Z průzkumu provedeného v USA vyplývá, že muži měsíčně provolají více minut než ženy. Obě tyto skupiny už se ale brzo navzájem vyrovnají.

Z průzkumu provedeného v USA vyplývá, že muži měsíčně provolají více minut než ženy. Obě tyto skupiny už se ale brzo navzájem vyrovnají. | foto: Profimedia.cz

Američtí muži telefonují více než ženy. U nás ženy pošlou víc SMS a volají déle

Podle průzkumu, který na tisíci uživatelích provedla americká telekomunikační společnost AT&T, stráví s mobilem u ucha nejvíce mužská část populace. U nás naopak více volají ženy.

Šestiměsíčního průzkumu se zúčastnilo tisíc uživatelů mobilních telefonů z řad žen i mužů. Jeho výsledky potvrdily čísla z minulých let, kdy muži provolali svým mobilem mnohem více minut než něžnější polovička národa. Budeme-li hovořit konkrétně, muži měsíčně stráví průměrně 458 minut telefonováním, ženy 453 minut.

Letos už si obě skupiny uživatelů nejsou vzdáleny do takové míry oproti minulosti. Kupříkladu v roce 2002 hovořili muži s mobilem průměrně 589 minut a ženy pouhých 394 minut. V předminulém roce už nebyl rozdíl tak markantní (147 minut). V závislosti na letošních výsledcích (rozdíl pouhých pět minut) můžeme předpokládat, že do budoucna budou volat ženy více než muži.

ČR: ženy poráží muže

Jaký je rozdíl mezi používáním mobilního telefonu mezi muži a ženami v České republice, se můžeme podívat například do statistik operátora T-Mobile. Ten zveřejnil zajímavá čísla za minulý rok. Zatímco muži pošlou měsíčně v průměru 63 textových zpráv, žena jich ze svého telefonu odešle zhruba 85. Podobné je to i s telefonováním. Průměrná délka jednoho hovoru u muže činí 1 minutu a 41 sekund, žena volá o jedenáct sekund déle.

"Ačkoliv mužům je zřejmě blíž technická stránka mobilních telefonů, ženy chtějí mít styl, více volají a hlavně posílají krátké textové zprávy SMS," vysvětlil v listopadu loňského roku Petr Dvořák, ředitel úseku Consumer Marketing.

Téměř polovina lidí fotí se svým mobilem

Analýza tisíce uživatelů společnosti AT&T ale vedle počtu provolaných minut přinesla i další zajímavé výsledky. Zjistilo se, že 45 procent všech uživatelů používá na svém telefonu textové zprávy a 44 procent pravidelně pracuje s integrovaným fotoaparátem. Ani předinstalované hry nejsou jen ozdobou telefonu, hraje je celých 17 procent uživatelů. Mobilní přístup k e-mailové schránce pak využívá 11 procent lidí.

I u těchto alternativních kategorií se ale firma snažila nějakým způsobem rozlišit mužskou a ženskou skupinu. Zatímco ženy prý více smskují, fotografují a hrají hry, muži upřednostňují práci se svou e-mailovou schránkou a přístup k internetu.

Mobily válcují pevné linky

Zatímco mobilní telefony jsou prozatím doménou mužů, ženy nejraději telefonují prostřednictvím pevné linky – provolají měsíčně v průměru 532 minut. Muži přitom využijí pevnou linku pouze k 237 minutám hovoru měsíčně.

Ženy navíc využívají volání pro komunikaci se svými přáteli a rodinou, kdežto muži si přes pevné linky vyřizují spíše pracovní záležitosti. I přes velkou oblibu klasických pevných linek ve Spojených státech amerických se ale mobilní telefony staly mnohem populárnějšími (průměrně 455 minut měsíčně oproti 394 minutám na pevných linkách).


Témata: průzkum, SMS, T-Mobile, Tuzex