Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Android je pro nás klíčový, říká šéf marketingu Sony Ericssonu

Exkluzivně aktualizováno 
Singapur (Od zvláštních zpravodajů Mobil.cz) - Krátce po představení novinek jsme si popovídali s šéfem produktového marketingu Sony Ericssonu Stevem Walkerem. Mimo jiné prozradil, že Android je pro značku nejdůležitější operační systém. Ostatních systémů se ale prý značka nevzdá.

Steve Walker, šéf marketingu Sony Ericssonu představoval novinky a našel si čas na krátký rozhovor s naší redakcí | foto: Mobil

V minulosti jsme byli do Sony Ericssonu zvyklí na užívání určitých značek, které měly zcela jasné zacílení. CyberShot pro fotomobily, Walkman pro hudební telefony a to napříč portfoliem. Tyto značky jsou ale nyní upozaděny a dopředu se derou nové. Proč jste se rozhodli pro takový krok a jak budete v tomto směru pokračovat?

Když jsme na trh přivedli CyberShot nebo Walkman telefony, měly svůj velmi specifický účel. Pomáhaly lidem rozlišit, co od daného telefonu mohou očekávat. V poslední době ale uživatelé chtějí přístroje, které jim nabídnou to nejlepší ve všech oblastech. Chtějí mít zkátka vše v jednom zařízení, a to především ve vyšších segmentech trhu mezi smartphony. Proto jsme v této oblasti od označování telefonů značkami CybeShot a Walkman ustoupili. V zařízeních Xperia tak uživatel dostane to nejlepší ze všech zmíněných kategorií. Přístroje mají schopnosti cybershotů nebo walkmanů, chtěli jsme ale použít značku Xperia jako jasnou známku toho, že je to univerzální multimediální zařízení.

Jinak tomu je ale u telefonů z nižších segmentů, kde uživatelé často činí své první kroky od obyčejných mobilů k přístrojům, které umějí něco navíc. Zde je pro nás stále důležité mít telefony, které jsou vyloženě zaměřeny na hudbu nebo fotografování, a dostatečně je odlišovat. Podle značek tak zákazníci snadno poznají, co od nich mohou očekávat. Celé to je vlastně jen odraz posledního vývoje trhu.

Sony Ericsson uvádí drtivou většinu svých modelů globálně, jen málo telefonů je určeno pro některé specifické trhy. Jiní výrobci, třeba Nokia, to ale dělají výrazně jinak. Chystáte se také více přizpůsobit své portfolio jednotlivým trhům?

Něco podobného jsme již několikrát udělali a čas od času tuto strategii používáme a budeme používat. Někdy je prostě vhodné mít pro daný trh určitý model, který na něm má svůj smysl. U stále oblíbenějších chytrých telefonů jsou ale požadavky v podstatě univerzální, nemá tedy smysl tyto telefony nějak specificky upravovat pro různé trhy. V minulosti jsme ale pochopitelně viděli třeba rozdílný přístup uživatelů k véčkovým telefonům v některých částech Asie nebo USA nebo lpění na telefonech klasické konstrukce v Evropě nebo jiných částech Asie. Nyní je ale situace taková, že požadavky uživatelů z celého světa jsou v podstatě jednotné. Nemá tedy smysl uvádět speciální modely pro jednotlivé trhy.

Co se smartphonů týče, stále používáte tři operační systémy – Android, Symbian a Windows Mobile. Plánujete na tomto poli nějakou změnu, hodláte kupříkladu vyřadit některý ze systémů z portfolia?

Podle nás je spráné mít v portfoliu více platforem. Můžeme je totiž používat různým způsobem. Navíc se různé systémy vyvíjejí různým směrem i tempem. Netajíme se tím, že jsme v poslední době vsadili hlavně na Android, nehodláme ale žádný ze systémů opustit.

Na tiskové konferenci jste zmínil upgrade Xperia telefonů na Android 2.1. Dnes nejnovější verzí je ale verze 2.2, jaké máte záměry s ní?

Pochopitelně již plánujeme následné uvedení nových verzí androidu do našeho portfolia. V tuto chvíli ale nechceme prozradit žádné konkrétní plány.

Takže nemůžete vyloučit ani potvrdit, že modely X10 dostanou v budoucnu upgrade na Android 2.2?

Ano, nemohu vám v tomto směru podat žádnou informaci.

Jedna otázka k novému walkmanu. Jeho uživatelské prostředí je téměř shodné s modely řady Xperia. Plánujete toto své prostředí rozšířit i do jiných, běžných telefonů?

Připravované dotykové telefony, které mohou z tohoto prostředí těžit, jej také dostanou. Toto prostředí má ale smysl opravdu jen u dotykových mobilů. Máme chytré mobily s platformou UX, teď i telefon s proprietárním systémem, ale jsme schopni na obou nabídnout stejnou uživatelskou zkušenost.

Ten proprietární systém v modelu Yendo má něco společného s tím v nedotykových mobilech nebo je to nová platforma? Ne, systém je ve skutečnosti trochu jiný, na dotykovém prostředí spolupracujeme s ODM dodavatelem, ale principy jsou vlastně zcela shodné.




Nejčtenější

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

IBM Simon
Takový smartphone jsme ještě netestovali. Rarita, která nedává smysl

V roce 1994 se začala psát komerční budoucnost chytrých telefonů. IBM Simon se stal prvním chytrým telefonem na trhu. Z dnešního pohledu je to především...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Xiaomi Mi 6
Tato lahůdka mezi výkonnými smartphony stojí 12 tisíc, má to ale háček

Na českém trhu se objevil zajímavý supersmartphone od čínského Xiaomi. Za 12 tisíc nabídne bohatou výbavu, která se dá srovnat s nejvýkonnějšími telefony...  celý článek

Další z rubriky

Sony Xperia XZ Premium
Xperia XZ Premium je konečně lákavé sony. Nenašli jsme důvod ke kritice

Špičkové modely Sony patřily dlouho k tomu nejlepšímu, ale pak nedovedly držet v detailech kontakt se špičkou. Xperia XZ Premium na první pohled také nevypadá...  celý článek

Smartphony a tablety pod hladinou byly několik let proslulým marketingem řady...
Sony se vrací přehánění o vodotěsnosti. Utopené xperie řeší soud

Japonské Sony se před lety stalo průkopníkem voděodolných smartphonů a v reklamách na xperie dokonce lákalo na potápění a fotografování pod hladinou. Zlom...  celý článek

Sony Xperia L1
Sony nižší třídu nevzdává. Xperia L1 boduje nejnovějším Androidem

Vypadalo to, že se Sony zaměří jen na lépe vybavené drahé smartphony. Představení modelu Xperia L1 je proto překvapením. Novinka toho moc neumí, cena není...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.