Americký Virgin nabídne volání zadarmo za sledování reklamy

  • 4
Americký Virgin Mobile ohlásil, že brzy spustí novou službu, která zákazníkům umožní snížit nebo dokonce úplně zrušit měsíční telefonní účty. Zadarmo to nebude. Zákazníci jen namísto penězi zaplatí chvílí pozornosti, kterou budou věnovat reklamám.

Program, který byl nazván trochu prazvláštně SugarMama, umožní zákazníkům Virginu získat zdarma minutu volání sledováním 30vteřinového reklamního spotu na počítači nebo příjmem komerčních SMS. To, jestli uživatelé věnují klipům skutečnou pozornost, budou muset prokázat odpovědí na několik otázek.

Takže, který prací prášek odstraní opravdu veškeré nečistoty? Běžné zákazníky takové hrátky patrně dlouho bavit nebudou, ale americký Virgin patří mezi menší operátory s přibližně čtyřmi milióny zákazníků mladého věku. Teenageři, kteří mají často hluboko do kapsy, si patrně těch pár desítek volných minut rádi přivydělají. Virgin stanovil maximální měsíční limit na 75 volných minut.

Inzerovat bude Pepsi i Microsoft

Podle vyjádření společnosti by měl program SugarMama startovat v polovině června. Velcí inzerenti s vyzkoušením nového komunikačního kanálu neváhali a Virgin už podepsal reklamní smlouvy například s Pepsi, Microsoft pak bude touto cestou propagovat herní konzoli Xbox.

O podobných obchodních modelech se spekuluje již déle. Zajímavý je například model, kdy volající slyší reklamy na lince namísto uvítacích melodií. Podobně jako v případě hrazení internetu sledováním reklam to má bohužel jeden háček. Uživatelé, kteří budou kvůli jedné minutě volání sledovat reklamy a ještě odpovídat na potrhlé otázky patrně nebudou ideální inzertní skupinou.

Kdo se na to bude dívat?

To potvrzují i analytici. „Když jste na tom tak špatně, že musíte minutu hovoru vykupovat sledování reklam, jak chcete zaplatit Xbox, “ komentoval novou službu Roger Entner z Ovum Research.

Přesto bude zajímavé sledovat, jak se bude Virginu dařit. Zejména pro diskontní virtuální operátory představují reklamy alternativu, jak ještě více stlačit ceny za volání a přitom si udržet potřebnou hladinu příjmů.

Výhody zaměření na mladé lidi zdůraznil Howard Handler, šéf marketingu Virginu. „Mladí lidé jsou zaplaveni reklamami pořád. My nabízíme způsob jak docílit, že je sami budou chtít sledovat a mít nad tím navíc kontrolu.“