto strategii používáme a budeme používat. Někdy je prostě vhodné mít pro daný trh určitý model, který na něm má svůj smysl. U stále oblíbenějších chytrých telefonů jsou ale požadavky v podstatě univerzální, nemá tedy smysl tyto telefony nějak specificky upravovat pro různé trhy. V minulosti jsme ale pochopitelně viděli třeba rozdílný přístup uživatelů k véčkovým telefonům v některých částech Asie nebo USA nebo lpění na telefonech klasické konstrukce v Evropě nebo jiných částech Asie. Nyní je ale situace taková, že požadavky uživatelů z celého světa jsou v podstatě jednotné. Nemá tedy smysl uvádět speciální modely pro jednotlivé trhy.

Co se smartphonů týče, stále používáte tři operační systémy – Android, Symbian a Windows Mobile. Plánujete na tomto poli nějakou změnu, hodláte kupříkladu vyřadit některý ze systémů z portfolia?

Podle nás je spráné mít v portfoliu více platforem. Můžeme je totiž používat různým způsobem. Navíc se různé systémy vyvíjejí různým směrem i tempem. Netajíme se tím, že jsme v poslední době vsadili hlavně na Android, nehodláme ale žádný ze systémů opustit.

Na tiskové konferenci jste zmínil upgrade Xperia telefonů na Android 2.1. Dnes nejnovější verzí je ale verze 2.2, jaké máte záměry s ní?

Pochopitelně již plánujeme následné uvedení nových verzí androidu do našeho portfolia. V tuto chvíli ale nechceme prozradit žádné konkrétní plány.

Takže nemůžete vyloučit ani potvrdit, že modely X10 dostanou v budoucnu upgrade na Android 2.2?

Ano, nemohu vám v tomto směru podat žádnou informaci.

Jedna otázka k novému walkmanu. Jeho uživatelské prostředí je téměř shodné s modely řady Xperia. Plánujete toto své prostředí rozšířit i do jiných, běžných telefonů?

Připravované dotykové telefony, které mohou z tohoto prostředí těžit, jej také dostanou. Toto prostředí má ale smysl opravdu jen u dotykových mobilů. Máme chytré mobily s platformou UX, teď i telefon s proprietárním systémem, ale jsme schopni na obou nabídnout stejnou uživatelskou zkušenost.

Ten proprietární systém v modelu Yendo má něco společného s tím v nedotykových mobilech nebo je to nová platforma? Ne, systém je ve skutečnosti trochu jiný, na dotykovém prostředí spolupracujeme s ODM dodavatelem, ale principy jsou vlastně zcela shodné.