Ta říká, že celých 27 procent uživatelů, kteří v období května až července kupovali nový smartphone, opustilo ekosystém Androidu a sáhlo právě po iPhonu. Taková data Kantar získal sledováním situace ve Velké Británii, Španělsku, Německu, Francii a Itálii.
Ačkoli se nové iPhony nejvíce prodávají první měsíce po uvedení, Evropany chuť po těchto smartphonech v létě evidentně neopustila. Naproti tomu v USA iPhone na úkor Androidu upřednostnilo jen devět procent kupujících.
Data společnosti Kantar jsou tak v souladu s dřívějším prohlášením šéfa Applu Cooka, že současná generace iPhonu vzala Androidu více uživatelů než generace předtím.
V Evropě meziročně kleslo procento těch, kteří si kupovali svůj vůbec první smartphone. Zatímco loni to za stejné období bylo 29 procent, letos už 25 procent. I tento fakt přispěl k postupnému ztenčování převahy Androidu nad ostatními platformami v tomto regionu.
Nejvíce Android meziročně oslabil v Německu, kde zároveň nejvíce rostly systémy Windows i iOS. Ten se největší oblibě těší ve Velké Británii, kde po něm sáhla bezmála třetina kupujících. Naproti tomu podíl systému BlackBerry je i na hlavních evropských trzích téměř pod rozlišovací schopností.
V USA tvořily prodeje iPhonů a modelů od Samsungu celých 64 procent ze všech prodaných smartphonů. Devět z deseti nejprodávanějších telefonů tak nesl logo jednoho z těchto dvou gigantů.
Představení iPhonu 6s/6s Plus navíc nemusí znamenat pro odbyt současné dvojice iPhonů nijak masivní propad. Předpokládá to analytička Carolina Milanesiová a doplňuje, že v USA se po uvedení iPhonu 6 na prodejích ze 32 procent stále podílel předchozí model 5s.